איחוד מול ייחוד - פיתוח מקצועי מקוון בחלופות בהערכה

מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מודל מקוון ללמידה משמעותית של נושאים רוחביים, המותאמים לכל תחומי הדעת. המודל מכוון ליישום מגוון רחב של דרכי הוראה-למידה-הערכה [ה.ל.ה], ונותן מענה לחלופות בהערכה הבית ספרית במסגרת ה- 30%. מאפשר לקהלים גדולים של מורים מתחומי דעת שונים ללמוד ממומחים, מגוון מתודות וכלים חדשניים תוך יצירת שפה משותפת של מיומנויות ודרכי הוראה למידה, ופריצת גבולות הזמן והמרחב הגיאוגרפי. המודל כולל יחידות לימוד בעלות עקרונות משותפים לכל תחומי הדעת הנלמדות על ידי כלל המורים, ויחידות המותאמות באופן ייחודי לכל תחום דעת עבור מורי אותו תחום. ההשתלמויות מוצעות בנושאים הבאים (בהיקף 30-60 ש') : למידה בדרך החקר, למידה מבוססת פרויקטים-PBL, תלקיט, מטלת ביצוע. ונושאים נוספים: חשיבה מסדר גבוה ועומר בבחינות הבגרות, דיבור בציבור- רטוריקה ודיבייט, ערכים, לימוד באמצעות ויקיפדיה, פדגוגיה דיגיטלית בעידן החדש, ועוד.