דבר ראש החמ"ד

מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

במסגרת התכנית השנתית, הציב לעצמו החמ"ד כמה משימות נוספות, הנגזרות מיעדי המשרד ונכללות בתפיסת החינוך "בית חינוך כמשפחה".

"בית חינוך כמשפחה" הינו מטרת-על המכוונת את בתי החינוך להטמעת אורח חיים ושפה ארגונית של מחויבות בתי החינוך לתלמידים כבנים.

"בית חינוך כמשפחה" מחבר בין כל בני המשפחה: הצוות החינוכי, צוות המינהלה, ההורים והבוגרים - כי בית לא עוזבים...

"בית חינוך כמשפחה" נועד לטפח בתי חינוך שבהם האקלים ואורחות החיים יושתתו על ערכי משפחה מיטביים כמטאפורה וכדגם למעשה חינוכי.

להלן המשימות העיקריות של החמ"ד בזיקה ליעדים של כלל מערכת החינוך:

דגשי החמ"ד במסגרת מטרה א' – קידום למידה משמעותית ואיכותית שתוביל להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות:

  • ללמוד וללמד
  • מיצוי סגולותיו של התלמיד
  • מפתח הל"ב מתוך אמונה (במסגרת התכנית המתואמת)
  • "חמ"ד של תעודה"

דגשי החמ"ד במסגרת מטרה ב' – חיזוק החינוך לערכים יהודיים, ציוניים ודמוקרטיים ולערכי מורשת

ייחודיים ברוח מגילת העצמאות:

  • פיתוח זהות דתית לאומית
  • חמ"ד וקהילה
  • דיאלוג מיטבי
  • חמ"ד של חופש

דגשי החמ"ד במסגרת מטרה ג' – קידום שוויון הזדמנויות ומיצוי הפוטנציאל לכלל האוכלוסיות

בישראל:

  • "והעמידו ילדים הרבה"
  • "לכל אדם ישנה"
  • יש"י – יחד שבטי ישראל (אחדות)
  • השתייכות וחסד
  • מוגנות ובטיחות, סביבת איכות
  • קידום אקלים מיטבי (במסגרת התכנית המתואמת)

דגשי החמ"ד במסגרת מטרה ד' - פיתוח ההון האנושי וקידום תרבות ארגונית אפקטיבית:

  • ניהול באמצעות צוות בחכמ"ה במסגרת בית החינוך. השותפים העיקריים בצוותי בחכמ"ה:
  • גן הילדים – מנהלת גן, גננת משלימה, סייעת, גננת חוגים ועוד.
  • בית-הספר – מנהל בית-הספר, רב בית-הספר, רכז החינוך החברתי-ערכי, יועץ בית-הספר והרכז הפדגוגי, וכן בעלי תפקידים מובילי תכניות ייחודיות.
  • ניהול בחכמ"ה בין מוסדות ובמחוז.

נתפלל להובלת האורות הגדולים לתוך כלים מעשיים לטובת תלמידינו וצוותי העבודה כולם!

אברהם ליפשיץ