מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד בית-ספרי

4העשרת הידע בתחומי האומנויות והרחבת ההתנסות במיומנויות חושיות ותנועתיות

إثراء المعرفة في مجالات الفنون، وتوسيع تجربة المهارات الحسّيّة- الحركيّة.

  • שיעור התלמידים המדווחים על מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה, מיצ"ב אקלים וסביבה פדגוגית.
  • שיעור התלמידים המדווחים על תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה, מיצ"ב אקלים וסביבה פדגוגית.
  • עד כמה קיימים ומשובצים במערכת השעות שיעורים בתחומי האמנויות?
  • עד כמה ניכרים תוצרי עבודה ופעילויות אמנותיות של התלמידים במרחב בית הספר?
  • עד כמה באה לידי ביטוי למידת תחומי האמנויות באירועים הבית ספריים?
  • באיזו מידה משולבים תחומי האמנויות והיבטים אמנותיים בתחומי הדעת?
  • עד כמה משולבות התנסויות חושיות-תנועתיות במהלך השיעורים?

תרבות ארגונית

  • להבנות מסגרות קבועות המאפשרות לתלמידים ולמורים להביא לידי ביטוי מגוון מיומנויות בתחומי האמנויות (במות להצגת כישורים, הקצאת מרחבים ללמידה, ליצירה, לצפייה ולהצגת תוצרים וכולי).
  • לעודד שיתופי פעולה בין מורי האמנויות למורים בתחומי הדעת האחרים.
  • להקצות מרחב, ציוד וזמנים סדורים ללמידת תחומי האמנויות.
  • לשלב בתוכנית הפעילות החברתית הפסקות פעילות בתחומי האמנויות (הרקדה, מיצג, קליפ ועוד).
  • בתהליך הערכת עובד ההוראה, במידה ויעד זה נבחר כיעד להערכה, יש לבחור מרכיבים מתוך מפת הממדים, מימד על: מחויבות לתלמידים/תלמידות ולבית הספר.

הוראה-למידה-הערכה

  • לפתוח את יום הלימודים ב"שיר של יום" בכל הכיתות.
  • לשלב בהוראת תחומי הדעת פעילות בכלים אמנותיים המקדמים את ההבעה האישית וההבנה של תחום הדעת.
  • לשלב בשיעורים הפסקות קצרות להתנסות בפעילות חושית תנועתית כגון: תנועה, מוזיקה, פעילות גופנית ועוד.
  • לחשוף את התלמידים ליוצרים ויצירותיהם, מהארץ ומהעולם, מתקופות שונות, סגנונות וסוגות, במגוון תחומי האמנויות.
  • לשלב כלים דיגיטליים בהוראת תחומי האומנויות תוך מכוונות להרחבת הידע וההתנסות.
  • להעצים כישורים אמנותיים ולעודד ביטוי והצגה של תוצרים אישיים על פי אמות מידה אמנותיות.
  • לעודד יוזמות של מורים, תלמידים והורים בתחומי האמנויות ולאפשר להם להציג אותן בבית הספר ובקהילה (שירה, מוזיקה, תיאטרון, אמנות חזותית, מחול ועוד).
  • לקדם דרך העיסוק באמנויות, חשיבה עצמאית ומקורית, רגישות ונורמות התנהגותיות, עבודת צוות, מעורבות ולכידות חברתית.

פיתוח מקצועי

  • להעשיר את הידע של המורים בתחומי האמנויות ולאפשר להם להתנסות בכלים מגוונים.

הוראה-למידה-הערכה

  • בבתי ספר לחינוך מיוחד - ללמד שני מקצועות לפחות מתחומי האומנויות בהתבסס על תוכניות הלימודים.
  • ללמד אומנויות תוך הבחנה בין שיעורי אומנות לבין טיפולים באומנות מבחינת צוות, לומדים, זמנים ותכנים ולאתר ממשקים מקדמים בין שני התחומים.
  • לזמן פעילויות למידה בכל תחומי הדעת המשלבות שימוש בחמשת החושים ככלי לקידום ההבנה והלמידה.
  • לשלב שירים מדי שבוע במסגרת תוכנית "אשירה".
  • מסגרות ללימודי תחומי האומנויות.
  • מרחבים המתאימים ללמידה ויצירה בתחומי האומנויות.
  • יוזמות ייחודיות של מורים ותלמידים ללימוד ולהצגת תוצרים אומנותיים.
  • הורים מעורבים בהעשרת תלמידי בית הספר ותורמים מתחומי המומחיות שלהם במסגרות העשרה שונות.
  • שילוב אומנויות ופעילות חושית תנועתית בתחומי דעת שונים.
  • תלמידים צופים במופעי תרבות, מבקרים במוזיאונים ומתנסים ביצירה.
  • השתתפות של תלמידים בלהקות מחול, הרכבי מוזיקליים, אנסמבל תיאטרון ועוד.
  • חינוך מיוחד: מסגרות פעולה מוגדרות לשיעורי אומנות ולטיפולים באומנויות ושילוב כלים אומנותיים בהוראת תחומי הדעת.
  • שיפור באקלים הבית ספרי, שיפור בהתנהגות התלמידים, הפחתת האלימות ומתן הזדמנויות שווה לבעלי אינטליגנציות שונות.
  • קרב למעורבות בחינוך - 657 תכנית להרחבת האופקים וחשיפה למגוון תחומי ידע ומיומנויות באמצעות מגוון תכניות העשרה ומיזמים מגוונים; התכנית פועלת לשינוי חינוכי-חברתי המקדם צמצום פערים והמעודד שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית
  • תכנית מכביה - 2803 תכנית רב תחומית העוסקת בסיפור המכביה ובערכיה, כפי שבא לידי ביטוי בתכנים ונושאים בתכניות לימודים קיימות.
  • מב"ט -  1283 פרויקט מב"ט (למידת חקר באמצעות מודלים טכנולוגים) הוא פרויקט תלת שנתי ומשתלב במסגרת לימודי מדע וטכנולוגיה בחטיבות הביניים בכיתות ז'-ט'. במסגרת הפרויקט מופעלת תכנית הוראה ייחודית מבוססת סביבת לגו.
  • אקומוזיאון: תוכנית חינוכית המשלבת את המוזיאון כסביבה לימודית ופדגוגית - "פדגוגיה ויזואלית". כיתות הלימוד פועלות במרחב פתוח סביב חלל מוזיאלי פעיל . בחלל זה הילדים מציגים לחבריהם את העבודות שהם יצרו עם פרשנות אישית לנושא מוגדר - עדות חיה לחשיבה יצירתית, לריבוי קולות, ליכולת ביטוי ולהבעה אישית. התוכנית משולבת בתוכני הלימוד, בהם ניתן דגש לייחודו של תלמיד. בי"ס ניסויי צמח, אשדוד


הוספת התגובה שלך
אתר מתנ״ה תש״פ מקבל בברכה את כל התגובות. אם אתם לא רוצים להיות אלמוניים, הירשמו או היכנסו לחשבון. זה בחינם.