על-יסודי: דבר מנהלת אגף א' - חינוך על-יסודי

מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
"תיקון העולם הוא תיקון הכל"
(הראי"ה קוק)

אל עמיתיי המפקחים והמנהלים בחינוך העל-יסודי,

כל שאיפותינו, כל משאלותינו, כל מאמצינו מכוונים הם לתיקון החינוך. תיקון עמוק ומהותי של המעשה החינוכי באמונה של ממש, שמתוך כך יימשכו המעשים ויתוקנו כל המקרים.

כבר שלוש שנים שאנו מדברים על למידה משמעותית, על הערכה משמעותית, על ניהול ממקום משמעותי, ובעיקר להצמיח אדם משמעותי.

והנה בפתחה של שנת הלימודים תשע"ח אנו נמצאים כבר בשלבים של ביסוס והעמקה, אחרי שכבר התנענו, אחרי שכבר יצאנו לדרך והנחנו את אבני היסוד. השנה אנו באיבו של הליך משמעותי שקורא לחדשנות עצמית, שקורא לכל מנהיגי החינוך לנצל את משאביהם, ולהזמין את צוותיהם להיות מחוללי חדשנות בעצמם, חדשנות ניהולית, חדשנות פדגוגית, ארגונית חינוכית - כל מה שיתרום לתיקון וטיבו המעשה החינוכי.

השנה אנו מבקשים להעמיק עוד את הלמידה המשמעותית , להמשיך ולהתעמק בפיתוח מיומנויות המאה ה-21 ובקידום תפקודי הלומד, להטמיע אוריינות מתוקשבת, לכוון את תלמידנו לעבודת צוות וללמידה שיתופית מעמיקה. לחנך את התלמידים להיות סקרנים בעלי בינה ודעת בעלי יכולת חשיבה מסדר גבוה, בעלי מכוונות עצמית ללמידה המתפתחים תמיד בהיבטים התוך אישיים והבינאישיים.

אנו שואפים לגדלם כאנשים בעלי מיומנויות חשיבה ביקורתיות ויכולת לפתור בעיות , יצירתיים וחדשניים, מתקשרים ומשתפי פעולה, צורכים מדיה תקשורתית באופן נבון , מעורבים בקהילה, ומבנים בתוך עצמם עולם ערכי ומוסרי וזהות מובנית ויציבה.

משימות מתנ"ה של השנה מכוונים לכל אלו. השנה דייקנו את המשימות הגדלנו את האוטונומיה והרחבנו את ארגז הכלים שמאפשר למנהלים ולמחנכים להוביל את יעדיהם.

במארז תוכלו למצא דרכים לקידום תפקודי לומד לטיפוח מגוון מיומנויות מתקדמות להטמעת דרכי הערכה חלופיות וכלים לישומן, ולפיתוח זהות אישית, חברתית וקהילתית ברורה, ועולם ערכי מטופח.

אני מאחלת לכולנו שנה של של עשייה חינוכית נושאת פרי, שנזכה לחדש, להתחדש, לצמוח ולהצמיח מתוך שמחת העשייה.

בהוקרה חמה להצלחה רבה,

דסי בארי