על-יסודי: דבר מנהלת אגף א' - חינוך על-יסודי

מתוך מתנ״ה תשע״ט
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
70 לישראל בלי מסגרת.jpg

דבר מנהלת אגף א' - חינוך על-יסודי

אל עמיתיי המפקחים והמנהלים בחינוך העל-יסודי,

שנת תשע"ט הבאה עלינו לטובה, נפתחת בעליית מדרגה הן בפדגוגיה חדשנית שכבר נפרסת במוסדות רבים, והן בגמישות תקציבית והגשמת המשאלות.

השנה אנו מבקשים לקדם ולהתעמק בחטיבת הביניים, שלב חינוך המאפשר פיתוח ייחודי לגיל המיוחד של גיל ההתבגרות, הגעת התלמידים לחט"ב מלווה באינטגרציה חברתית, מפגש עם החברה המגוונת לצד מפגש עם זהותם המתגבשת, כמו כן סערות נפשיות של גיל ההתבגרות

ההוראה בחט"ב תכוון לתת מענה למאפיינים ראשוניים אלו – תתייחס ללומד השלם כך שתפעל ההוראה ותכוון אל כל רבדי הלמידה, מהקוגניציה והרחבת הידע ועד ליישום מעשי החותם את תהליך הלמידה.

נעמיק בנושא הזהות האישית, לימודית, חברתית רגשית של הלומדים,

נקדם תהליכי חדשנות בחטיבות הביניים: חטיבת נעורים, ניהול עצמי בחטיבות העצמאיות

נמשיך השנה  גם להעמיק  את הלמידה המשמעותית , להמשיך ולהתעמק בפיתוח מיומנויות המאה ה-21 ובקידום תפקודי הלומד, להטמיע אוריינות מתוקשבת, לכוון את תלמידנו לעבודת צוות וללמידה שיתופית מעמיקה. לחנך את התלמידים להיות סקרנים בעלי בינה ודעת בעלי יכולת חשיבה מסדר גבוה, בעלי מכוונות עצמית ללמידה המתפתחים תמיד בהיבטים התוך אישיים והבינאישיים.

אנו שואפים לגדלם כאנשים בעלי מיומנויות חשיבה ביקורתיות ויכולת לפתור בעיות , יצירתיים וחדשניים, מתקשרים ומשתפי פעולה, צורכים מדיה תקשורתית באופן נבון , מעורבים בקהילה, ומבנים בתוך עצמם עולם ערכי ומוסרי וזהות מובנית ויציבה.

משימות מתנ"ה של השנה מכוונים לכל אלו. השנה דייקנו את המשימות הגדלנו את האוטונומיה והרחבנו את ארגז הכלים שמאפשר למנהלים ולמחנכים להוביל את יעדיהם.

הוספנו התייחסות לפעימה חמישית בתקצוב הדיפרנציאלי, וכן השנה לראשונה אנו נותנים לכל מנהל תקציב חופשי למימוש. פרטים על כך יפורסמו בהמשך.

במארז תוכלו למצוא דרכים לקידום תפקודי לומד לטיפוח מגוון מיומנויות מתקדמות להטמעת דרכי הערכה חלופיות וכלים ליישומן, ולפיתוח זהות אישית, חברתית וקהילתית ברורה, ועולם ערכי מטופח.

אני מאחלת לכולנו שנה של עשייה חינוכית נושאת פרי, שנזכה לחדש, להתחדש, לצמוח ולהצמיח מתוך שמחת העשייה.

בהוקרה חמה להצלחה רבה,

דסי בארי