מתוך מתנ״ה תשע״ט
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד בית-ספרי

5 העשרת הידע בתחומי האומנויות והרחבת ההתנסות במיומנויות חושיות ותנועתיות

إثراء المعرفة في مجالات الفنون، وتوسيع ممارسة المهارات الحسّيّة- الحركيّة

  • שיעור התלמידים המדווחים על מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה, מיצ"ב אקלים וסביבה פדגוגית.
  • שיעור התלמידים המדווחים על שימוש באסטרטגיות ללמידה עצמית, מיצ"ב אקלים וסביבה פדגוגית.
  • שיעור התלמידים המדווחים על תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה, מיצ"ב אקלים וסביבה פדגודגית.
  • עד כמה מתקיימים ומשובצים במערכת השעות שיעורים בתחומי האומנויות?
  • האם קיימים מרחבי למידה ייעודיים לתחומי האומנויות השונים?
  • עד כמה ניכרים תוצרי הלמידה והיצירה בתחומי האומנויות במרחבים הבית ספריים?
  • האם תכנים אמנותיים מקבלים ביטוי באירועים בית ספריים?
  • באיזו מידה משולבים נושאים והיבטים אומנותיים בהוראת תחומי הדעת?

תרבות ארגונית

  • למסד מפגשי למידה של קהילות בית הספר באירועי תרבות וספורט.
  • להבנות מסגרות המהוות במות להצגת תוצרי אומנויות ותחומי עניין של תלמידים, מורים והורים.
  • לפתח ולקדם לימודי אומנויות וספורט בשגרות הבית ספריות בתחומי המחול, התיאטרון, המוסיקה , האומנות החזותית, השחמט, הברידג' ועוד.

הוראה-למידה-הערכה

  • לבצע תהליכי הוראה ולמידה בין-תחומיים, הרחבת הידע והעשרתו.
  • לזמן לתלמידים בחירה בין תחומי אומנויות שונים.
  • לחשוף את התלמידים ליוצרים וליצירותיהם, מהארץ ומהעולם, במגוון תחומי האומנויות.
  • להשתמש באמצעים מתוקשבים בלימודי האומנויות.
  • לשלב בתכנון ההוראה היבטים אומנותיים תרבותיים.

פיתוח מקצועי

  • לבנות עם צוות המורים פיתוח מקצועי רלוונטי לצורכיהם תוך שימת דגש על הפיתוח האינטלקטואלי.

הוראה-למידה-הערכה

  • בבתי-ספר לחינוך מיוחד - ללמד שני מקצועות לפחות מתחומי האומנויות בהתבסס על תכניות הלימודים.
  • ללמד אומנויות תוך הבחנה בין שיעורי אמנות לבין טיפולים באומנות מבחינת צוות, לומדים, זמנים ותכנים ולאתר ממשקים מקדמים בין שני התחומים.
  • לשלב שימוש בכלים אומנותיים לקידום הבעה והבנה במגוון תחומי דעת.
  • להעצים כישורים אומנותיים ולזמן ביטוי והצגה של תוצרים אישיים על-פי אמות מידה אומנותיות.

תרבות ארגונית

  • למסד מפגשי למידה של קהילות בית-הספר "מעגלי חמד קהילה לומדת" בשגרת בית-הספר ובמפגשים בין בתי-ספר שונים

הוראה למידה הערכה

  • לקדם למידה דיסציפלינרית ולמידה ערכית, היוצרות מרחב מגוון ופתוח
  • אין משימות ייחודיות לחינוך החרדי ביעד זה.
  • מסגרות ללימודי תחומי האמנות ובהן מגוון נושאי העשרה לבחירת התלמידים.
  • יוזמות ייחודיות של מורים ותלמידים ללימוד והצגת תוצרים אונותיים.
  • שימוש בטכנולוגיות כדי לייעל את ההתמצאות במרחב.
  • תלמידים הלוקחים חלק בלהקת מחול, להקה מוזיקלית/ מקהלה/ חבורת זמר, קבוצת תיאטרון, נבחרת שחמט/ ברידג', קבוצת ברייקדאנס, וכדומה.
  • יצירת שיתופי פעולה אמנותיים עם בתי ספר תאומים מעיר אחרת או משכונה אחרת באותו יישוב.
  • הורים מעורבים בהעשרת תלמידי בית הספר ותורמים מתחומי המומחיות שלהם במסגרות העשרה שונות.
  • שילוב הרצאות מומחים  מקוונות (אקדמיה ברשת) וימי שיא מקוונים.
  • חינוך מיוחד: מסגרות פעולה מוגדרות לשיעורי אומנות ולטיפולים באמנויות ושילוב כלים אמנותיים בהוראת תחומי הדעת.
  • תכנית כחול לבן - 2789תכנית "כחול לבן" הינה תכנית בין תחומית, שמטרתה, העלאת המודעות בקרב התלמידים לחשיבות צריכת מוצרים ושירותים תוצרת "כחול לבן".
  • תכנית אלי כהן - 2799 סיפור חייו ומותו של אלי כהן מתכתב עם סיפורה של מדינת ישראל ומשתלב עם סיפורי הגבורה והקרבת החיים למען קיומה וביטחונה.
  • תכנית מכביה - 2803 תכנית רב תחומית העוסקת בסיפור המכביה ובערכיה, כפי שבא לידי ביטוי בתכנים ונושאים בתכניות לימודים קיימות.
  • תכנית מורשת יהדות אתיופיה - 2804 תכנית זו עוסקת בהיבטים חשובים של מורשת יהדות אתיופיה במטרה לקדם את ההכרה ביהדות זו ובתרבותה כחלק מהתרבות היהודית-ישראלית ולעודד קבלה והכלה כלפי הייחודיות והשונות במורשתה
  • תכנית ירושלים - 2798 תכנית מבוססת על מיפוי כל תכניות הלימודים בחטיבות הגיל, תוך דגש על ירושלים בכל אחד מתחומי הדעת. יישומה יבוא לידי ביטוי בתהליך לימודי ערכי ומתמשך בכל שכבות הגיל.
  • קשר רב דורי -(795) תכנית לחיזוק הקשר הבין דורי בתהליכי למידת חקר ותיעוד מורשתם של האזרחים הוותיקים בכלים דיגיטליים, בתהליכי למידת חקר
  • כיתת עתיד - (1040) התכנית פועלת בששה אזורי למידה דרכם יכולים המבקרים לחקור את המרכיבים החיוניים בלמידה במאה ה -21: כישורים, סגנונות למידה, עיצוב סביבה, טכנולוגיה עכשווית ועתידית ומגמות חברתיות המשפיעות על חינוך.
  • נשים שעשו היסטוריה -  791 תכניות ייחודיות, אגף א' לפיתוח פדגוגי תכנית לחשיפה של סיפורי מורשת של גבורת נשים בהקשרים היסטוריים, תרבותיים, גיאוגרפיים ואישיים. התכנית פועלת לקידום ולמימוש שוויוניות מגדרית.
  • תכנית  mooc  במערכת החינוך - (2878]How2MOOC הינו מודל חדשני לליווי תלמידים הלומדים קורסי MOOC* מהעולם.
  • מב"ט - 1283פרויקט מב"ט (למידת חקר באמצעות מודלים טכנולוגים) הוא פרויקט תלת שנתי ומשתלב במסגרת לימודי מדע וטכנולוגיה בחטיבות הביניים בכיתות ז'-ט'. במסגרת הפרויקט מופעלת תכנית הוראה ייחודית מבוססת סביבת לגו.
  • התכנית העיונית- במעורבות חברתית - הלמידה העיונית כוללת שלושה מרכיבים: למידה - במסגרת כיתתית או שכבתית; ליווי ותמיכה - בקבוצות קטנות; הכשרה לתפקיד - במסגרת מקום ההתנסות המעשית.
  • אמונה ואומנות: שילוב האומנות בלימודים תורניים תוך הנחיה משותפת של לימודי קודש ואומנות, מפגשים ויצירה בסטודיו תורני ומסלול לבגרות. ישיבה תיכונית ניסויית, קריית אתא