קדם-יסודי: יעד גני 1: קידום מיומנויות חשיבה באמצעות תהליכי הוראה-למידה-הערכה איכותיים

מתוך מתנ״ה תשע״ט
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד גני

1 קידום מיומנויות חשיבה באמצעות תהליכי הוראה-למידה-הערכה איכותיים


  • מממש את כישוריו והישגיו הלימודיים בצורה מיטבית.
  • מתנסה במיומנויות המאה ה-21: יצירתיות, אינטליגנציה רגשית, עבודה בסביבה משתנה ועבודת צוות .
  • להכיר את הילדים ואת אופני למידתם כשלב ראשוני ובסיסי.
  • לבנות תוכנית עבודה ממוקדת בתהליכי הוראה ולמידה מגוונים על-פי צורכי הילדים בקבוצת הגן.
  • להרחיב התנסויות חווייתיות, המגבירות סקרנות ומפתחות מיומנויות חשיבה.
  • להעריך תהליכי למידה באמצעות תצפיות, תוך גמישות פדגוגית ואפשרויות לשינוי בהתאם לצורכי הילדים.
  • לקדם בקרב ילדים בכל רמות התפקוד מיומנויות חשיבה בהתאם ליכולתם, כחלק מהתכנית האישית והגנית.
  • למפות את תפקוד הילדים בתחומים השונים בהתבסס על ממצאי הערכה, תוך ציון רמות התפקוד השונות בגן, כבסיס לתכנון הוראה דיפרנציאלית.
  • לקיים תהליכי הוראה למידה ברוח משנת החמ"ד-לב לדעת , ידע מצמיח חינוך.
  • אבני דרך מומלצות
איך אדע שמתקדמים אל היעד?
היכרות עם צורכי הלמידה של כל ילדי הגן עד חודש דצמבר.
קיימת תוכנית לימודים מותאמת לצורכי הגן ובה הלימה בין צורכי למידת הילדים בגן לבין דגשי התכנית.
תוכנית העבודה האישית והקבוצתית משתנה ומתעדכנת בהתאם לצורכי הגן.
מעקב אחר יישום התכנית הגנית והאישית על-ידי הגננת.

סרטים באתר גננט-בוסתנט

חינוך מיוחד

חמ"ד

המגזר הערבי:

חוברות ומדריכים לגננת, תוכנית חיבורים תיק תוכניות לימודים בשפה ערבית-تلخيص مواد المناهج المطلوبة للروضات والبساتين باللغة العربية في موقع الوزارة وموقع قسم التعليم ما قبل الابتدائي