מתוך מתנ״ה תשע״ט
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד גני

פיתוח חשיבה מתמטית


  • קיימת יכולת שיח וחשיבה מתמטית בגן.
  • מפגין מיומנויות מתמטיות, כגון ספירה, מנייה, השוואה, ייצוג, פתרון בעיות.
  • מכיר צורות וגופים תוך פיתוח חשיבה מרחבית.
  • טיפוח סביבה חינוכית דינמית, מגוונת ועתירת ייצוגים, המקדמת חשיבה מתמטית.
  • היכרות מעמיקה עם יכולות הילדים בתחום המתמטי ובניית תוכנית עבודה הכוללת תכנים ומיומנויות בהתאם לשלב ההתפתחותי ולגיל הילדים.
  • עיסוק בדרכים מגוונות במתמטיקה בחיי היומיום בגן.
  • הוראת תכנים מתמטיים והערכת הלמידה בחיבור לנושאי למוד נוספים ולעולמם של הילדים.
  • אין משימות ייחודיות לחינוך הממלכתי-דתי ביעד זה.
איך אדע שמתקדמים אל היעד?
הילדים והצוות משתמשים במושגים מתמטיים בחיי היומיום בגן.

בגן מתקיימת פעילות מתמטית הכוללת שירים ומשחקים, כחלק משגרת היום בסביבות הגן ובחצר.

מתקיים חקר צורות, גופים ומרחב - באמצעות משחקים, מפות ומרכז הבנייה בגן.

חינוך מיוחד: שימוש במחוון מותאם להערכה ולתכנון הלמידה בתחום החינוך המתמטי בחינוך המיוחד.

ילדים מתמצאים במרחב, משתמשים בדרכי ייצוג שונות כגון: שימוש במפות והתנסות בהכנת מפות שונות.

חקר ומעקב באמצעות לוחות זמן שונים: לוח חודשי, לוח שבועי.

תוכנית לימודים

מתמטיקה - תוכנית לימודים לגן הילדים בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי

الرياضيّات - منهج تعليميّ لرياض الأطفال في التعليم الرسميّ

מדריכים לגננת

טיפוח חשיבה חשבונית בגיל הרך

כללי

חינוך מיוחד