מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

יעד גני

חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים


  • מכיר תופעות יומיומיות שונות ומרחיב את ידיעותיו תוך פיתוח מיומנויות לפתרון בעיות.
  • מתעניין בתופעות בחיי היום-יום ופועל מתוך סקרנות ורצון ללמוד.
  • שותף פעיל ויוזם בתכנון ובנייה של מרחבים בגן.
  • לארגן סביבות עם אמצעים מגוונים, כגון ספרים, כלים להתבוננות ממוקדת ואמצעי תיעוד לקידום תהליכי חקר בגן באמצעות צילומים וסרטונים.
  • לעודד שיח פותח ותומך חקר: בעת פעילות בגינה, במהלך טיולים, בזמן עיסוק במלאכות יד.
  • להקים ולהפעיל סדנה פתוחה לבנייה בתלת ממד בחומרים, בדגש סביבתי ויצירתי.
  • לנצל מצבי שגרה לפתרון בעיות באמצעות חשיבה טכנולוגית ושימוש בחומרים.
  • לזמן מפגש והתנסות עם חומרים ותהליכים בחיבור לחיי היום-יום.
דרכי פעולה מומלצות איך אדע שהיעד מתקדם?
בניית סביבות ומרחבים בתוך הגן ובחצר, המעודדים פעילות חקר עצמאית. ילדים ניגשים בצורה עצמאית למרחבים, כגון גינה, שולחן מים וחול, עוקבים אחרי שינויים ותופעות ומעלים שאלות שמעניינות אותם.
איתור הזדמנויות של פתרון בעיות באמצעות חומרים בסדנאות. ילדים מציעים דרכים לפתרון בעיות פשוטות, כגון תיקון צעצועים, תלייה של מעילים או תחפושות, משתמשים בחומרים כדי לבנות את הפתרונות ובודקים את יעילותם.
השתתפות ושיתוף הילדים בתכנון ובבנייה של מרחבי משחק ופעילות. לפחות שני מרחבים בגן נבנים מדי רבעון יחד עם הילדים.
איתור הזדמנויות לתהליכי חקר, הנובעים משאלות של הילדים. ילדים משוחחים עם ילדים על שאלותיהם ומעלים מגוון השערות ודרכים לבדוק את ההשערות.