מתוך מתנ״ה תשע״ט
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד גני

קידום חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים


  • מכיר תופעות יומיומיות שונות ומרחיב את ידיעותיו תוך פיתוח מיומנויות לפתרון בעיות.
  • מתעניין בתופעות בחיי היומיום ופועל מתוך סקרנות ורצון ללמוד.
  • שותף פעיל ויוזם בתכנון ובנייה של מרחבים בגן.
  • לארגן סביבות למידה מגוונות הכוללות: ספרים, כלים להתבוננות ממוקדת ואמצעי תיעוד לקידום תהליכי חקר בגן באמצעות צילומים וסרטונים.
  • לעודד שיח פתוח ותומך חקר: בעת פעילות בגינה, במהלך טיולים, בזמן עיסוק במלאכות יד.
  • להקים ולהפעיל סדנה פתוחה לבנייה בתלת-ממד בחומרים, בדגש סביבתי ויצירתי.
  • לאתר מצבי שגרה לפתרון בעיות באמצעות חשיבה טכנולוגית ושימוש בחומרים.
  • לזמן מפגש והתנסות עם חומרים ותהליכים בחיבור לעולמו של הילד, באופן המקדם הכרות עם מצבי חיים שונים ותפקוד עצמאי.
  • לטפח זהות ציונית דתית המבוססת על נפלאות הבריאה והיכרות עם הסביבה.
איך אדע שמתקדמים אל היעד?
ילדים ניגשים בצורה עצמאית למרחבים, כגון גינה, שולחן מים וחול, עוקבים אחרי שינויים ותופעות ומעלים שאלות שמעניינות אותם.
ילדים מציעים דרכים לפתרון בעיות פשוטות, כגון תיקון צעצועים, תליית מעילים או תחפושות, משתמשים בחומרים כדי לבנות את הפתרונות ובודקים את יעילותם.
מדי רבעון, לפחות שני מרחבים בגן נבנים עם וביוזמת הילדים.
ילדים משוחחים עם ילדים על שאלותיהם ומעלים מגוון השערות ודרכים לבדוק את ההשערות.