מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

יעד גני

חינוך סביבתי בגן הילדים


  • פיתוח סקרנות ולמידה בסביבה לימודית דינמית, מאתגרת אינטלקטואלית ושונה.
  • חיזוק תחושת השייכות למקום, הזיקה לארץ ולאדמה.
  • חיזוק ערכי בתחום הקהילה.
  • להשתמש בחומרים ובתכניות בנושא חינוך סביבתי באמצעים מגוונים.
  • לקדם תהליכים בגן ובקהילה להובלת "גן ירוק".
  • לקדם תכניות לחינוך סביבתי בזיקה ליישוב ולסביבתו.
  • לעסוק בנושא מגוון ביולוגי וטבע עירוני.
  • לשלב בסדר היום תכניות לטיפוח תחושת האחריות של הילדים לסביבתם, לבטיחותם ולבריאותם האישית.
דרכי פעולה מומלצות איך אדע שהיעד מתקדם?
שילוב חומרים טבעיים למשחק מעורר יצירתיות ופעילות מגוונת בתוך הגן תוך הגשה מעניינת ומאתגרת. ילדים משחקים עם חומרים טבעיים ובמרחבים טבעיים באופן יצירתי ומאתגר.
קידום איכות חיים בגן: אוורור הגן, הפחתת עומס, שילוב צמחי בית מנקי אוויר, משתלות וגינות. ילדי הגן מטפחים ומגדלים צמחים בחצר ובתוך הגן מתוך התרבות והמורשת המקומית.
טיפוח חצרות גנים עם בוסתן נגיש לפעילות מגוונת של התבוננות, משחק ומנוחה ואפשרות של הכנת תוצרים מהתרבות המקומית. ילדי הגן חווים בקבוצה קטנה לפחות שני תהליכים מעגליים של יצירת תוצרים מהגינה.
תכנון מרחבים פעילים בחצר הגן, המעודדים משחק סוציו-דרמטי עשיר. כל ילד שותף לפחות פעם בשנה ביצירת מרחב משחק ופעילות מעניין.

ילדים משחקים באופן חופשי משחק סוציו-דרמטי במרחב הפעיל.

חינוך חוץ גני של טיולים קטנים בחצר ובסביבה הקרובה. מנהלת הגן מתווכת ערכים של אהבת המקום, החי והצומח בסביבת הגן. כל ילד מטייל לפחות פעם בשבוע בקבוצה קטנה בחצר ופעם בחודש מחוץ לגן.
קידום פעילות קהילתית, כגון הליכה ברגל לגן ואימוץ אתר בסביבת הגן. הילדים מכירים את הסביבה הקהילתית, קיימת תחושת שייכות וגאווה בטיפוח אתר ובתרומה לקהילה.