מתוך מתנ״ה תשע״ט
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד גני

קידום חינוך סביבתי בגן הילדים


  • פיתוח סקרנות ולמידה בסביבה לימודית דינמית, מאתגרת אינטלקטואלית ושונה.
  • חיזוק תחושת השייכות למקום והזיקה לארץ ולאדמה.
  • חיזוק ערכי בתחום הקהילה.
  • להשתמש בחומרים ובתוכניות בנושא חינוך סביבתי.
  • לקדם תהליכים בגן ובקהילה להובלת "גן ירוק".
  • לקדם תוכניות לחינוך סביבתי בזיקה ליישוב ולסביבתו.
  • לעסוק בנושא מגוון ביולוגי וטבע עירוני.
  • לשלב בסדר היום תוכניות לטיפוח תחושת האחריות של הילדים לסביבתם, לבטיחותם ולבריאותם האישית.
  • אין משימות ייחודיות לחינוך המיוחד ביעד זה.
  • אין משימות ייחודיות לחינוך הממלכתי-דתי ביעד זה.
איך אדע שמתקדמים אל היעד?
ילדים משחקים בחומרים טבעיים ובמרחבים טבעיים באופן יצירתי ומאתגר.
ילדי הגן מטפחים ומגדלים צמחים בחצר ובתוך הגן מתוך התרבות והמורשת המקומית.
ילדי הגן חווים בקבוצה קטנה לפחות שני תהליכים מעגליים של יצירת תוצרים מהגינה.
כל ילד שותף לפחות פעם בשנה ביצירת מרחב משחק ופעילות מעניין.

ילדים משחקים באופן חופשי משחק סוציו-דרמטי במרחב הפעיל.

כל ילד מטייל לפחות פעם בשבוע בקבוצה קטנה בחצר ופעם בחודש מחוץ לגן.
הילדים מכירים את הסביבה הקהילתית, קיימת תחושת שייכות וגאווה בטיפוח אתר ובתרומה לקהילה.
  • גן יער: להחזיר לילדים יכולות של דמיון, יצירתיות ועצמאות תוך שימוש בקיים כזירת משחק, בטבע. גן ניסויי קשת, מצפה רמון.
  • מאין מגיעים הדברים? קיום עצמי תוך התנסות במשק במלאכות יד ומחזור. גן ניסויי חלונות אל הגליל, כפר ורדים
  • חקר העבר למען העתיד: תהליך למידה על הרצף עבר-הווה-עתיד באמצעות התנסות בארכיאולוגיה. גן ניסויי ניצן, ניר דוד