מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

יעד גני

חינוך גופני בגן הילדים


  • ישכלל את התנועות הבסיסיות: ריצה, טיפוס, איזון, גלגול, ניתור ונחיתה, זריקה ומסירה, רדיפה והתחמקות, חבטה, קליעה ובעיטה.
  • יפתח מודעות לגופו וליכולותיו התנועתיות בהקשר של מרחב, זמן וכוח.
  • יפתח כישורים תנועתיים, הכרתיים וחברתיים בסביבה מעודדת תנועה.
  • יפתח יצירתיות בתנועה.
  • לארגן את חצר הגן באופן שיאפשר לטפח ולשכלל תנועות ויכולות תנועתיות.
  • לארגן ולטפח מרחב מעודד תנועה בתוך כיתת הגן כחלק ממרכזי הגן.
  • לשלב פעילות גופנית וריקוד מובנה בשגרת הגן.
  • להעשיר את אוצר המשחקים התנועתיים הן בהנחיית הגננת והן ביוזמת הילדים.
  • לשלב את החינוך הגופני בתכנית השנתית וליישם אותו באופן אינטגרטיבי עם תחומי דעת נוספים. 
  • להנגיש את מרחבי הגן והחצר לצרכים הייחודים של ילדי הגן.
  • להשתמש בלמידה ובחוויה התנועתית להמחשת נושאים מעולמם של הילדים.
  • לשתף ולאתגר את ילדי הגן במשימות הקשורות להתמודדות עם קשיים מוטוריים.
דרכי פעולה מומלצות איך אדע שהיעד מתקדם?
ארגון מרחבים מעודדי תנועה בחצר הגן. ילדים פעילים תנועתית בשעת החצר: מטפסים, נתלים, רצים, מנתרים, רודפים ומתחמקים, זורקים, ותופסים, מתאזנים ועוד.
ארגון מרחבים לפעילות תנועתית בתוך הגן ילדים פועלים ויוזמים תנועה במרכז תנועה בזמן הפעילות במרכזים השונים
הקדשת 75 דקות לפעילות גופנית הכוללת ריקוד, משחק, טיול, פתרון בעיות ויוזמה תנועתית הילדים עסוקים בפעילות תנועתית מונחית וספונטנית בסביבות השונות של הגן
שילוב משחקי תנועה במהלך היום ילדים משחקים מידי יום משחק תנועתי בהנחיית גננת וביוזמה עצמית
ליישם באופן אינטגרטיבי את החינוך הגופני עם תחומי דעת נוספים ילדים לומדים תכנים ומושגים מעולמות תוכן שונים תוך כדי התנסות בחוויה חושית- תנועתית
חינוך מיוחד: ארגון הסביבה החינוכית והתאמתה בהתאם לצורכי ילדים עם לקויות שונות, בדגש על לקויות חושיות ומוטוריות כלל הילדים, לרבות ילדים עם קשיים מוטוריים וחושיים, מתנהלים בחצר ובגן תוך שהם מסתייעים בסביבה החינוכית המותאמת