מתוך מתנ״ה תשע״ט
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד גני

קידום חינוך גופני בגן הילדים


  • ישכלל את התנועות הבסיסיות: ריצה, טיפוס, איזון, גלגול, ניתור ונחיתה, זריקה ומסירה, רדיפה והתחמקות, חבטה, קליעה ובעיטה.
  • יפתח מודעות לגופו וליכולותיו התנועתיות בהקשר של מרחב, זמן וכוח.
  • יפתח כישורים תנועתיים, הכרתיים וחברתיים בסביבה מעודדת תנועה.
  • יפתח יצירתיות בתנועה.
  • לארגן את חצר הגן באופן שיאפשר לטפח ולשכלל תנועות ויכולות תנועתיות.
  • לארגן ולטפח מרחב מעודד תנועה בתוך כיתת הגן כחלק ממרכזי הגן.
  • לשלב פעילות גופנית וריקוד מובנה בשגרת הגן.
  • להעשיר את אוצר המשחקים התנועתיים הן בהנחיית הגננת והן ביוזמת הילדים.
  • לשלב את החינוך הגופני בתכנית השנתית וליישם אותו באופן אינטגרטיבי עם תחומי דעת נוספים. 
  • להשתמש בלמידה ובחוויה התנועתית להמחשת נושאים מעולמם של הילדים. 
  • להנגיש את מרחבי הגן והחצר לצרכים הייחודים של ילדי הגן.
  • לשתף ולאתגר את ילדי הגן במשימות הקשורות להתמודדות עם קשיים מוטוריים.
  • אין משימות ייחודיות לחינוך הממלכתי-דתי ביעד זה.
איך אדע שמתקדמים אל היעד?
ילדים פעילים תנועתית בשעת החצר: מטפסים, נתלים, רצים, מנתרים, רודפים ומתחמקים, זורקים ותופסים, מתאזנים ועוד.
ילדים פועלים ויוזמים תנועה במרכז תנועה בזמן הפעילות במרכזים השונים
הילדים עסוקים בפעילות תנועתית מונחית וספונטנית בסביבות השונות של הגן
ילדים משחקים מידי יום משחק תנועתי בהנחיית גננת וביוזמה עצמית
ילדים לומדים תכנים ומושגים מעולמות תוכן שונים תוך כדי התנסות בחוויה חושית- תנועתית
חינוך מיוחד: כלל הילדים, לרבות ילדים עם קשיים מוטוריים וחושיים, מתנהלים בחצר ובגן תוך שהם מסתייעים בסביבה החינוכית המותאמת