מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

יעד גני

פיתוח חשיבה מתמטית ומיצוי הפוטנציאל של כל הילדים


  • פיתוח יכולת לשיח ולחשיבה מתמטית בגן.
  • פיתוח מיומנויות מתמטיות, כגון ספירה, מנייה, השוואה, ייצוג, פתרון בעיות.
  • היכרות עם צורות ועם  גופים ופיתוח חשיבה מרחבית.
  • טיפוח סביבה חינוכית דינמית, מגוונת ועתירת ייצוגים, המקדמת חשיבה מתמטית.
  • היכרות עם ילדי הגן ועם יכולותיהם ובניית תכנית עבודה הכוללת תכנים מתמטיים ומיומנויות בהתאם לשלב ההתפתחותי ולגיל הילדים.
  • עיסוק במתמטיקה בחיי היום-יום בגן בדרכים מגוונות.
  • חינוך מיוחד: הוראת תכנים מתמטיים והערכת הלמידה בחיבור לתחומי תוכן מגוונים ולעולמם של הילדים.
דרכי פעולה מומלצות איך אדע שהיעד מתקדם?
בניית תכנית עבודה שנתית, הכוללת התנסויות, פעילויות ומרחבים בתוך הגן ובחצר, המשלבים מושגים מתמטיים. הילדים והצוות משתמשים במושגים מתמטיים בחיי היום-יום בגן.

יתקיימו בגן שירים, משחקים, שימוש בלוחות זמן כחלק משגרת היום בסביבות הגן ובחצר.

חקר צורות, גופים ומרחב - באמצעות משחקים, מפות ומרכז הבנייה בגן.

חינוך מיוחד: שימוש במחוון מותאם להערכה ולתכנון הלמידה בתחום החינוך המתמטי בחינוך המיוחד.

ארגון סביבה חינוכית, המפתחת חשיבה מתמטית בחיי היום-יום. מרחב למשחק וליצירת משחקים על-ידי הילדים.

שימוש במפות והתנסות בהכנת מפות שונות.

חקר ומעקב באמצעות לוחות זמן שונים: לוח חודשי, לוח שבועי.

תכנית לימודים

מתמטיקה - תכנית לימודים לגן הילדים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי

الرياضيّات - منهج تعليميّ لرياض الأطفال في التعليم الرسميّ

מדריכים לגננת

טיפוח חשיבה חשבונית בגיל הרך

כללי

חינוך מיוחד