מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

יעד גני

3 קידום הילדים לשליטה בכלל תחומי הדעת בתכניות הלימודים


  • ידע מגוון בתחומי הדעת הנלמדים ובמושגי יסוד.
  • הילדים בגן חווים ומתנסים בפעילויות העשרה מגוונות ואינטגרטיביות.
  • להכיר את תכניות הלימודים לגן הילדים ולכתוב תכנית עבודה, החושפת את הילדים באופן אינטגרטיבי לכל תחומי הדעת על-פי אשכולות הליבה: מתמטיקה, מדעים, טכנולוגיה, חינוך גופני, אמנות, מוסיקה, מדיה דיגיטלית.
  • לתכנן פעילויות שונות ומגוונות ללימוד, החושפות את הילדים למגוון אמצעי למידה הוראה והעשרה בגן ומחוצה לו, בהן: ביקור במוזיאון, בקונצרט, צפייה בהצגה (כולל פעילות הכנה בגן לקראת כל פעילות ועיבוד החוויה בעקבותיה).
  • להשתתף בקורסים הדיסציפלינריים לפיתוח המקצועי, המתקיימים במרכזי הפסג"ה ומותאמים ליעדי המחוז ולצורכי הגננת, להעשרת הידע וליישום מיטבי בגן הילדים.
  • לפעול בהלימה מרבית לתכניות החינוך הרגיל באשכולות הליבה, תוך התאמת ההוראה למאפייני הילדים.
  • לשלב בתכנית הגנית נושאים רלוונטיים מתחומי ההכנה לחיים לקידום תפקוד עצמאי ואוטונומי בחיי היומיום, כחלק מתחומי הליבה של החינוך המיוחד.
  • לקיים תהליכי הוראה למידה ברוח משנת החמ"ד.
  • ליצור חיבור בין תחומי הדעת לחינוך לאורח חיים של קיום תורה ומצוות.


דרכי פעולה מומלצות איך אדע שהיעד מתקדם?
בניית תכנית עבודה אינטגרטיבית, המבוססת על תכניות הלימודים . תכנית לימודים שנתית אינטגרטיבית, הבאה לידי ביטוי לאורך חודשי השנה
בחירת פעולות תרבות והעשרה בנושא לאורך לכל השנה, תוך התאמה לגילאי הילדים ולשלבי התפתחותם. מתקיימות פעילויות תרבות והעשרה לאורך השנה.
יצירת אינטגרציה בין תחומי הדעת: בתכנים, בשיח, בפעילויות ובסביבות החינוכיות. ילדי הגן מצליחים לקיים העברה מתחום דעת אחד לשני ומשכללים מיומנויותיהם בעקבות הנלמד.

חינוך מיוחד