מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

יעד גני

4 התנסות בפעילויות המשלבות ערכים חברתיים דמוקרטיים וערכי מורשת ייחודיים


  • מכיר את ערכי מולדתו ומורשתו מגבש זהות עצמית, המבוססת על תרבות קהילתו.
  • מכיר ופועל לפי ערכים חברתיים המתקיימים בגן, לנהוג בכבוד ובנימוס כלפי האחר.
  • משפר את יכולתו לעבוד בשיתוף פעולה ובעבודת צוות. 
  • היכרות עם התרבות המקומית, מקומות ויישובים שונים ברחבי הארץ.
  • לבסס תהליכים חברתיים בפעילויות סביב ספר, יצירה מוסיקה המושתתים על סובלנות לאחר.
  • לעודד מרחבי פעילות ופעילויות המקיימות שיתופי פעולה והקהילה.
  • ציון 70 לישראל כחלק מתכנית הלימודים השנתית בגן.
  • לקיים מפגשים של ילדים מהחינוך המיוחד ומהחינוך הרגיל תוך תרומה הדדית
  • לקדם השתתפות ילדים בגני חובה בחינוך המיוחד בסיורים מותאמים בכנסת ובפעילויות "מתחברים לכנסת" בגן
  • לעודד הטמעת תכנית "יש"י - יחד שבטי ישראל" למפגשים סביב לוח השנה בין גנים ממלכתיים לגנים ממלכתיים דתיים.
  • לקיים תכנית לימודים לאור חזון החמ"ד.
דרכי פעולה מומלצות איך אדע שהיעד מתקדם?
שילוב התרבות המקומית כחלק מהעשייה החינוכית בגן בתכנית העבודה ולאורך השנה משולבים מפגשים בנושא תרבות מקומית, בחירת שירים, סיפורים ומשחקים בהתאם.
עידוד דמוקרטיה בגן, אפשרויות בחירה מודעות ומגוונות ככל הניתן בהתאם לגיל ילדים יוזמים ומעורבים בבחירת פעילויות ברחבי הגן, משתתפים בתכנון וחווים עצמאות
קיום פעילויות חברתיות מגוונות, המבליטות ערכים חברתיים ההכרחיים לקיומו של חִברות בגן הילדים. מרחב הגן פעיל ומעודד עבודה ושיח משותף, עבודה בקבוצות מעורבות ומשחקים חברתיים.

בחירת סיפורים קצרים ושירים והבלטת ערכי חברות בגן.

ילדים פועלים למען חברים בגן (בהתאם לגילם).