קדם-יסודי: מבנה דף במתנ"ה

מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש


כלל התוכן בעמודי המתנ"ה בנויים באופן זהה, כאשר מבנה כל עמוד יעד מורכב באופן הבא:

  1. תוצאות רצויות שהיעד מקדם ברמת הילד.
  2. משימות מומלצות ברמת הגננת.
  3. משימות מומלצות לחינוך המיוחד ולגני החמ"ד (במידה ויש אפיונים מיוחדים ביעד).
  4. אבני דרך מומלצות לאורך השנה
  5. קישורים לחומרים שונים שיסייעו לכן להתמחות ביעד.

מבנה דף יעד גני לדוגמא:

יעד גני 2:  יצירת סביבות למידה מאתגרות וגמישות בשיתוף הילדים המעודדות יוזמות של ילדים, משחק ופעילות בגן ובחצר

תוצאה רצויה שהיעד מקדם ברמת הילד:

מממש את כישוריו ויכולותיו הלימודיות והחברתיות

פעיל ולומד במגוון סביבות חינוכיות במרחב הגן

פועל מתוך סקרנות ורצון ללמידה

שותף פעיל ויוזם מרחבי משחק ולמידה, תכנים, אירועים ופעילויות

משימות מומלצות ברמת הגננת:

  1. ליצור סביבה חינוכית מותאמת לצורכי ההתפתחות של ילדי הגן
  2. לעודד ולפתח יוזמה בקרב ילדי הגן בהקמת סביבות משחק, תכנים, אירועים ופעילויות ברחבי הגן.
  3. לפתח חשיבה יצירתית וגמישה תוך הזדמנות לעבודת צוות ושיתופי פעולה בין הילדים.
  4. לאפשר שינויים בסביבות ובתהליכים החינוכיים בהתאמה לצרכים משתנים

אבני דרך מומלצות למנהלת הגן:

דרכי פעולה מומלצות איך אדע שהיעד מתקדם
1. יצירת סביבות משתנות בגן המאפשרות מרחב לפעילות עצמאית של הילדים ילדים יפעלו בעצמאות בתוך הסביבה הלימודית מתוך סקרנות ועניין
2. קיום מפגשי תוכן המועברים בשיתוף עם הילדים ילדים מבקשים ורוצים לקחת חלק בפעילות המפגש
3. שותפות הורים ביזמות של ילדים ועידודם הורים מסייעים לילדיהם לפתח יוזמות תוך גניות.
4. בניית מרחבים וסביבות בשיתוף הילדים לפחות שני מרחבים בגן נבנים מדי רבעון יחד עם הילדים
לצד כל יעד, הוגדרו אבני דרך מומלצות כמצע לחשיבה. ניתן אפשר להיעזר בהן לתרגום היעד למשימות בתכנית העבודה.

לעמוד הקודם

לעמוד הבא