שלב 1 - גיבוש תמונת מצב

מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

תכנית העבודה אמורה לשקף את המיקודים האסטרטגיים של בית-הספר לשנים הקרובות. ההחלטה במה נתמקד צריכה להישען על הערכת המצב הקיים.

מקורות מידע אפשריים:

  • ממצאי מדידה פנימיים (מיפויים, בחינות והערכות חלופיות) וחיצוניים (מיצ"ב ונתוני התמדה ונשירה),
  • רישום ותיעוד של אירועים יוצאי דופן – אירועי משמעת ועוד,
  • מידע סובייקטיבי של מורים, תלמידים והורים, המגיע משיח יומיומי, מסקרים וממעגלי שיח,
  • נתוני ביצוע מצומתי הערכה קודמים של תכנית העבודה.

חלון ידע: על הערכה ומדידה

מומלץ לקיים את המיפוי ביחס לכל יעד בית-ספרי, או לפחות להתמקד ב:

  • יעדים שנבחרו בשנת הלימודים הקודמת, והמוסד החינוכי רוצה להעמיק בהם בשנת הלימודים הנוכחית,
  • יעדים חשובים בתפיסת מנהל המוסד החינוכי וצוותו, או העומדים בלב החזון הבית-ספרי או מאפייניו הייחודיים,
  • יעדים שיש לגביהם אינדיקציה, שבית-הספר נמצא במגמה שלילית, הן מתוך בסיס הנתונים והן מהתחושות והתפיסות של הצוות.

על מנת לסייע בתהליך המיפוי מוצעות שאלות מנחות לגבי כל יעד מוסדי. מטרת השאלות המנחות היא לאסוף את הנתונים והעמדות ולהבהיר את תמונת המצב הנוכחית.

שלב 2: מיקוד - בחירת יעד מרכזי