שלב 2 - מיקוד- בחירת יעד מרכזי

מתוך מתנ״ה תשע״ח
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

תהליך תכנון מיטבי מתחיל מהסוף. לפני הכל, נגדיר לאן אנחנו רוצים להגיע ורק אז נוכל לחשוב כיצד להגיע לשם. אתם מוזמנים לנסח את היעדים של בית הספר שלכם לפי הצרכים שאתם מזהים, אפשר גם לבחור מתוך מאגר היעדים שמוצע כאן. כמובן שאין חובה להשאיר את ניסוח היעדים כפי שמופיע במתנ"ה, אלא אתם נדרשים לדייק אותם בהתאם לאתגרים בפניהם אתם עומדים וחשוב להציב להם מדדי תוצאה.

חלון ידע: על התכנית האסטרטגית

חלון ידע: על התוצאות הרצויות

לצד כל יעד, הוגדרו משימות מומלצות כמצע לחשיבה. ניתן להיעזר בהן לתרגום היעד למשימות בתכנית העבודה, אך הן אינן מחייבות. בנוסף הוגדרו לכל יעד בית ספרי מדדי תוצאה שיאפשרו לבחון את ההתקדמות ביעד. על מנת לשמור על יציבות והמשכיות נותרו מרבית יעדי מוסדות החינוך כפי שפורסמו במתנ"ה תשע"ו ותשע"ז, בדיוקים המתבקשים.

כיצד תחליטו באילו יעדים תמקדו את העשייה החינוכית?

בשלב הקודם, גיבשתם את תמונת המצב. על בסיס זה, בשלב זה, תידרשו ליצור לעצמכם את המיקודים לפעולה. ההחלטה באילו יעדים להתמקד יכולה להיות כתוצאה מתשובה לשתי שאלות שונות:

  1. מהם הנושאים בהם המצב הוא הבעייתי ביותר ומחייב טיפול ממוקד?
  2. מהו הנושא החזק ביותר שארצה להביא אותו לשיאים חדשים?
  3. מהם הנושאים שאם נטפל בהם יוכלו להוות מנוף לשינוי למגוון רחב של אתגרים בבית הספר?

אנו מאמינים כי ככל שתרחיבו את נקודות המבט המשתתפות בתהליך הבחירה, כך תתקבל החלטה מושכלת יותר. ניתן לשתף את כלל חדר המורים או אף מעבר לכך.

שלב 3: גיבוש תפיסת שינוי ותכנית פעולה