שלב 2 - מיקוד ותעדוף

מתוך מתנ״ה תשע״ט
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

על בסיס תמונת המצב שגיבשתם בשלב הקודם, בשלב זה תידרשו ליצור לעצמכם תיעדוף לפעולה:

  • באילו יעדים להתמקד ולכתוב תוכנית מפורטת?
  • באילו יעדים לעדכן את התוכנית הקיימת, ללא שינוי דרמטי?
  • באילו יעדים לא לכתוב תוכנית כלל?

ההחלטה באילו יעדים להתמקד יכולה להיות כתוצאה מתשובה לשאלות האלה:

  1. מהם הנושאים שבהם המצב הוא הבעייתי ביותר ומחייב טיפול ממוקד?
  2. מהו הנושא שבו יש לבית הספר חוזקה או הזדמנות שנרצה להביא אותו לשיאים חדשים?
  3. מהם הנושאים שאם נטפל בהם יוכלו להוות מנוף לשינוי למגוון רחב של אתגרים בבית הספר?

אנו מאמינים כי ככל שתרחיבו את נקודות המבט המשתתפות בתהליך הבחירה, כך תתקבל החלטה מושכלת יותר. ניתן לשתף את כלל חדר המורים או אף מעבר לכך.

כמובן שאין חובה להשאיר את ניסוח היעדים כפי שמופיע במתנ"ה בפרק המטרות והיעדים (יסודי, על יסודי), אך אתם נדרשים לדייק אותם בהתאם לאתגרים בפניהם אתם עומדים.

בסוף שלב זה, בעזרת המיפוי ותמונת המצב שגיבשנו בשלב הראשון, עלינו לסווג את היעדים שבחרנו לשניים:

  1. יעדים שדורשים חשיבה מחדש, להם נקדיש יותר זמן ונכתוב עליהם תוכנית מפורטת (מומלץ לבחור יעד אחד או שניים לכל היותר). [מעבר לשלב 3- גיבוש תפיסת שינוי חדשה]
  2. יעדים המשכיים, שלהם נעדכן את תוכנית העבודה של השנה הקודמת ללא שינויים דרמטיים. [מעבר לשלב 3- עדכון תוכנית העבודה]