תכנית רב-שנתית:מגזר ערבי
תוכן עניינים
מגזר ערבי
מטרה ג׳: קידום שוויון הזדמנויות ומיצוי הפוטנציאל[ | עריכת קוד מקור]
יעד 9: קידום חינוך איכותי בקרב אוכלוסיות ייחודיות
מדדי תוצאה[ | עריכת קוד מקור]
משימות אסטרטגיות[ | עריכת קוד מקור]
97. חיזוק מרכיב האוריינות במסגרת תכניות הלימודים בשפה, מתמטיקה ומדעים| מזכירות פדגוגית | ♠
98. מתן תגבור לימודי לתלמידים בהוראת עברית דבורה | מזכירות פדגוגית ומינהל פדגוגי | ♣♠
99. מיקוד במנהיגות הביניים וליווי למנהלים של בתי ספר יסודי וחט"ב בבתי הספר בחט"ב ובחט"ע | מינהל פדגוגי , משנה למנכ"ל | ♣♠
100. שיפור ההכשרה ומערכי הפיתוח המקצועי למורים למתמטיקה ברמת 5 יח"ל במגזר הערבי | מזכירות פדגוגית | ♠
101. קליטה ייעודית של בעלי תפקידים ברשויות ובביה"ס (מנהלי יחידות נוער רכזי חוגים, רכזי בי"ס כעוגן בקהילה), להטמעת תכניות החינוך הבלתי פורמלי | מינהל חברה ונוער ומינהל פדגוגי | ♠
102. בניית תשתיות ניהוליות ופיזיות ברשויות המקומיות במגזר הערבי לקידום חינוך בלתי פורמלי | מינהל חברה ונוער | ♣♠
103. הפעלת תכנית חינוך לחיי קריירה ברשויות במגזר הערבי | מינהל פדגוגי | ♣♠
104. עידוד והרחבת פעילות מגזר שלישי ליצירת מענים חינוכיים והעצמת בני הנוער וחיזוק מיומנויות תעסוקה | מינהל חברה ונוער | ♣♠
105. טיפול הוליסטי, כולל שיפור ההישגים, ב-6 ישובים במיקוד בחברה הערבית | משנה למנכ"ל | ♣♠
106. הקמת יחידות משותפות לשירותי האגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון ברשויות ערביות במיקוד| מינהל פדגוגי | ♣♠
107. העלאת איכות המתקבלים במכללות להכשרת מורים והמתקבלים להוראה בבתי הספר, בין היתר ע"י פיתוח והטמעת מבחן כניסה בשפת אם ערבית ועברית למורים דוברי ערבית | מינהל עובדי הוראה, מזכירות פדגוגית | ♠
108. פתיחת חממות להתמחות וכניסה להוראה בחברה הערבית | מינהל עובדי הוראה | ♠
תפוקות[ | עריכת קוד מקור]
ע"ז | ע"ח | ע"ט | פ | פ"א | |
---|---|---|---|---|---|
שיעור גני הילדים במגזר הערבי המפעילים תכנית "טעימות בעברית" | 43 | 50 | 60 | 70 | 80 |
מספר מתנ"סים חדשים שיוקמו במגזר הערבי | 31 | 38 | 45 | 47 | 47 |
רשויות מקומיות במגזר הערבי אשר הקימו יחידות נוער | 47 | 48 | 48 | 48 | 48 |
מספר הרשויות הערביות בעלות יחידות משותפות לשירות האגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון | 20 | 25 | 50 | ||
מספר יישובים ערביים בתכנית "רואד" להנגשת ההשכלה הגבוהה בחברה הערבית | 25 | 50 | 50 | 50 | 50 |
מספר המלגות למקצועות נדרשים המנוצלות (מתוך 650 בשנה) | 650 | 650 | 800 | 800 | 800 |
מספר הלומדים מהמגזר הערבי בתכנית לתואר M. Teach | 82 | 100 | 150 | 150 | 150 |
שיעור המורים שעברו את מבחן הכניסה בשפה הערבית | 55 | 65 | 70 | 75 |