מתמטיקה
תכנית הלימודים
ידע
א. המספרים הטבעיים בתחום ה-100
- ספירה עד 100
- ספירה בעשרות שלמות
- ספירת המשך וספירה אחורנית
- מנייה עד 30
- קריאה וכתיבה של מספרים עד 100
- שווה, גדול, קטן (בין מספרים נתונים)
- השלמת מספרים חסרים בסדרת מספרים
- הכרת המונחים: יחידות, עשרות
ב. פעולות החשבון
- ידיעת עובדות החיבור והחיסור בעל פה עד 10
- הכרת המונחים: חיבור, חיסור וסימני הפעולות
- שאלות מילוליות פשוטות
- כתיבת תרגילי חיבור וחיסור עד 20 ופתרונם בעזרת אמצעי המחשה
ג. מדידות
- השוואת אורכי קטעים ,צלעות או קווים לא ישרים
- שימוש ביחידות מידה שרירותיות למדידת אורך
- ביטוי אורך מסוים ביחידות שונות
- הכרת המונחים: אורך, יחידת מידה, היקף
- שימוש בס"מ למדידת אורך
ד. גיאומטרייה
- בניית מצולעים באמצעי המחשה שונים
- מיון מצולעים לפי מספר הצלעות ושיומם
- הכרה וזיהוי של מצולעים במישור במצבים שונים
- זיהוי מצולעים, דמיון ושוני בין מצולעים
- הכרת המונחים: מצולע, משולש, ריבוע, מחומש, צלע, קודקוד
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- חשיבה יצירתית – לפתור תרגילים בדרכים שונות ולהציג זאת בדרכים שונות
- חשיבה רפלקטיבית – לבחון את תהליך עבודתו ואת תוצאות הפתרונות שאליהם הגיע
- ידע והבנה – להתמודד עם משימות מתמטיות ברמות שונות (ידע וזיהוי; אלגוריתמים; תובנה; הנמקה)
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – לגלות התמדה במהלך התכנון והביצוע
- מסוגלות – להאמין ביכולותיו להתמודד בהצלחה עם משימות מאתגרות
מיומנויות בין אישיות
- ניהול שיח – לנהל שיח מתמטי מכבד
- עבודת צוות – לבצע עבודות קבוצתיות תוך כדי שיתוף פעולה עם חברים
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת - גילוי עניין, סקרנות יצירתיות, גמישות ומקוריות מחשבתית בהתמודדות עם נושאים מתמטיים
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד - מתן מקום לדעתו של האחר בשיח המברר טיעונים מתמטיים שונים
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי - שאיפה למיצוי היכולות ולהישגים טובים עם חדווה, סקרנות, התמדה ומאמץ
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
עבודת צוות - סובלנות לתהליכים מגוונים הניתנים על ידי חברי הקבוצה במטרה להתמודד עם הבעיה המתמטית