מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ב/אומנויות - מחול

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אומנויות - מחול

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים

א. שפת המחול

  • להכיר מושגים ותבניות תנועה
  • להכיר את מושגי המרחב ולהבחין בין מרחב אישי למרחב כללי
  • להכיר את מרכיבי הזמן: מקצב ומוזיקה

ב. ידע גוף וטכניקה

  • לדעת את אברי הגוף, סוגי תנועה ומגוון של איכויות תנועה
  • לבצע רצפי תנועה פשוטים ומקצבים פשוטים
  • לדעת לאלתר בתנועה

ג. יצירה ומופע

  • להביע רעיונות ורגשות בתנועה
  • להכיר מבנים כוריאוגרפיים
  • להופיע בפני קהל

ד. פרשנות והערכה

  • להכיר יצירות מחול קצרות או קטעים מתוך יצירות מחול
  • להבין יצירות מחול ולדבר עליהן

ה. חברה ותרבות

  • לעבוד באופן עצמאי, בזוג ובקבוצה בעלת מטרות משותפות
  • לרקוד ריקודי עם מישראל והעולם

ו. איכות חיים

  • להכיר את יכולות הגוף ואת גבולות הביצוע האישיים
  • להשתתף באופן פעיל באירועים ומופעים ולכבד את המופיעים ואת הקהל

Skills.png מיומנויות

דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים

מיומנויות קוגניטיביות

  • גמישות מחשבתית ותנועתית – לאלתר על פי הנחיה
  • המרת ידע (מתנועה לדיבור – מדיבור לתנועה) – להתקדם ולהתנועע על פי הנחיות מילוליות
  • המרת ידע (מתנועה לדיבור – מדיבור לתנועה) – לתאר יצירות מחול
  • הערכה – להעריך את יכולותיו, מגבלותיו וגבולותיו הגופניים-תנועתיים
  • הערכה – להעריך את הביצוע הגופני-תנועתי שלו
  • הערכה – להעריך יצירות מחול
  • חשיבה יצירתית – להעלות רעיונות ייחודיים לביצועים
  • ידע – לזהות מרחב אישי, מרחב כללי, כיווני תנועה וגובהי תנועה
  • יישום – לבצע תבניות תנועה פשוטות על מקצבים ועל קטעי מוזיקה פשוטים
  • יישום – להפעיל את אברי הגוף במגוון סוגי תנועה ואיכויות תנועה

מיומנויות תוך אישיות

  • התמדה – לעבוד באופן עצמאי בהתמדה, לאורך זמן ולתרגל להשגת שליטה טובה בביצוע
  • ויסות רגשי – לגלות מודעות לתחושות ולרגשות המתעוררים לפני, תוך כדי ואחרי מופע ולווסת אותם
  • מסוגלות עצמית – להאמין ביכולותיו להביע רעיונות ורגשות בתנועה בפני קהל

מיומנויות בין אישיות

  • עבודת צוות – להיות שותף פעיל בצוות המתכנן ומבצע ריקוד משותף
  • שיתוף פעולה – לשתף פעולה כמוביל וכמובל תוך כדי קשב למתנועעים במרחב
  • תקשורת – לצפות במופע ולהופיע בפני קהל בצורה המכבדת את הלוקחים חלק באירוע

Values.png ערכים

דוגמאות לערכים שנטפח לאור תוכנית הלימודים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת – גילוי סקרנות ורצון להתנסות בתנועה ובמחול ולשלב בין תיאוריה, מעשה ויצירה

כבוד – הכרה בזכותם של אחרים להתנועע במרחב בביטחון ובהנאה

קבלת האחר – הכרה בזכותם של כל בני האדם, על מגבלותיהם וכישוריהם, לרקוד באירועים שונים

שאיפה למצוינות – הקשבה לגוף בתנועה ובתנוחה תוך כדי התמדה בתרגול ודיוק באיכויות הביצוע

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

מימוש עצמי, מיצוי יכולות, ניהול חיים בעלי משמעות

אחריות – גילוי אחריות בטיפוח הגוף ובפעילות הגופנית התואמת את יכולות ומגבלות הגוף

מימוש עצמי – הכרה ביכולות, מגבלות וגבולות גופניים-תנועתיים ומימוש היכולות והבאתן לידי ביטוי במחול כיחיד וכחבר בקבוצה ובקהילה

ערכי מורשת ותרבות יהודיים-ציוניים וערכי תרבות יחודיים

מורשת – כבוד למגוון מורשות המחול בארץ ובעולם

מורשת ותרבות – הכרת יצירות מחול וריקודי עם מישראל והעולם

צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית

השתתפות – השתתפות פעילה בהרקדות ובאירועי מחול

עבודת צוות – שיתוף פעולה לאורך תהליך יצירת מופע