מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ב/אומנויות - מחול
תוכן עניינים
אומנויות - מחול
תכנית הלימודים
ידע
דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים
א. שפת המחול
- להכיר מושגים ותבניות תנועה
- להכיר את מושגי המרחב ולהבחין בין מרחב אישי למרחב כללי
- להכיר את מרכיבי הזמן: מקצב ומוזיקה
ב. ידע גוף וטכניקה
- לדעת את אברי הגוף, סוגי תנועה ומגוון של איכויות תנועה
- לבצע רצפי תנועה פשוטים ומקצבים פשוטים
- לדעת לאלתר בתנועה
ג. יצירה ומופע
- להביע רעיונות ורגשות בתנועה
- להכיר מבנים כוריאוגרפיים
- להופיע בפני קהל
ד. פרשנות והערכה
- להכיר יצירות מחול קצרות או קטעים מתוך יצירות מחול
- להבין יצירות מחול ולדבר עליהן
ה. חברה ותרבות
- לעבוד באופן עצמאי, בזוג ובקבוצה בעלת מטרות משותפות
- לרקוד ריקודי עם מישראל והעולם
ו. איכות חיים
- להכיר את יכולות הגוף ואת גבולות הביצוע האישיים
- להשתתף באופן פעיל באירועים ומופעים ולכבד את המופיעים ואת הקהל
מיומנויות
דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים
מיומנויות קוגניטיביות
- גמישות מחשבתית ותנועתית – לאלתר על פי הנחיה
- המרת ידע (מתנועה לדיבור – מדיבור לתנועה) – להתקדם ולהתנועע על פי הנחיות מילוליות
- המרת ידע (מתנועה לדיבור – מדיבור לתנועה) – לתאר יצירות מחול
- הערכה – להעריך את יכולותיו, מגבלותיו וגבולותיו הגופניים-תנועתיים
- הערכה – להעריך את הביצוע הגופני-תנועתי שלו
- הערכה – להעריך יצירות מחול
- חשיבה יצירתית – להעלות רעיונות ייחודיים לביצועים
- ידע – לזהות מרחב אישי, מרחב כללי, כיווני תנועה וגובהי תנועה
- יישום – לבצע תבניות תנועה פשוטות על מקצבים ועל קטעי מוזיקה פשוטים
- יישום – להפעיל את אברי הגוף במגוון סוגי תנועה ואיכויות תנועה
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – לעבוד באופן עצמאי בהתמדה, לאורך זמן ולתרגל להשגת שליטה טובה בביצוע
- ויסות רגשי – לגלות מודעות לתחושות ולרגשות המתעוררים לפני, תוך כדי ואחרי מופע ולווסת אותם
- מסוגלות עצמית – להאמין ביכולותיו להביע רעיונות ורגשות בתנועה בפני קהל
מיומנויות בין אישיות
- עבודת צוות – להיות שותף פעיל בצוות המתכנן ומבצע ריקוד משותף
- שיתוף פעולה – לשתף פעולה כמוביל וכמובל תוך כדי קשב למתנועעים במרחב
- תקשורת – לצפות במופע ולהופיע בפני קהל בצורה המכבדת את הלוקחים חלק באירוע
ערכים
דוגמאות לערכים שנטפח לאור תוכנית הלימודים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת – גילוי סקרנות ורצון להתנסות בתנועה ובמחול ולשלב בין תיאוריה, מעשה ויצירה
כבוד – הכרה בזכותם של אחרים להתנועע במרחב בביטחון ובהנאה
קבלת האחר – הכרה בזכותם של כל בני האדם, על מגבלותיהם וכישוריהם, לרקוד באירועים שונים
שאיפה למצוינות – הקשבה לגוף בתנועה ובתנוחה תוך כדי התמדה בתרגול ודיוק באיכויות הביצוע
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
מימוש עצמי, מיצוי יכולות, ניהול חיים בעלי משמעות
אחריות – גילוי אחריות בטיפוח הגוף ובפעילות הגופנית התואמת את יכולות ומגבלות הגוף
מימוש עצמי – הכרה ביכולות, מגבלות וגבולות גופניים-תנועתיים ומימוש היכולות והבאתן לידי ביטוי במחול כיחיד וכחבר בקבוצה ובקהילה
ערכי מורשת ותרבות יהודיים-ציוניים וערכי תרבות יחודיים
מורשת – כבוד למגוון מורשות המחול בארץ ובעולם
מורשת ותרבות – הכרת יצירות מחול וריקודי עם מישראל והעולם
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
השתתפות – השתתפות פעילה בהרקדות ובאירועי מחול
עבודת צוות – שיתוף פעולה לאורך תהליך יצירת מופע