חינוך גופני
תכנית הלימודים
ידע
א. חינוך לתנועה
- להכיר את שמות אברי הגוף, מבנם, מרקמם ומיקומם
- להכיר את המפרקים ותנועתם
- לשכלל את מושג הזמן
ב. חינוך לשלוֹמוּת
- להכיר עקרונות ומושגים של התנועה (כוח, גמישות ועוד)
- להבין את הקשר בין פעילות ואורח חיים בריא לבין השלוֹמוּת בהווה ובעתיד
- להבין את חשיבות המנוחה ולהכיר דרכים להרפיית הגוף
ג. שילוב תנועה בסביבה הפיזית והחברתית
- לדעת להעריך סיכונים בתנועה ולהימנע מהם
- להכיר אוצר מילים הקשור לתנועה
- להכיר כללים וחוקי משחק
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הבנה – להסביר, להכליל, להרחיב, להדגים ולשכלל את הרגלי היציבה
- חשיבה יצירתית – לחשוב באופן יצירתי על אופן ביצוע פעילות המעמיסה כוח על העצמות
- ידע ויישום – להכיר את שמות אברי הגוף האחראים לתנועה ולבצע תנועה מורכבת בכיוונים שונים
מיומנויות תוך אישיות
- אחריות – לגלות אחריות אישית במהלך ביצוע פעילות ספורט הבנה
- הערכה עצמית – להעריך את יכולותיו התנועתיות ולממש אותן
- התמדה – להבין את חשיבות המנוחה ולהקצות זמן מוגדר להרפיית הגוף
מיומנויות בין אישיות
- עבודת צוות – להתקדם בצורות ובמהירויות שונות תוך כדי שיתוף פעולה עם חבריו
- שיתוף פעולה – לשתף פעולה עם חבריו במהלך משחקי ריצה מגוונים
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת - גילוי עניין וסקרנות בנושאים הקשורים לתנועה ובהקשרם לחיי הלומד
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד - מתן כבוד לחברים תוך כדי שיתוף פעולה ועבודת צוות יעילה בפעילויות קבוצתיות בספורט
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי - מיצוי היכולות הגופניות תוך כדי טיפוח בריאות הנפש והגוף
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
אכפתיות - אכפתיות ושמירה על הגינות בפעילות ספורטיבית (כמשתתף וכצופה)
עבודת צוות - התחשבות באחרים ושיתוף פעולה בפעילויות ספורטיביות