מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ב/ערבית לדרוזים

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

ערבית לדרוזים

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

האזנה ודיבור, קריאה וכתיבה במגוון סוגות ועולמות שיח

  • להאזין ולדבר בהקשרים שונים, חברתיים ולימודיים
  • לקרוא טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות
  • לכתוב טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים

ידע לשוני

  • להכיר אוצר רחב של מילים וביטויים בערבית
  • להכיר ולהבין מבנים, תופעות ותהליכים בשפה הערבית

עידוד קריאה

סוגי טקסטים

עד סוף כיתה ב התלמיד ייחשף ל:

סוגי טקסטים מס' מילים בטקסט אחוז מילים חדשות בטקסט
טקסט סיפורי 180-150 3%-5%
שירים 3%-5%
טקסט מידעי 150-120 3%-5%
טקסט שימושי 150-120 3%-5%
טקסט שכנועי 150-120 3%-5%


Skills.png מיומנויות

אופנויות השפה

האזנה

דיבור

קריאה

כתיבה

קריאת טקסטים מגוונים

טקסט מידעי

טקסט ספרותי  

מיומנויות לשוניות

אורתוגרפית

מורפולוגית סמנטית

הכתבה וכתיב

דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים

מיומנויות קוגניטיביות

  • הערכה – להעריך ולבחון את איכות הטקסט שכתב ביחס למטרות הכתיבה שלו
  • ידע והבנה – לזהות את המסר בסיפור שקרא ולנסח אותו בעל פה במילים שלו
  • חשיבה יצירתית – להציג בדרכים מגוונות את הרעיון מרכזי בטקסט
  • סינתזה – לקשור בין פרטי המידע בטקסט וליצור הכללות רלוונטיות

מיומנויות תוך אישיות

  • התמדה ונחישות – לגלות התמדה ונחישות במהלך הביצוע של משימות קריאה או כתיבה מאתגרות
  • תחושת מסוגלות וערך עצמי – לגלות תחושת מסוגלות ואמונה ביכולתו להתמודד עם טקסטים מגוונים

מיומנויות בין אישיות

  • מעורבות חברתית – לגלות אכפתיות ומעורבות ולהציע דרכי התמודדות מנומקות ביחס לסוגיות חברתיות
  • ניהול שיח – לנהל שיח מכבד עם הסובבים אודות המסרים הנובעים מהטקסט
  • שיתוף פעולה – לבצע מטלה קבוצתית תוך שיתוף פעולה עם חבריו


Values.png ערכים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת – גילוי עניין וסקרנות בהיבטים שונים בשפה, בשימושים שלהם ביומיום ורצון להרחבת הדעת וההשכלה

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

כבוד – ניהול שיח תוך כבוד לשותפים, האזנה לאחר והצגת מסרים בדרך נאותה ובלשון נקייה

מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות

מימוש עצמי – מיצוי מלוא היכולות האישיות, במהלך העבודה על טקסטים והצגת המסרים בפני אחרים

צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית

מעורבות – גילוי אכפתיות ועשייה למען הסביבה הקרובה לאור דיון בטקסטים העוסקים בנושא