מפת המקצועות ג/אומנויות - תיאטרון

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אומנויות - תיאטרון

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

א. מהות התיאטרון

להכיר את המדיום התיאטרוני ולדעת להבחין בין תיאטרון לבין מצבים שונים בחיי היומיום

ב. שפת התיאטרון

  1. רכיבים בימתיים: להכיר את משמעותם והשפעתם של מושגים, כמו חלל תיאטרוני וחללים יומיומיים; תפאורה, אביזרי במה ועיצוב תפאורה; סוג התלבושת ואפיון הדמויות; להבחין בין מוזיקה לאפקטים קוליים ולהבין את הקשר בין הבחירות המוזיקליות לבין יצירת מצב רוח ואווירה
  2. רכיבים דרמטיים: לדעת לאתר את הנושא, הבעיה או הקונפליקט בסיפור, שיר או מחזה; לדעת לזהות את מקום וזמן ההתרחשות ולהבין את השפעתם על העלילה; להבחין בין מילים מתארות למפעילות; להבחין בין סוגי טקסט שונים ותפקידיהם; לדעת להבחין בין דמות לשחקן ולהצליח לזהות ולתאר את מאפייניה הפיזיים והרגשיים של הדמות

ג. צפייה מושכלת בהצגות

לדעת לצפות בהצגות תיאטרון; להשתמש באוצר מילים מתאים לפענוח ההתרחשויות האומנותיות; לדעת לנסח את החוויה הרגשית והאסתטית בצפייה בהצגה; לדעת לנסח את אמירת היוצרים ולהציע פרשנויות חלופיות

ד. פרשנות ותוכן

לדעת לזהות את הרעיון המרכזי בסיפור או במחזה

ה. סוגי תיאטרון

להיחשף לסוגי תיאטרון שונים; לדעת לספר סיפור ללא מילים; להכיר את המושג "הנפשה" ואת אופן יישומו

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • ידע – להכיר את השפעת הנתונים הפיזיים, המרחב ויצירת תנועה: גודל, צורה, משקל, קצב
  • ידע, הבנה ויישום – להכיר את שפת התיאטרון, להביע את עצמו במשחק תוך כדי הבנת הקשר בין ההיבט הפיזי, הקולי והמילולי
  • ידע והבנה – להכיר סוגי תיאטרון שונים, להבין את משמעותם ולצפות בהם בהנאה

מיומנויות בין אישיות

  • אמפתיה – לחוש אמפתיה ולהעניק תשומת לב לרגשותיו ולרגשות הזולת
  • חוסן רגשי – להאמין בעצמו ולהביע רעיונות, מחשבות ורגשות באמצעות הביטוי הפיזי, הקולי והמילולי
  • תקשורת – לזהות רגשות, מצבים והלכי רוח המתוארים בסיפור, שיר או מחזה ולהגיב בהתאם

מיומנויות תוך אישיות

  • מעורבות – לקחת חלק פעיל בגיבוש קבוצה (אנסמבל) ובפעילות קבוצתית
  • שיתוף פעולה – לפעול עם אחרים (give & take) במהלך תכנון ובביצוע קטע תיאטרלי

Values.png ערכים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת - גילוי עניין וסקרנות בנושאים שונים בתחום התיאטרון

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

כבוד - גילוי רגישות וכבוד ליוצרים וליצירה התיאטרלית

עבודת צוות - שיתוף פעולה ביצירה הקבוצתית תוך כדי גילוי רגישות ואמפתיה לשותפים

מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות

מימוש עצמי - ביטוי אישי של מגוון רגשות, מחשבות, רעיונות ויכולות בשפת התיאטרון

ערכי מורשת ותרבות יהודיים-ציוניים וערכי תרבות ייחודיים

מורשת - היכרות והוקרת ערכי המורשת והתרבות הבאים לידי ביטוי ביצירה