חינוך גופני
תכנית הלימודים
ידע
ידע בתזונה – בהתאם לתוכנית "אוכלים את זה"
1. הצבע בטבע
- היכרות עם יתרונותיהם הבריאותיים של פירות וירקות
- היכרות עם טעמים של פירות וירקות שונים
- היכרות עם הדרך שעושים הפירות והירקות מהשדה לצלחת
- היכרות בחשיבות תוספת הירקות בכל ארוחה ושלוש מנות פרי ביום
- היכרות עם הדרך שבה אפשר לגדל באופן עצמי תבלינים/ירקות/פירות
- היכרות עם התבלינים השונים כחלק מהמטבח הביתי
- היכרות עם תוצרת חקלאית מקיימת
2. קטנות ועשירות
- היכרות עם הדרכים לשילוב ממגוון הקטניות בתפריט היומי/שבועי
- היכרות עם מיני מזונות המשלבים קטניות דרך המטבח המסורתי/תרבותי על כל גווניו
ידע בבריאות – בהתאם לתוכנית "הולכים על זה"
1. לומדים תוך כדי תנועה בהנאה
- הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר ללימוד נושא
- הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר לריכוז בזמן השיעור
- הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר חווייתי להנאה
- הכרה בתחושת מסוגלות אישית
- הכרה בפיתוח כישורים חברתיים באמצעות פעילות גופנית
2. פעילים בין הצלצולים
- הכרה בחשיבות ההפסקות בבית הספר כאמצעי לפעילויות גופניות שונות ומגוונות
- הכרה בחשיבות סביבה בית ספרית המעודדת פעילות גופנית
- הכרה בחשיבות טורנירים בית ספריים ונבחרות ספורט לשם העצמת תלמידים
- הכרה בחשיבות יוזמות חברתיות ערכיות בספורט לשם תחושת שייכות ומעורבות חברתית בבית הספר
- הכרה בחשיבות יצירת הזדמנויות לפעילות גופנית עם הקהילה
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הבנה ויישום – להסביר את כללי המשחק ולבצע פעולות כמו: מסירות, תפיסות, זריקות, בעיטות, הקפצות
- חשיבה יצירתית – לחשוב באופן יצירתי על אופן ההתמצאות במרחב, הקואורדינציה, האיזון ושיווי המשקל
- ידע ויישום – להכיר את חשיבות תנועות הגוף ולשפר יציבה
מיומנויות תוך אישיות
- הבנה ויישום אחריות – לגלות אחריות אישית במהלך ביצוע פעילות ספורט
- הבנה ויישום התמדה – להבין את חשיבות ההתמדה בפעילות גופנית ובמנוחה ולהקצות זמן מוגדר גם להרפיית הגוף
- מסוגלות והערכה עצמית – להאמין ביכולותיו להתמודד בהצלחה ולממש את יכולותיו התנועתיות
מיומנויות בין אישיות
- הבנה ויישום אמפתיה - לגלות אמפתיה כלפי צרכים וקשיים של האחר בקבוצה
- עבודה בצוות - תיאום תנועה בזוגות ובצוותים והנאה מתנועה משותפת
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת - גילוי עניין וסקרנות בנושאים הקשורים לתנועה ובהקשרם לחיי הלומד
אחריות - גילוי התמדה ודיוק, עמידה בלוח זמנים תוך שאיפה להצטיינות בענפי הספורט
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד - מתן כבוד לחברים תוך כדי עבודת צוות יעילה בפעילויות קבוצתיות בספורט
ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד ושמירה על הכללים הנדרשים במהלך המשחק (כמשתתף וכצופה)
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי - מיצוי היכולות הגופניות תוך כדי טיפוח בריאות הנפש והגוף
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
הגינות - אכפתיות ושמירה על הגינות בפעילות ספורטיבית (כמשתתף וכצופה)
עבודת צוות - התחשבות באחרים ושיתוף פעולה בפעילויות ספורטיביות