מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ג/חינוך גופני

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חינוך גופני

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

ידע בתזונה – בהתאם לתוכנית "אוכלים את זה"

1. הצבע בטבע

  • היכרות עם יתרונותיהם הבריאותיים של פירות וירקות
  • היכרות עם טעמים של פירות וירקות שונים
  • היכרות עם הדרך שעושים הפירות והירקות מהשדה לצלחת
  • היכרות בחשיבות תוספת הירקות בכל ארוחה ושלוש מנות פרי ביום
  • היכרות עם הדרך שבה אפשר לגדל באופן עצמי תבלינים/ירקות/פירות
  • היכרות עם התבלינים השונים כחלק מהמטבח הביתי
  • היכרות עם תוצרת חקלאית מקיימת

2. קטנות ועשירות

  • היכרות עם הדרכים לשילוב ממגוון הקטניות בתפריט היומי/שבועי
  • היכרות עם מיני מזונות המשלבים קטניות דרך המטבח המסורתי/תרבותי על כל גווניו

ידע בבריאות – בהתאם לתוכנית "הולכים על זה"

1. לומדים תוך כדי תנועה בהנאה

  • הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר ללימוד נושא
  • הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר לריכוז בזמן השיעור
  • הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר חווייתי להנאה
  • הכרה בתחושת מסוגלות אישית
  • הכרה בפיתוח כישורים חברתיים באמצעות פעילות גופנית

2. פעילים בין הצלצולים

  • הכרה בחשיבות ההפסקות בבית הספר כאמצעי לפעילויות גופניות שונות ומגוונות
  • הכרה בחשיבות סביבה בית ספרית המעודדת פעילות גופנית
  • הכרה בחשיבות טורנירים בית ספריים ונבחרות ספורט לשם העצמת תלמידים
  • הכרה בחשיבות יוזמות חברתיות ערכיות בספורט לשם תחושת שייכות ומעורבות חברתית בבית הספר
  • הכרה בחשיבות יצירת הזדמנויות לפעילות גופנית עם הקהילה

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • הבנה ויישום – להסביר את כללי המשחק ולבצע פעולות כמו: מסירות, תפיסות, זריקות, בעיטות, הקפצות
  • חשיבה יצירתית – לחשוב באופן יצירתי על אופן ההתמצאות במרחב, הקואורדינציה, האיזון ושיווי המשקל
  • ידע ויישום – להכיר את חשיבות תנועות הגוף ולשפר יציבה

מיומנויות תוך אישיות

  • הבנה ויישום אחריות – לגלות אחריות אישית במהלך ביצוע פעילות ספורט
  • הבנה ויישום התמדה – להבין את חשיבות ההתמדה בפעילות גופנית ובמנוחה ולהקצות זמן מוגדר גם להרפיית הגוף
  • מסוגלות והערכה עצמית – להאמין ביכולותיו להתמודד בהצלחה ולממש את יכולותיו התנועתיות

מיומנויות בין אישיות

  • הבנה ויישום אמפתיה - לגלות אמפתיה כלפי צרכים וקשיים של האחר בקבוצה
  • עבודה בצוות - תיאום תנועה בזוגות ובצוותים והנאה מתנועה משותפת

Values.png ערכים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת - גילוי עניין וסקרנות בנושאים הקשורים לתנועה ובהקשרם לחיי הלומד

אחריות - גילוי התמדה ודיוק, עמידה בלוח זמנים תוך שאיפה להצטיינות בענפי הספורט

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

כבוד - מתן כבוד לחברים תוך כדי עבודת צוות יעילה בפעילויות קבוצתיות בספורט

ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד ושמירה על הכללים הנדרשים במהלך המשחק (כמשתתף וכצופה)

מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות

מימוש עצמי - מיצוי היכולות הגופניות תוך כדי טיפוח בריאות הנפש והגוף

צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית

הגינות - אכפתיות ושמירה על הגינות בפעילות ספורטיבית (כמשתתף וכצופה)

עבודת צוות - התחשבות באחרים ושיתוף פעולה בפעילויות ספורטיביות