מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ג/מורשת דרוזית
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
מורשת דרוזית
תכנית הלימודים
ידע
א. מורשת העבר
- מבנים וכלים, צורות ומשמעותם
- סיפורי עם ופתגמים
- תמונות מהעבר
ב. מקומות ואנשים
- ח'לוה, סאיס ומוח'תאר
- מצ'אפה, הבית הכפרי
- סמטאות כמקומות מפגש
- מעיינות המים בהווי החברתי
ג. חיי הדרוזי והקשר שלו עם האדמה
- עונות השנה, הכנות לחורף ולקיץ
- מנהגים ייחודיים בימי הקציר
- חלוקת התפקידים בעבודה, בבית ובשדה
- שיווין מגדרי
- תעשייה כפרית, קש, רתמה וסריגה
ד. תעשייה ואומנות
- מסיק הזית, בית הבד, שמן זית כיסוד קיום
- החיבור לטבע, שמירה על הסביבה
- עץ הזית כסמל לשלום וניצחון
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הבנה – להבין את חשיבות הרצף וההמשכיות של העדה הדרוזית
- הערכה – להעריך את תרומת זקני העדה הדרוזית לחיי העדה הדרוזית כיום
- יישום – ליישם את הנלמד במעגלי החיים, הלכה למעשה
מיומנויות תוך אישיות
- מסוגלות עצמית – לגלות אמונה בעצמו וביכולותיו וליישם את המורשת
- סקרנות – לגלות עניין בלמידת יסודות העדה הדרוזית תוך כדי סקרנות וחיבור רגשי
מיומנויות בין אישיות
- מעורבות – לגלות אכפתיות כלפי הזולת ולסייע לו בלב רחב
- ניהול שיח מכבד – לנהל שיח מכבד עם בני העדה ובני עדות אחרות
ערכים
אהבת הדעת
- לגלות עניין בחשיבות ומשמעות המורשת כיסוד מכונן ומשמר המשכיות
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
- להתייחס בצורה מכבדת לכל אדם, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים בני העדה ואחרים
מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות
- לגלות יחס מכבד לערכי מדינת ישראל ולהכיר בתרומת בני העדה להמשך התפתחות המדינה
צדק חברתי, מעורבות חברתית ואזרחית ומחויבות לטבע ולסביבה
- לשמור על הזכות להשתתפות באירועים חברתיים, בטקסים
- לגלות מחויבות לשמירה על הסביבה והאדמה