מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ג/עברית לדרוזים
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
עברית לדרוזים
תכנית הלימודים
ידע
א-ד. האזנה ודיבור, קריאה וכתיבה במגוון סוגות ועולמות שיח
- להאזין ולדבר בהקשרים שונים, חברתיים ולימודיים
- לקרוא טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות
ה-ו. ידע לשוני
- להכיר ולהבין מבנים, תופעות ותהליכים בשפה העברית
- להכיר אוצר רחב של מילים וביטויים בעברית
ז-ח. יצירות ספרות
- להכיר ולהבין יצירות ספרות
מיומנויות
- הישג נדרש 1 – האזנה ודיבור למטרות שונות
- הישג נדרש 4 – קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות
- הישג נדרש 5 – הפקת מידע ולמידה מטקסטים כתובים מסוגים שונים בתחומי דעת שונים
- הישג נדרש 8 – הכרה והבנה של המערכת הלשונית בהתאמה לשפה שנייה – מבנים, תופעות ותהליכים
מיומנויות קוגניטיביות
- ידע והבנה – להיות מסוגל לזהות את המילים שנלמדו ולהבין את משמעותן
- ייצוג ידע – להציג את עיקרי הידע במגוון דרכים
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – לגלות התמדה במהלך לימוד המילים
- מסוגלות – לחוש ביטחון ביכולתו להכיר מילים בעברית ולעשות בהן שימוש
מיומנויות בין אישיות
- ניהול שיח – להקשיב לאחר ולהגיב לעניין ובאופן הולם
- שיתוף פעולה – לקחת חלק במשימה משותפת תוך כדי כיבוד תפקידם של חבריו לקבוצה
ערכים
אהבת הדעת
אהבת הדעת – גילוי עניין וסקרנות בלימוד השפה העברית וטיפוח עמדות חיוביות כלפיה
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד – טיפוח שיח מכבד הרגיש לדוברי שפות שונות
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מסוגלות – טיפוח תחושת מסוגלות ואמונה ביכולת להתמודד בהצלחה עם אוצר מילים בעברית
צדק חברתי, מעורבות חברתית וסביבתית
מעורבות – גילוי אחריות במהלך הכנת משימה כחבר בצוות