מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ג/ערבית לדרוזים
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
ערבית לדרוזים
תכנית הלימודים
ידע
האזנה ודיבור, קריאה וכתיבה במגוון סוגות ועולמות שיח
- להאזין ולדבר בהקשרים שונים, חברתיים ולימודיים
- לקרוא טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות
- לכתוב טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים
ידע לשוני
- להכיר אוצר רחב של מילים וביטויים בערבית
- להכיר ולהבין מבנים, תופעות ותהליכים בשפה הערבית
עידוד קריאה
סוגי טקסטים
- עד סוף כיתה ג התלמיד ייחשף ל:
סוגי טקסטים | מס' מילים בטקסט | אחוז מילים חדשות בטקסט |
---|---|---|
טקסט סיפורי | 350-200 | 3%-5% |
שירים | 3%-5% | |
טקסט מידעי | 350-200 | 3%-5% |
טקסט שימושי | 350-200 | 3%-5% |
טקסט שכנועי | 350-200 | 3%-5% |
מיומנויות
אופנויות השפה
קריאת טקסטים מגוונים
מיומנויות לשוניות
מיומנויות קוגניטיביות
- הערכה – להעריך ולבחון את מעשי הדמויות בסיפור
- ידע והבנה – לזהות את המסרים המרכזיים בסיפור שקרא ולנסח אותם בעל פה במילים שלו
- ייצוג ידע – להציג בדרכים מגוונות את המסר בסיפור
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – לגלות התמדה במהלך הביצוע של משימות קריאה או כתיבה מאתגרות
- סקרנות – לגלות עניין בלמידה ורצון להרחיב את ידיעותיו
מיומנויות בין אישיות
- ניהול שיח – לנהל שיח מכבד ולהבהיר היטב את כוונתו
- רגישות לזולת – לגלות אמפתיה כלפי צרכים וקשיים של האחר בקבוצה
- שיתוף פעולה – לבצע עבודות קבוצתיות תוך כדי שיתוף פעולה עם חברים
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת – גילוי עניין וסקרנות בהיבטים שונים בשפה, בשימושים שלהם ביומיום ורצון להרחבת הדעת וההשכלה
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד – ניהול שיח תוך כבוד לשותפים, האזנה לאחר והצגת מסרים בדרך נאותה ובלשון נקייה
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי – מיצוי מלוא היכולות האישיות, במהלך העבודה על טקסטים והצגת המסרים בפני אחרים
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
מעורבות – גילוי אכפתיות ועשייה למען הסביבה הקרובה לאור דיון בטקסטים העוסקים בנושא