מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ד/אומנויות - מחול

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אומנויות - מחול

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

א. שפת המחול

  • להכיר מושגים, תבניות תנועה ומחוות
  • להכיר את מושגי המרחב
  • להכיר את מרכיבי הזמן: מקצב ומוזיקה
  • להכיר כמה עקרונות תיווי באחד מכתבי התנועה

ב. ידע גוף וטכניקה

  • להכיר את איברי הגוף, סוגי התנועה ואיכויות התנועה
  • להכיר מושגי קואורדינציה
  • להכיר רצפי תנועה ומקצבים פשוטים ומורכבים
  • להכיר טכניקה סדורה
  • לדעת לאלתר בתנועה

ג. יצירה ומופע

  • להביע רעיונות ורגשות בתנועה
  • להכיר מבנים כוריאוגרפיים
  • להכיר את מרכיבי המופע
  • להופיע בפני קהל

ד. פרשנות והערכה

  • להכיר יצירות מחול קצרות או קטעים מתוך יצירות מחול
  • להבין יצירות מחול ולדבר עליהן

ה. חברה ותרבות

  • לעבוד באופן עצמאי, בזוג ובקבוצה בעלת מטרות משותפות
  • להכיר בייחוד ובערך של מגוון התרבויות בישראל ובעולם
  • לרקוד ריקודי עם מישראל והעולם

ו. איכות חיים

  • להכיר את יכולות הגוף ואת גבולות הביצוע האישיים
  • להשתתף באופן פעיל באירועים ומופעים ולכבד את המופיעים ואת הקהל

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • גמישות מחשבתית ותנועתית – לאלתר על פי הנחיות
  • המרת ידע (מתנועה לדיבור – מדיבור לתנועה) – לאלתר, להתנועע ולרקוד על פי הנחיות מילוליות
  • הערכה – להעריך את יכולותיו, מגבלותיו וגבולותיו הגופניים-תנועתיים ואת הביצוע הגופני-תנועתי שלו
  • הערכה – להעריך יצירות מחול
  • חשיבה יצירתית – לדעת לאלתר וליצור משפטי תנועה קצרים על פי נושא שיוגדר
  • ידע – לזהות מרחב אישי, מרחב כללי, כיווני תנועה וגובהי תנועה
  • ידע ויישום – לבצע תבניות תנועה על מקצבים וקטעי מוזיקה מגוונים
  • ידע ויישום – לבצע תנועות סימולטניות תוך כדי שינוי חזיתות
  • ידע ויישום – לרקוד במגוון מערכי קבוצה: גוש, מעגל, זוג ושורה מול שורה
  • ידע ויישום – לרקוד במגוון סוגי תנועה ואיכויות תנועה בהתאם ליכולות הגוף
  • ידע ויישום – לרקוד ריקודי עם מישראל והעולם
  • ידע ויישום – לרשום הנחיות פשוטות לתנועה ולהתנועע על פי תיווי פשוט באחד מכתבי התנועה

מיומנויות תוך אישיות

  • אחריות – לקחת אחריות אישית לביצוע תוך כדי היכרות והתחשבות ביכולותיו ומגבלותיו הגופניות
  • התמדה – לעבוד באופן עצמאי לאורך זמן ולתרגל עד להשגת שליטה טובה בביצוע
  • ויסות רגשי – לגלות מודעות לתחושות ולרגשות המתעוררים בשיעור, בהרקדה ובמופע ולווסת אותם
  • מסוגלות עצמית – להאמין ביכולותיו להביע רעיונות ותחושות תוך כדי תנועה חופשית בפני קהל

מיומנויות בין אישיות

  • עבודת צוות – לקחת תפקיד פעיל בצוות ולקדם אותו לקראת ביצוע מיטבי של ריקוד משותף
  • שיתוף פעולה – לשתף פעולה כמוביל וכמובל תוך כדי קשב למתנועעים במרחב
  • תקשורת – לצפות במופע ולהופיע בפני קהל בצורה המכבדת את הלוקחים חלק באירוע

Values.png ערכים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת – גילוי עניין וסקרנות בנושאים שונים מעולם המחול

מצוינות – שאיפה להישגים גבוהים ולמימוש עצמי בשכלול יכולות וטווחי התנועה

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

כבוד – מתן כבוד ליוצרים, למבצעים וליצירות מחול מהארץ ומהעולם

מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות

הקשבה – הקשבה לגוף במגוון סוגי תנועה ואיכויות תנועה עם דיוק ושליטה עצמית באיכות התנועה

מסוגלות – אמונה ביכולת להבין ולבצע תנועה תוך כדי שינוי חזיתות ורצפי תנועה פשוטים ומורכבים

ערכי מורשת ותרבות יהודיים-ציוניים וערכי תרבות ייחודי

רב תרבותיות – מתן כבוד למגוון ערכי מורשת בתרבויות המחול בארץ ובעולם

צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית

אחריות – גילוי אחריות בטיפוח הגוף ובפעילות הגופנית התואמת את יכולותיו

שיתוף פעולה – גילוי אכפתיות ושיתוף פעולה בריקוד קבוצתי תוך כדי שמירה על מרחב אישי והתחשבות בזולת שבאותו מרחב