מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ד/אנגלית

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אנגלית

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

  1. הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתבזיהוי, הבנה, קריאה והיגוי נכון של המילים והביטויים על פי רשימת אוצר מילים לרמה זו + כמה מילים וביטויים נוספים המופיעים בספר הלימוד או נבחרו על ידי המורה
  2. קריאת מילים עם צירופי אותיות מיוחדיםקריאת מילים עם: 1. צירופי תנועות 2. צירופי עיצורים 3. צירופי עיצורים ותנועות 4. תבניות בסיסיות, כגון  a-e, e-e,i-e ,o-e ,u-e  + קריאת מילים שכיחות מאוד – ,sight words  כגון I ,the ,there ,here ,one וכדומה
  3. אינטראקציה חברתיתביצוע הוראות פשוטות הניתנות באנגלית, יכולת להגיב באופן התואם להוראה או השאלה במשפטים קצרים, תיאור בקצרה בעל פה – חפצים, מקומות ואנשים
  4. נגישות למידע בעל פה ובכתבזיהוי הרעיון המרכזי, השבה על שאלות של טקסט קצר, כתוב או דבור, ברמת חשיבה נמוכה, זיהוי סוגי טקסטים שונים
  5. הצגת ידע ורעיונות בעל פה ובכתבהגשת ידע המבוסס על תוכן מצומצם מאוד, בסיוע עזרים חזותיים, תיאור אנשים, מקומות וחפצים במשפטים בסיסיים המבוסס על החומר הנלמד
  6. הכרה והוקרה של ספרות, תרבות ושפההיכרות עם ספרות אנגלית ההולמת לגיל, זיהוי מילים דומות באנגלית ובשפה הראשונה

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • ידע – להכיר מילים לועזיות - cognates
  • ידע – להכיר שירים ודקלומים בעל פה
  • ידע – לקרוא מילים עם: 1. צירופי תנועות 2. צירופי עיצורים 3. צירופי עיצורים ותנועות 4. תבניות בסיסיות, כגון a-e, e-e,i-e ,o-e ,u-e  + קריאת מילים שכיחות מאוד – ,sight words כגון I ,the ,there ,here ,one וכדומה
  • ידע והבנה – להכיר ולהבין אוצר מילים בעל פה ובכתב – לזהות, להבין, לקרוא, לכתוב ולהגות נכון מילים וביטויים חדשים על פי רשימת אוצר מילים המיועד לרמה זו, ולהבינם בתוך טקסטים מוכרים ולא מוכרים
  • ידע והבנה – לזהות סוגי טקסטים פשוטים (מכתב, מודעה וכדומה), להשיב על שאלות של טקסט כתוב או דבור, לתת שם חדש לטקסט על פי רעיון מרכזי
  • ייצוג ידע – להציג ידע בדרכים שונות כגון במצגת, בפוסטר, בשיר
  • יישום – להביע תגובה לסיפור כתוב ודבור באנגלית

מיומנויות תוך אישיות

  • התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
  • מסוגלות – להאמין בכוחו לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה
  • סקרנות – לגלות עניין בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע באנגלית

מיומנויות בין אישיות

  • ניהול שיח – להשתתף בשיח קצר עם אחרים בעזרת אוצר מילים בסיסי
  • עבודת צוות – לבצע משימה קבוצתית תוך כדי עבודת צוות יעילה
  • שיתוף פעולה – להשתתף בפעילויות במהלך השיעור באנגלית ביחד עם חברי הקבוצה

Values.png ערכים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת – גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה של אנגלית ורצון ללמוד אנגלית תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ

כבוד האדם, אהבת האדם

כבוד – התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה בשפה

מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות

מימוש עצמי – מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות לנהל שיח קצר באנגלית

צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית

ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב