מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ד/אנגלית
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
אנגלית
תכנית הלימודים
ידע
- הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתבזיהוי, הבנה, קריאה והיגוי נכון של המילים והביטויים על פי רשימת אוצר מילים לרמה זו + כמה מילים וביטויים נוספים המופיעים בספר הלימוד או נבחרו על ידי המורה
- קריאת מילים עם צירופי אותיות מיוחדיםקריאת מילים עם: 1. צירופי תנועות 2. צירופי עיצורים 3. צירופי עיצורים ותנועות 4. תבניות בסיסיות, כגון a-e, e-e,i-e ,o-e ,u-e + קריאת מילים שכיחות מאוד – ,sight words כגון I ,the ,there ,here ,one וכדומה
- אינטראקציה חברתיתביצוע הוראות פשוטות הניתנות באנגלית, יכולת להגיב באופן התואם להוראה או השאלה במשפטים קצרים, תיאור בקצרה בעל פה – חפצים, מקומות ואנשים
- נגישות למידע בעל פה ובכתבזיהוי הרעיון המרכזי, השבה על שאלות של טקסט קצר, כתוב או דבור, ברמת חשיבה נמוכה, זיהוי סוגי טקסטים שונים
- הצגת ידע ורעיונות בעל פה ובכתבהגשת ידע המבוסס על תוכן מצומצם מאוד, בסיוע עזרים חזותיים, תיאור אנשים, מקומות וחפצים במשפטים בסיסיים המבוסס על החומר הנלמד
- הכרה והוקרה של ספרות, תרבות ושפההיכרות עם ספרות אנגלית ההולמת לגיל, זיהוי מילים דומות באנגלית ובשפה הראשונה
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- ידע – להכיר מילים לועזיות - cognates
- ידע – להכיר שירים ודקלומים בעל פה
- ידע – לקרוא מילים עם: 1. צירופי תנועות 2. צירופי עיצורים 3. צירופי עיצורים ותנועות 4. תבניות בסיסיות, כגון a-e, e-e,i-e ,o-e ,u-e + קריאת מילים שכיחות מאוד – ,sight words כגון I ,the ,there ,here ,one וכדומה
- ידע והבנה – להכיר ולהבין אוצר מילים בעל פה ובכתב – לזהות, להבין, לקרוא, לכתוב ולהגות נכון מילים וביטויים חדשים על פי רשימת אוצר מילים המיועד לרמה זו, ולהבינם בתוך טקסטים מוכרים ולא מוכרים
- ידע והבנה – לזהות סוגי טקסטים פשוטים (מכתב, מודעה וכדומה), להשיב על שאלות של טקסט כתוב או דבור, לתת שם חדש לטקסט על פי רעיון מרכזי
- ייצוג ידע – להציג ידע בדרכים שונות כגון במצגת, בפוסטר, בשיר
- יישום – להביע תגובה לסיפור כתוב ודבור באנגלית
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
- מסוגלות – להאמין בכוחו לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה
- סקרנות – לגלות עניין בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע באנגלית
מיומנויות בין אישיות
- ניהול שיח – להשתתף בשיח קצר עם אחרים בעזרת אוצר מילים בסיסי
- עבודת צוות – לבצע משימה קבוצתית תוך כדי עבודת צוות יעילה
- שיתוף פעולה – להשתתף בפעילויות במהלך השיעור באנגלית ביחד עם חברי הקבוצה
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת – גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה של אנגלית ורצון ללמוד אנגלית תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ
כבוד האדם, אהבת האדם
כבוד – התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה בשפה
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי – מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות לנהל שיח קצר באנגלית
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב