חינוך גופני
תכנית הלימודים
ידע
א. כושר גופני ותנועה
- להכיר את חלקי הגוף ואת שמם
- להכיר חלקית את תפקידם של מערכת השלד, עצמות, מפרקים, שרירים ותפקודם
- להכיר ולהבין מושגים בסיסיים בתנועה
- להכיר את התכונות של מכשירי העזר ואפשרויות ניצולם להעשרת התנועה
- להבין את חשיבות הפעילות הגופנית לבריאות הגוף והנפש
ב. ריקודי עם ועמים
- להבין את מבנה הגוף ותפקודו במרחב
ג. ספורט ומשחק
- להכיר את תחומי הספורט והמשחק הבאים: מיני כדור יד, קט סל, כדורגל
- להכיר ולדעת חוקים ושיטות משחק
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הבנה ויישום – להסביר את כללי המשחק ולבצע פעולות כמו: מסירות, תפיסות, קליעות, חבטות, כדרור, זריקות, בעיטות, הקפצות
- חשיבה יצירתית – לחשוב באופן יצירתי על דרכים להתמצאות במרחב, קואורדינציה, איזון ושיווי משקל
- ידע ויישום – להכיר את חשיבות תנועות הגוף, לחזק את השרירים בחלקי הגוף השונים ולהגמיש את המפרקים
מיומנויות תוך אישיות
- הבנה ויישום אחריות – לגלות אחריות אישית בתרגול מיומנויות לקראת פיתוח כושר גופני
- הבנה ויישום התמדה – להבין את חשיבות ההתמדה בפעילות גופנית גם בשעות הפנאי
- מסוגלות והערכה עצמית – להאמין ביכולותיו להתמודד בהצלחה ולממש את יכולת התנועה שלו לפי מקצב
מיומנויות בין אישיות
- הבנה ויישום אמפתיה - לגלות אמפתיה כלפי צרכים וקשיים של האחר בקבוצה
- עבודה בצוות - לתפקד במשחק כחלק מצוות
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת - גילוי עניין וסקרנות בנושאים הקשורים לתנועה ובהקשרם לחיי הלומד
אחריות - גילוי התמדה ודיוק, עמידה בלוח זמנים תוך שאיפה להצטיינות בענפי הספורט
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד - מתן כבוד לחברים תוך כדי שיתוף פעולה ועבודת צוות יעילה בפעילויות קבוצתיות בספורט
ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד ושמירה על הכללים הנדרשים במהלך המשחק (כמשתתף וכצופה)
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי - מיצוי היכולות הגופניות תוך כדי טיפוח בריאות הנפש והגוף
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
הגינות - אכפתיות ושמירה על הגינות בפעילות ספורטיבית (כמשתתף וכצופה)
עבודת צוות - התחשבות באחרים ושיתוף פעולה בפעילויות ספורטיביות