מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ה/אנגלית

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אנגלית

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

  1. הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתבזיהוי, הבנה, קריאה, כתיבה והיגוי של מילים וביטויים חדשים על פי תוכנית הלימודים
  2. חיזוק והמשך פענוח מילים עם צירופי אותיות מורכבים והוראת כללי איות פשוטים,digraphs and diphthongs חוקי איות בסיסיים
  3. הוראת כללי דקדוק בסיסייםsingular/plural ,be ,have ,there is/are, שמות עצם, כינויי גוף, שמות תואר ועוד, על פי תוכנית הלימודים
  4. אינטראקציה חברתיתתקשורת בעל פה ובכתב, בהקשרים חברתיים שונים, מבוססת על מילים וביטויים מוכרים בשימוש תחבירי מובן עם דגש על העברת מסרים מוצלח
  5. נגישות למידע בעל פה ובכתבנגישות למידע דבור או כתוב באנגלית דרך ערוצי תקשורת פשוטים שונים לשם שימוש בו למטרות שונות
  6. הצגת ידע ורעיונות בעל פה ובכתבהצגת ידע דבור או כתוב בקצרה על נושא מוכר
  7. הכרה והוקרה של ספרות, תרבות ושפה הכרה והוקרה של ספרות (ילדים) הכתובה באנגלית, הכרת הבדלים בסיסיים בין אנגלית לבין השפה הראשונה של התלמיד

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • הכללה - לתת כותרת לטקסט או לפסקאות בתוך טקסט ספרותי
  • הסקת מסקנות – להסיק מסקנות במהלך קריאת טקסט  
  • השוואה - להשוות מידע בתוך טקסט ובין טקסטים
  • ידע – לזהות סוגי טקסט שונים, כגון מכתב, הודעות דוא"ל ופרסומת
  • ידע - לדעת מילים דומות באנגלית ובעברית
  • ידע והבנה - לקרוא טקסט קצר ולהאזין לו לקרוא טקסט לפי מוסכמות בסיסיות בקריאה (סימני פיסוק, כיווניות)  
  • ידע והבנה – לזהות, להבין, לקרוא, לכתוב ולהגות מילים על פי רשימת אוצר מילים וביטויים המיועדת לרמה זו בתוכנית הלימודים (כ-600 מילים וביטויים שנלמדו בהדרגה במשך שלוש שנים)
  • ידע והבנה – לפענח מילים בתוך טקסט קצר
  • ייצוג ידע – לכתוב או להביע בעל פה משפטים פשוטים לפי תבניות פשוטות, כגון: There is/are ,I have ,I can see
  • ייצוג ידע – לכתוב או להביע בעל פה משפטים שמתארים חפצים מקומות ואנשים לפי תבניות נלמדות, כגון :   ....This is …., He/She/it is, לכתוב טקסט לפי מוסכמות בסיסיות בקריאה (סימני פיסוק, כיווניות)
  • יישום – להקשיב ולקרוא סיפורים פשוטים ( storytelling / extensive reading)

מיומנויות תוך אישיות

  • התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
  • מסוגלות – להאמין בכוחו לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה
  • סקרנות – לגלות עניין בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע באנגלית

מיומנויות בין אישיות

  • מעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול באנגלית
  • ניהול שיח – לנהל שיח קצר עם אחרים בעזרת אוצר מילים בסיסי
  • שיתוף פעולה – לבצע הוראות מורכבות הניתנות לקבוצה באנגלית, תוך שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה

Values.png ערכים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת – גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה ורצון להעשרת הידע בשפה תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ

כבוד האדם, אהבת האדם

כבוד – התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה שלהם בשפה

מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות

מימוש עצמי – מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות לנהל שיח קצר באנגלית

צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית

ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב