מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ה/אנגלית
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
אנגלית
תכנית הלימודים
ידע
- הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתבזיהוי, הבנה, קריאה, כתיבה והיגוי של מילים וביטויים חדשים על פי תוכנית הלימודים
- חיזוק והמשך פענוח מילים עם צירופי אותיות מורכבים והוראת כללי איות פשוטים,digraphs and diphthongs חוקי איות בסיסיים
- הוראת כללי דקדוק בסיסייםsingular/plural ,be ,have ,there is/are, שמות עצם, כינויי גוף, שמות תואר ועוד, על פי תוכנית הלימודים
- אינטראקציה חברתיתתקשורת בעל פה ובכתב, בהקשרים חברתיים שונים, מבוססת על מילים וביטויים מוכרים בשימוש תחבירי מובן עם דגש על העברת מסרים מוצלח
- נגישות למידע בעל פה ובכתבנגישות למידע דבור או כתוב באנגלית דרך ערוצי תקשורת פשוטים שונים לשם שימוש בו למטרות שונות
- הצגת ידע ורעיונות בעל פה ובכתבהצגת ידע דבור או כתוב בקצרה על נושא מוכר
- הכרה והוקרה של ספרות, תרבות ושפה הכרה והוקרה של ספרות (ילדים) הכתובה באנגלית, הכרת הבדלים בסיסיים בין אנגלית לבין השפה הראשונה של התלמיד
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הכללה - לתת כותרת לטקסט או לפסקאות בתוך טקסט ספרותי
- הסקת מסקנות – להסיק מסקנות במהלך קריאת טקסט
- השוואה - להשוות מידע בתוך טקסט ובין טקסטים
- ידע – לזהות סוגי טקסט שונים, כגון מכתב, הודעות דוא"ל ופרסומת
- ידע - לדעת מילים דומות באנגלית ובעברית
- ידע והבנה - לקרוא טקסט קצר ולהאזין לו לקרוא טקסט לפי מוסכמות בסיסיות בקריאה (סימני פיסוק, כיווניות)
- ידע והבנה – לזהות, להבין, לקרוא, לכתוב ולהגות מילים על פי רשימת אוצר מילים וביטויים המיועדת לרמה זו בתוכנית הלימודים (כ-600 מילים וביטויים שנלמדו בהדרגה במשך שלוש שנים)
- ידע והבנה – לפענח מילים בתוך טקסט קצר
- ייצוג ידע – לכתוב או להביע בעל פה משפטים פשוטים לפי תבניות פשוטות, כגון: There is/are ,I have ,I can see
- ייצוג ידע – לכתוב או להביע בעל פה משפטים שמתארים חפצים מקומות ואנשים לפי תבניות נלמדות, כגון : ....This is …., He/She/it is, לכתוב טקסט לפי מוסכמות בסיסיות בקריאה (סימני פיסוק, כיווניות)
- יישום – להקשיב ולקרוא סיפורים פשוטים ( storytelling / extensive reading)
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
- מסוגלות – להאמין בכוחו לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה
- סקרנות – לגלות עניין בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע באנגלית
מיומנויות בין אישיות
- מעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול באנגלית
- ניהול שיח – לנהל שיח קצר עם אחרים בעזרת אוצר מילים בסיסי
- שיתוף פעולה – לבצע הוראות מורכבות הניתנות לקבוצה באנגלית, תוך שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת – גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה ורצון להעשרת הידע בשפה תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ
כבוד האדם, אהבת האדם
כבוד – התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה שלהם בשפה
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי – מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות לנהל שיח קצר באנגלית
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב