מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ה/עברית לדרוזים
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
עברית לדרוזים
תכנית הלימודים
ידע
האזנה ודיבור, קריאה וכתיבה במגוון סוגות ועולמות שיח
- הבנת הנשמע – מילת מפתח, רצף, רעיון, רעיון מרכזי. מיון, הסבר, נימוק, ביאור, הדגמה
- השפה כאמצעי תקשורת – מבנים לוגיים: סיבה, תוצאה, בעיה ופתרון, הסבר, נימוק, הוכחה, פירוט והדגמה
קריאה
- רעיון מרכזי, מסקנה, הכללה, מסר, משמעות, מטרה, משל, נמשל
כתיבה
- נימוק, סיבה ותוצאה, טיעון והנמקה (כי, מפני ש, בגלל, כדי ש..)
- חמש המ"מים: מי, מה, מתי, מקום (איפה/היכן), מדוע
מיומנויות
הישג נדרש 1 – האזנה ודיבור למטרות שונות
הישג נדרש 4 – קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות
הישג נדרש 5 – הפקת מידע ולמידה מטקסטים כתובים מסוגים שונים בתחומי דעת שונים
- הכרה והבנה של המערכת הלשונית בהתאמה לשפה שנייה – מבנים, תופעות ותהליכים
- מעקב אחרי רצף הדברים וחזרה על הפרטים העיקריים במילים של התלמיד, כגון סיפור, דיון כיתתי, שיחות אישיות, קטע מתוך אמצעי תקשורת, פזמונים, תשדירי ספורט ועוד
- הבעת עמדה או דעה מנומקת כלפי התוכן הנלמד
מיומנויות קוגניטיביות
- ידע והבנה – להיות מסוגל להאזין לפרסומות, לשירים, לפזמונים ולתשדירים ולהבין אותם
- ייצוג ידע – להציג את הידע הנלמד במגוון דרכים
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – להתמיד בהקשבה לערוץ מסוים בתקשורת בעברית
- מסוגלות – להרגיש מסוגל להעלות פתרונות חלופיים לסוגיה, בעיה, דילמה בטקסט נתון
מיומנויות בין אישיות
- ניהול שיח – להשתתף בשיח עם האחר תוך כדי כבוד לאחר
- שיתוף פעולה – להיות שותף פעיל המקדם את משימות הקבוצה
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת – גילוי עניין וסקרנות בלימוד השפה העברית וטיפוח עמדות חיוביות כלפיה
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד – טיפוח שיח מכבד הרגיש לדוברי שפות שונות
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מסוגלות – טיפוח תחושת מסוגלות ואמונה ביכולת להתמודד בהצלחה במהלך שיח בעברית
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
מעורבות – גילוי אחריות במהלך הכנת משימה כחבר בצוות