מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ו/אנגלית
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
אנגלית
תכנית הלימודים
ידע
- ==== הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתב ====
- זיהוי, הבנה, קריאה, כתיבה והיגוי של מילים וביטויים המופיעים בתוכנית הלימודים Foundation Level + כמה מילים וביטויים נוספים המופיעים בספר הלימוד או נבחרו על ידי המורה (בסה"כ כ-1,200 מילים וביטויים שנלמדו בהדרגה משך ארבע שנים – מתחילת כיתה ג ועד סוף כיתה ו)
- ==== קריאה באופן שוטף ====
- קריאת טקסטים, ספרים, טבלאות ותרשימים וסוגות שונות
- ==== דקדוק בסיסי ====
- חזרה על הנלמד בכיתה ה ובנוסף היכרות עם מבנים דקדוקיים על-פי תוכנית הלימודים. לדוגמה:present simple ,present progressive ,future ,past simple
- ==== אינטראקציה חברתית ====
- תקשורת בעל פה ובכתב, בהקשרים חברתיים שונים, מבוססת על מילים מוכרות בשימוש תחבירי מובן עם דגש על העברת מסרים
- ==== נגישות למידע בעל פה ובכתב ====
- נגישות למידע דבור או כתוב באנגלית מערוצי תקשורת פשוטים למטרות שונות
- ==== הצגת ידע ורעיונות בעל פה ובכתב ====
- הצגת ידע דבור או כתוב באופן מאורגן ומתוכנן על נושא מוכר
- ==== הכרה והוקרה של ספרות, תרבות ושפה ====
- הכרה והוקרת ספרות (ילדים) הכתובה באנגלית, היכרות עם דפוסים, מוסכמות ומאפיינים אחרים של תרבויות וסוגי ספרות שונים, מודעות להבדלים הבסיסיים בין אנגלית לשפה הראשונה של התלמיד
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הבנה – להתבונן ולהבין מידע המוצג בטבלאות ובתרשימים
- הבנה - לפתח מודעות והבנה לרקע וההקשר ההיסטורי, התרבותי, הספרותי והגיאוגרפי של טקסטים מתרבויות שונות + חשיבה ברמה גבוהה בהקשר ספרותי
- ידע - לדעת להשתמש במילון רגיל ודיגיטלי, בדפי תוכן באינטרנט
- ידע – ליצור משפטים בנושאים שונים ובנושאים הנוגעים בחייו לפי כללי דקדוק בסיסיים
- ידע - לדעת מוסכמות בסיסיות בכתיבה (סימני פיסוק, כיווניות)
- ידע והבנה – לזהות, להבין, לקרוא, לכתוב ולהגות מילים חדשות על פי רשימת אוצר מילים המיועדת לרמה זו + מילים וביטויים נוספים המופיעים בספר הלימוד או שנבחרו על ידי המורה (כ-1,200 מילים וביטויים שנלמדו בהדרגה משך ארבע שנים – מתחילת כיתה ג ועד סוף כיתה ו)
- ידע והבנה – לזהות סוגות טקסטים, להשיב על שאלות של טקסט כתוב או דבור ברמות חשיבה נמוכות וגבוהות
- ידע והבנה – לקרוא קריאה שוטפת של ספרים וטקסטים בסוגות שונות, להבין ולהגיב אליהם בכתב ובעל פה בהתאם
- ייצוג ידע – להציג ידע בכתב ובעל פה באמצעות מצגת לאור ראיון, סקר, שאלון
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
- מסוגלות – להאמין בכוחו לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה באנגלית
- סקרנות – לגלות עניין בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע באנגלית
מיומנויות בין אישיות
- ניהול שיח – לנהל שיח באופן ספונטני על נושאים אישיים ושגרתיים
- מעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול באנגלית
- שיתוף פעולה – לבצע הוראות מורכבות הניתנות לקבוצה באנגלית, תוך שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת – גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה ורצון להעשרת הידע בשפה תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ
כבוד האדם, אהבת האדם
כבוד – התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה בשפה
מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי – מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות, למשל לנהל שיח קצר באנגלית
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב