מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ו/אנגלית

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אנגלית

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

  1. ==== הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתב ====
  2. זיהוי, הבנה, קריאה, כתיבה והיגוי של מילים וביטויים המופיעים בתוכנית הלימודים  Foundation Level + כמה מילים וביטויים נוספים המופיעים בספר הלימוד או נבחרו על ידי המורה (בסה"כ כ-1,200 מילים וביטויים שנלמדו בהדרגה משך ארבע שנים – מתחילת כיתה ג ועד סוף כיתה ו)
  3. ==== קריאה באופן שוטף ====
  4. קריאת טקסטים, ספרים, טבלאות ותרשימים וסוגות שונות
  5. ==== דקדוק בסיסי ====
  6. חזרה על הנלמד בכיתה ה ובנוסף היכרות עם מבנים דקדוקיים על-פי תוכנית הלימודים. לדוגמה:present simple ,present progressive ,future ,past simple
  7. ==== אינטראקציה חברתית ====
  8. תקשורת בעל פה ובכתב, בהקשרים חברתיים שונים, מבוססת על מילים מוכרות בשימוש תחבירי מובן עם דגש על העברת מסרים
  9. ==== נגישות למידע בעל פה ובכתב ====
  10. נגישות למידע דבור או כתוב באנגלית מערוצי תקשורת פשוטים למטרות שונות
  11. ==== הצגת ידע ורעיונות בעל פה ובכתב ====
  12. הצגת ידע דבור או כתוב באופן מאורגן ומתוכנן על נושא מוכר
  13. ==== הכרה והוקרה של ספרות, תרבות ושפה ====
  14. הכרה והוקרת ספרות (ילדים) הכתובה באנגלית, היכרות עם דפוסים, מוסכמות ומאפיינים אחרים של תרבויות וסוגי ספרות שונים, מודעות להבדלים הבסיסיים בין אנגלית לשפה הראשונה של התלמיד

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • הבנה – להתבונן ולהבין מידע המוצג בטבלאות ובתרשימים                                                      
  • הבנה - לפתח מודעות והבנה לרקע וההקשר ההיסטורי, התרבותי, הספרותי והגיאוגרפי של טקסטים מתרבויות שונות + חשיבה ברמה גבוהה בהקשר ספרותי
  • ידע - לדעת להשתמש במילון רגיל ודיגיטלי, בדפי תוכן באינטרנט
  • ידע – ליצור משפטים בנושאים שונים ובנושאים הנוגעים בחייו לפי כללי דקדוק בסיסיים
  • ידע - לדעת מוסכמות בסיסיות בכתיבה (סימני פיסוק, כיווניות)
  • ידע והבנה – לזהות, להבין, לקרוא, לכתוב ולהגות מילים חדשות על פי רשימת אוצר מילים המיועדת לרמה זו + מילים וביטויים נוספים המופיעים בספר הלימוד או שנבחרו על ידי המורה (כ-1,200 מילים וביטויים שנלמדו בהדרגה משך ארבע שנים – מתחילת כיתה ג ועד סוף כיתה ו)
  • ידע והבנה – לזהות סוגות טקסטים, להשיב על שאלות של טקסט כתוב או דבור ברמות חשיבה נמוכות וגבוהות
  • ידע והבנה – לקרוא קריאה שוטפת של ספרים וטקסטים בסוגות שונות, להבין ולהגיב אליהם בכתב ובעל פה בהתאם
  • ייצוג ידע – להציג ידע בכתב ובעל פה באמצעות מצגת לאור ראיון, סקר, שאלון

מיומנויות תוך אישיות

  • התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
  • מסוגלות – להאמין בכוחו לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה באנגלית
  • סקרנות – לגלות עניין בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע באנגלית

מיומנויות בין אישיות

  • ניהול שיח – לנהל שיח באופן ספונטני על נושאים אישיים ושגרתיים
  • מעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול באנגלית
  • שיתוף פעולה – לבצע הוראות מורכבות הניתנות לקבוצה באנגלית, תוך שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה

Values.png ערכים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת – גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה ורצון להעשרת הידע בשפה תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ

כבוד האדם, אהבת האדם

כבוד – התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה בשפה

מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות

מימוש עצמי – מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות, למשל לנהל שיח קצר באנגלית

צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית

ניהול שיח מכבד – ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב