מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ו/היסטוריה לדרוזים

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

היסטוריה לדרוזים

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

א. העמים השמיים

  1. המוצא שלהם
  2. האשורים וממלכת בבל
  3. ממלכת ישראל וממלכת יהודה

ב. היוונים והתרבות ההלניסטית

  1. הפוליס: ספרטה ואתונה
  2. התרבות היוונית הקדומה
  3. ממלכת מקדוניה והתרבות ההלניסטית

ג. האימפריה הרומית

  1. מערכת השלטון ברומא הקדומה
  2. התרבות הרומאית

ד. חורבן בית שני

  1. היהודים תחת השלטון הרומי
  2. מרד בר כוכבא

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • הערכה – לנתח מקורות מידע מגוונים ביחס למניעים והסיבות לנדודים של העמים השמיים והקשיים שהתמודדו איתם במעברם למקומות החדשים
  • ידע – לשלוט בקריאת מפה ולהפיק מידע ממקורות חזותיים: מפה, תמונה, ממצאים ארכיאולוגיים
  • חשיבה יצירתית – להפיק כותרות מגוונות, חדשניות ויצירתיות ממקורות שונים ביחס למרכזיותם, דרכי ההתמודדות וההישרדות של עם בתקופות קשות

מיומנויות תוך אישיות

  • אמפתיה – לחוש אמפתיה לרגשות של האחר
  • מסוגלות – להאמין ביכולת להתמודד בהצלחה עם הבנה של אירועים היסטוריים בתקופה הרומית

מיומנויות בין אישיות

  • מעורבות – לגלות מעורבות בלמידה ולקחת חלק בהצגת ניתוח העובדות
  • שיתוף פעולה – לתכנן ולבצע משימות בנושא הנלמד תוך כדי עבודה בקבוצות


Values.png ערכים

אהבת הדעת ושאיפה למצוינות

אהבת הדעת – גילוי עניין וסקרנות ביחס למוצאם של העמים השמיים

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

כבוד האדם – משמעות כבוד האדם וסובלנות דתית ותרבותית כלפי מסורות ודרכי חיים של אנשים וחברות שונות

צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית

אחריות – גילויי אחריות חברתית ואכפתיות לאור דיון במאורעות חורבן בית שני