מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ו/היסטוריה לדרוזים
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
היסטוריה לדרוזים
תכנית הלימודים
ידע
א. העמים השמיים
- המוצא שלהם
- האשורים וממלכת בבל
- ממלכת ישראל וממלכת יהודה
ב. היוונים והתרבות ההלניסטית
- הפוליס: ספרטה ואתונה
- התרבות היוונית הקדומה
- ממלכת מקדוניה והתרבות ההלניסטית
ג. האימפריה הרומית
- מערכת השלטון ברומא הקדומה
- התרבות הרומאית
ד. חורבן בית שני
- היהודים תחת השלטון הרומי
- מרד בר כוכבא
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הערכה – לנתח מקורות מידע מגוונים ביחס למניעים והסיבות לנדודים של העמים השמיים והקשיים שהתמודדו איתם במעברם למקומות החדשים
- ידע – לשלוט בקריאת מפה ולהפיק מידע ממקורות חזותיים: מפה, תמונה, ממצאים ארכיאולוגיים
- חשיבה יצירתית – להפיק כותרות מגוונות, חדשניות ויצירתיות ממקורות שונים ביחס למרכזיותם, דרכי ההתמודדות וההישרדות של עם בתקופות קשות
מיומנויות תוך אישיות
- אמפתיה – לחוש אמפתיה לרגשות של האחר
- מסוגלות – להאמין ביכולת להתמודד בהצלחה עם הבנה של אירועים היסטוריים בתקופה הרומית
מיומנויות בין אישיות
- מעורבות – לגלות מעורבות בלמידה ולקחת חלק בהצגת ניתוח העובדות
- שיתוף פעולה – לתכנן ולבצע משימות בנושא הנלמד תוך כדי עבודה בקבוצות
ערכים
אהבת הדעת ושאיפה למצוינות
אהבת הדעת – גילוי עניין וסקרנות ביחס למוצאם של העמים השמיים
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד האדם – משמעות כבוד האדם וסובלנות דתית ותרבותית כלפי מסורות ודרכי חיים של אנשים וחברות שונות
צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית
אחריות – גילויי אחריות חברתית ואכפתיות לאור דיון במאורעות חורבן בית שני