מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ו/עברית לדרוזים

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

עברית לדרוזים

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

האזנה ודיבור במגוון סוגות ועולמות שיח

  • להאזין ולדבר – שיחה, דיון, דעה אישית, עמדה, עובדה
  • להשתמש במבנים לוגיים בולטים – זמן, מקום, דמויות, אירוע, נושא, סוג טקסט, רעיון מרכזי, עיקר וטפל, רצף אירועים

המערכת הלשונית של כיתה ו

  • הפועל מגזרת השלמים – שורש, בניין קל, נפעל, גופים, עבר, הווה, עתיד, ציווי
  • מילים נרדפות והפיכות – משמעות קרובה, נרדפות, ניגוד, הפיכות משלב

קריאה

  • קריאה חופשית – קריאה עצמית, בחירה, רלוונטיות, עניין אישי
  • הבנת הנקרא – משמעות גלויה וסמויה

כתיבה

  • כתיבה למטרות שונות – תיאור, הסבר, נימוק, תהליך, תופעה, התנהגות

Skills.png מיומנויות

הישג נדרש 1 האזנה ודיבור למטרות שונות

הישג נדרש 4 קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות

הישג נדרש 5 הפקת מידע ולמידה מטקסטים כתובים מסוגים שונים בתחומי דעת שונים

הישג נדרש 8

  • הכרה והבנה של המערכת הלשונית בהתאמה לשפה שנייה – מבנים, תופעות ותהליכים  
  • מעקב אחרי רצף הדברים וחזרה על הפרטים העיקריים במילים של התלמיד, כגון סיפור, דיון כיתתי, שיחות אישיות, קטע מתוך אמצעי תקשורת, פזמונים, תשדירי ספורט ועוד
  • הבעת עמדה או דעה מנומקת כלפי התוכן הנלמד      
  • הכרת תפקידיהן של מילות הקישור ודרכי השימוש בהן למטרת הבנת טקסטים והפקתם


מיומנויות קוגניטיביות

  • הערכה – להעריך את אופן השימוש בשפה הדבורה או הכתובה
  • ידע והבנה – להיות מסוגל לזהות ולהבין קטע קצר בטקסט ולהציג את הרעיון במילים שלו
  • ייצוג ידע – להציג את הידע והרעיונות המרכזיים במגוון דרכים

מיומנויות תוך אישיות

  • התמדה – לגלות התמדה במהלך ביצוע של משימת קריאה או דיבור
  • מסוגלות – לחוש ביטחון ביכולת להשתמש בשפה העברית

מיומנויות בין אישיות

  • ניהול שיח – להקשיב לאחר ולהגיב לעניין ובאופן הולם
  • שיתוף פעולה – לקחת חלק במשימה משותפת תוך כדי כיבוד תפקידם של החברים לקבוצה


Values.png ערכים

אהבת הדעת

אהבת הדעת – גילוי עניין וסקרנות בהיבטים שונים בשפה, בשימושים שלהם ביומיום ורצון להרחבת הדעת וההשכלה

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

כבוד – טיפוח כבוד לאחר, לדעותיו, לשפתו ולתרבותו דרך מגוון טקסטים הנלמדים בנושא

מימוש עצמי, מיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעות

מסוגלות – טיפוח תחושת מסוגלות לשוחח ולהקשיב לשפה העברית

צדק חברתי, מעורבות חברתית וסביבתית

מעורבות – פיתוח אכפתיות לאחר, רגישות ותובנה למורכבות ולרב משמעיות של מצבים אנושיים וקיומיים ועשייה למען...