מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ז/אנגלית

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אנגלית

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

א. אינטראקציה חברתית

  • להעביר מסרים מובנים בעל פה ובכתב תוך כדי שימוש באוצר מילים
  • להשתמש בתחביר ומשלב לשוני המתאימים להקשרים חברתיים מוכרים
  • להביע עצמו בשטף מתוך תחושת מסוגלות עצמית

ב. נגישות למידע בעל פה ובכתב

  • לקרוא מגוון טקסטים מודפסים ודיגיטליים פשוטים ומורכבים יותר באורכים שונים מסוגות שונות, ספרים לפי רמת הקריאה שלו, טבלאות ותרשימים
  • לשאוב מידע מהטקסטים תוך כדי יישום הידע הלשוני ואוצר המילים למטרות מגוונות

ג. הצגת מידע ורעיונות בעל פה ובכתב

לארגן ולהציג רעיונות ומידע כתוב או דבור בנושאים שונים תוך כדי שימוש באוצר מילים, בידע לשוני, בדפוסי שיח ובמשלב לשוני המתאימים למטרה ולקהל היעד וסבירים לתלמיד ברמה זו

ד. הכרה והוקרה של ספרות, תרבות ושפה

להיות מודע להבדלים בין האנגלית כשפה שנייה/זרה לבין השפה הראשונה שלו באוצר מילים, מורפולוגיה, ידע לשוני ומוסכמות תרבותיות וחברתיות, כפי שעולה מתוך החומר הנלמד

ה. הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתב

לזהות, להבין, לקרוא, לכתוב ולהגות:

ו. דקדוק

  • לזהות ולהכיר כללים דקדוקיים ותחביריים לפי תוכנית הלימודים, לדוגמה: חלקי הדיבר (תוארי פועל ושם)Simple Tenses
  • ליישם את הידע הלשוני בהקשרים שונים

Skills.png מיומנויות

מיומנויות  קוגניטיביות

  • אוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שונים
  • הבנה – לקרוא טקסטים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטים
  • הערכה / חשיבה ביקורתית – להבחין בין דעה לעובדה, בין נקודות מבט שונות ולהסיק מסקנות
  • השוואה והסקת מסקנות – להשוות בין מוטיבים ספרותיים, דמויות או פריטים מתוך טקסטים שונים באנגלית ולהסיק מסקנות
  • חקר – לפתח כלי איסוף מידע, כגון סקר, שאלון וריאיון, לעבד את הממצאים ולדווח עליהם תוך כדי הסקת מסקנות והצגתן
  • ידע – לבסס ולהרחיב את אוצר המילים באנגלית (לפי רשימת אוצר המילים המיועדת לרמה זו (BAND 2
  • ייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהלים שונים במגוון אמצעים בצורה בהירה
  • יישום – ליישם את הידע הלשוני בבניית משפטים תקינים באנגלית
  • ניתוח – לנתח טקסטים ספרותיים מבחינת דמויות, אירועים, רקע, אמצעים ספרותיים ורעיונות מרכזיים תוך כדי שימוש במגוון מיומנויות חשיבה
  • סינתזה / אינטגרציה של מידע – למזג נושאים ורעיונות משותפים המצויים בטקסטים שונים באנגלית למטרות כתיבה מגוונות
  • שאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעד

מיומנויות בין אישיות

  • מעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול באנגלית
  • שיתוף פעולה – לתת ולבצע הוראות הניתנות באנגלית תוך כדי שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה
  • ניהול שיח – להגיב לתכנים כתובים או דבורים בהתאמה לסיטואציה ולקהל היעד
  • ייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני קהלים שונים

מיומנויות תוך אישיות

  • הכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה, לדוגמה בקריאת טקסטים ספרותיים ואחרים, כדי לשפר את שטף הקריאה, להרחיב את אוצר המילים תוך כדי הצבת יעדים כמותיים
  • התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
  • מסוגלות – להאמין בכוחו של הלומד לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה באנגלית
  • סקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע בשפה ולהיות מודע להבדלים בין שפות ותרבויות עם רצון להרחיב את האופקים

Values.png ערכים

אהבת הדעת

גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה ורצון להעשרת הידע בשפה האנגלית תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה בשפה, ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב; רגישות, סובלנות וכבוד כלפי אנשים מרקע שונה ועם מבטא שונה

כיבוד ערכי המורשת והתרבות של מדינת ישראל ושל הקהילות השונות בתוכה

היכרות וקבלה של דוברי אנגלית בישראל ומגוון התרבויות אשר הם מייצגים

מימוש עצמי וניהול חיים בעלי משמעות

מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות, למשל לנהל שיח באנגלית