מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ז/צרפתית

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

צרפתית

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

א. שפה כאמצעי תקשורתי: להבין, לדבר, לכתוב

  1. הבנה ושימוש בביטויים יומיומיים
  2. הצגה עצמית והצגת האחר תוך כדי שאילת שאלות, כמו על יחסיו עם אנשים, התחביבים שלו, המשפחה שלו, הסביבה הקרובה שלו ועוד
  3. מענה הולם לשאלות אישיות ולשאלות על הזולת

ב. תכנים תמטיים

  1. אוצר מילים בהתייחס לתוכנית הלימודים
  2. זהות אישית – אני
  3. סביבה קרובה

ג. דקדוק

זיהוי והכרה של חוקי הדקדוק והתחביר לפי תוכנית הלימודים והטמעת החוקים בשפה הדבורה

ד. תרבות צרפת

גילוי התרבות הצרפתית שאותה מייצגת השפה הצרפתית

  • כיתות ז – צרפת – מחוזות, סמלים, ייצוגיות רשמית ולא רשמית המייצגים את צרפת, התמחויות, אתרים תרבותיים בצרפת בכלל ובפריז בפרט
  • כיתות ח-ט – לימוד על מפת צרפת, על מפורסמים ואנשי רוח שהשפיעו על העולם בתחום הספרות, האומנויות, השירה, הקולנוע, המדע, הגסטרונומיה

Skills.png מיומנויות

מיומנויות  קוגניטיביות

  • אוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שונים
  • הבנה – לקרוא טקסטים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטים
  • הערכה / חשיבה ביקורתית – להבחין בין דעה לעובדה, להביע דעה על נושאים מגוונים
  • חקר – לפתח כלי איסוף מידע, כגון סקר, שאלון וריאיון, לעבד את הממצאים ולדווח עליהם תוך כדי הסקת מסקנות והצגתן (עבודת חקר)
  • ידע – לבסס ולהרחיב את אוצר המילים בצרפתית (לפי רמה 1A, 2A, 1B, 2B)
  • ייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהל (דיבור בציבור)
  • יישום – ליישם את הידע הלשוני בבניית משפטים תקינים בצרפתית
  • שאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעד

מיומנויות בין אישיות

  • מעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול בצרפתית
  • שיתוף פעולה – לתת ולבצע הוראות הניתנות בצרפתית תוך כדי שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה
  • ניהול שיח – להגיב לתכנים כתובים או דבורים בהתאמה לסיטואציה ולקהל היעד
  • ייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני קהלים שונים

מיומנויות תוך אישיות

  • הכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה, לדוגמה בקריאת טקסטים ספרותיים ואחרים כדי לשפר את שטף הקריאה, להרחיב את אוצר המילים תוך כדי הצבת יעדים כמותיים
  • התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
  • מסוגלות – לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה בצרפתית
  • סקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפה הצרפתית ובתרבותה, להביע רצון להרחיב את הידע בשפה ולהיות מודע להבדלים בין שפות ותרבויות עם רצון להרחיב את האופקים

Values.png ערכים

אהבת הדעת

גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה ורצון להעשרת הידע בשפה הצרפתית תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה בשפה, ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב; רגישות, סובלנות וכבוד כלפי אנשים מרקע שונה, מתרבות שונה

כיבוד ערכי המורשת והתרבות של מדינת ישראל ושל הקהילות השונות בתוכה

היכרות וקבלה של דוברי צרפתית בישראל; היכרות עם קהילה גדולה בישראל ועזרה בשילובה

מימוש עצמי וניהול חיים בעלי משמעות

מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות, למשל לנהל שיח בצרפתית