מפת המקצועות ח/חינוך גופני

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חינוך גופני

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

א. מיומנויות גופניות

  1. משחקי כדור קבוצתייםהתלמיד ידע לשחק את משחקי הכדור הבאים: כדורסל, כדורעף, כדוריד, קטרגל וכדורגל, ברמת שליטה המאפשרת בחירה באחד מהמקצועות להתמחות ולעיסוק בחיים.
  2. משחקי מחבט וחבטההתלמיד יכיר ויתנסה במשחקי המחבט: טניס, טניס שולחן, נוצית, סקווש, רקטבול, כדור בסיס.
  3. פעילות גופנית וענפי ספורט אישייםהתלמיד יכיר ויתנסה בענפי האתלטיקה וההתעמלות.
  4. כושר גופני
    • התלמיד יכיר כלים לפיתוח מרכיבי הכושר הגופני.
  5. ריקוד ותנועה
    • התלמיד יתנסה ויכיר ריקודי עם ועמים ומחול אירובי.
    • התלמיד יכיר את הפולקלור של עדות ישראל, שמות יוצרים והתפתחות ריקודי העם בישראל.

ב. הגינות בספורט

התלמיד יכיר וידע את חוקי הספורט והמשחק.  

ג. ידע והבנה של גוף האדם בתנועה

  • התלמיד יכיר וידע את האנטומיה, השלד והשרירים של גוף האדם.
  • התלמיד יכיר את חוקי הבטיחות, הפציעות בספורט והדרך למניעתן.
  • התלמיד יכיר את ההיסטוריה של הספורט.

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • הבנה – להבין את עקרונות התנועה ואת המרכיבים הנדרשים לביצוע מדויק
  • הערכה – להיות מסוגל לבחון ולהעריך את מידת ההתקדמות ושיפור השליטה בגופו ובאיכות תנועתו
  • יישום – להתאים תנועה וקצב ולפתח יציבה נכונה, שיווי משקל וקואורדינציה

מיומנויות בין אישיות

  • מעורבות – לגלות אכפתיות, רצון לסייע לזולת במהלך פעילות ספורט תוך כדי קבלת השונות
  • שיתוף פעולה – לשתף פעולה ולסייע במילוי תפקידו במהלך משחק קבוצתי

מיומנויות תוך אישיות

  • אחריות – לגלות אחריות לשמירה על הכושר הגופני בשעות הפנאי תוך כדי מיצוי היכולת האישית, ההנאה וראיית התועלת הבריאותית
  • הערכה עצמית – לפתח ביטחון עצמי ודימוי גוף ריאלי עם שמחה וחדוות חיים והבעת רגשות

Values.png ערכים

אהבת הדעת

אהבת הדעת – גילוי סקרנות ועניין בענפי ספורט שונים תוך כדי הבנת משמעות ההתמדה, הדיוק, העמידה בתוכנית עבודה מוגדרת ותרומתם להצלחה

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

כבוד – מתן כבוד לחברים תוך כדי עבודת צוות יעילה בפעילויות קבוצתיות בספורט

סובלנות – שמירה על חוקי המשחק תוך כדי סבלנות וסובלנות וקבלת האחר

מימוש עצמי, וניהול חיים בעלי משמעות

מימוש עצמי – שאיפה לשיפור אישי של הישגים ולמיצוי היכולות הגופניות תוך כדי טיפוח בריאות הנפש והגוף, פיתוח ביטחון עצמי ושיפור דימוי גוף

צדק חברתי, מעורבות חברתית ואזרחית, ומחויבות לטבע ולסביבה

הגינות – אכפתיות ושמירה על הגינות בפעילות ספורטיבית (כמשתתף וכצופה)

עבודת צוות– התחשבות באחרים, שיתוף פעולה בפעילויות ספורטיביות ושוויון הזדמנויות בין המינים