חינוך גופני
תכנית הלימודים
ידע
א. מיומנויות גופניות
- משחקי כדור קבוצתייםהתלמיד ידע לשחק את משחקי הכדור הבאים: כדורסל, כדורעף, כדוריד, קטרגל וכדורגל, ברמת שליטה המאפשרת בחירה באחד מהמקצועות להתמחות ולעיסוק בחיים.
- משחקי מחבט וחבטההתלמיד יכיר ויתנסה במשחקי המחבט: טניס, טניס שולחן, נוצית, סקווש, רקטבול, כדור בסיס.
- פעילות גופנית וענפי ספורט אישייםהתלמיד יכיר ויתנסה בענפי האתלטיקה וההתעמלות.
- כושר גופני
- התלמיד יכיר כלים לפיתוח מרכיבי הכושר הגופני.
- ריקוד ותנועה
- התלמיד יתנסה ויכיר ריקודי עם ועמים ומחול אירובי.
- התלמיד יכיר את הפולקלור של עדות ישראל, שמות יוצרים והתפתחות ריקודי העם בישראל.
ב. הגינות בספורט
התלמיד יכיר וידע את חוקי הספורט והמשחק.
ג. ידע והבנה של גוף האדם בתנועה
- התלמיד יכיר וידע את האנטומיה, השלד והשרירים של גוף האדם.
- התלמיד יכיר את חוקי הבטיחות, הפציעות בספורט והדרך למניעתן.
- התלמיד יכיר את ההיסטוריה של הספורט.
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הבנה – להבין את עקרונות התנועה ואת המרכיבים הנדרשים לביצוע מדויק
- הערכה – להיות מסוגל לבחון ולהעריך את מידת ההתקדמות ושיפור השליטה בגופו ובאיכות תנועתו
- יישום – להתאים תנועה וקצב ולפתח יציבה נכונה, שיווי משקל וקואורדינציה
מיומנויות בין אישיות
- מעורבות – לגלות אכפתיות, רצון לסייע לזולת במהלך פעילות ספורט תוך כדי קבלת השונות
- שיתוף פעולה – לשתף פעולה ולסייע במילוי תפקידו במהלך משחק קבוצתי
מיומנויות תוך אישיות
- אחריות – לגלות אחריות לשמירה על הכושר הגופני בשעות הפנאי תוך כדי מיצוי היכולת האישית, ההנאה וראיית התועלת הבריאותית
- הערכה עצמית – לפתח ביטחון עצמי ודימוי גוף ריאלי עם שמחה וחדוות חיים והבעת רגשות
ערכים
אהבת הדעת
אהבת הדעת – גילוי סקרנות ועניין בענפי ספורט שונים תוך כדי הבנת משמעות ההתמדה, הדיוק, העמידה בתוכנית עבודה מוגדרת ותרומתם להצלחה
כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם
כבוד – מתן כבוד לחברים תוך כדי עבודת צוות יעילה בפעילויות קבוצתיות בספורט
סובלנות – שמירה על חוקי המשחק תוך כדי סבלנות וסובלנות וקבלת האחר
מימוש עצמי, וניהול חיים בעלי משמעות
מימוש עצמי – שאיפה לשיפור אישי של הישגים ולמיצוי היכולות הגופניות תוך כדי טיפוח בריאות הנפש והגוף, פיתוח ביטחון עצמי ושיפור דימוי גוף
צדק חברתי, מעורבות חברתית ואזרחית, ומחויבות לטבע ולסביבה
הגינות – אכפתיות ושמירה על הגינות בפעילות ספורטיבית (כמשתתף וכצופה)
עבודת צוות– התחשבות באחרים, שיתוף פעולה בפעילויות ספורטיביות ושוויון הזדמנויות בין המינים