מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ח/ערבית לדרוזים

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

ערבית לדרוזים

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

  1. פיתוח כישורי האזנה ודיבורלהאזין ולדבר בהקשרים שונים, חברתיים ולימודיים
  2. ביסוס הקריאה והבנת הנקראלקרוא טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות (טקסט סיפורי, טקסט טיעוני, שירים, טקסט מידעי, טקסט שימושי)
  3. טיפוח ההבעה בכתבלכתוב טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים
  4. אסטרטגיות קריאה בטקסטים דיגיטליים והתמצאות בסביבה הדיגיטלית
  5. עידוד קריאה להנאהקריאה מודרכת קריאה להנאה
  6. העשרת אוצר מיליםלהכיר אוצר רחב של מילים וביטויים בערבית
  7. פיתוח המודעות המורפולוגית והלשוניתלהכיר ולהבין מבנים, תופעות ותהליכים בשפה הערבית


Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • הערכה/חשיבה ביקורתית – להביע עמדות אישיות מנומקות על יצירה או על רכיבים בתוכה, בעל פה ובכתב
  • חשיבה רפלקטיבית – להתבונן על אופן קריאתו בסביבה הדיגיטלית ולפתח מודעות לקשייו ולכישוריו
  • ידע והבנה – לקרוא קריאה קולית מדויקת ומוטעמת של טקסט מנוקד ובלתי מנוקד
  • ייצוג ידע – לארגן רעיונות במבנים מתאימים: תיאור והדגמה, סיבה ותוצאה, טיעון והנמקה, שאלות ותשובות, בעיות ופתרונן, השוואה
  • סינתזה/אינטגרציה – לדלות מידע מכמה מקורות מידע ולכתוב סיכום בהתאם למטרות הלימודיות

מיומנויות בין אישיות

  • אמפתיה – לגלות רגישות לאחר בעקבות חוויה, קריאה או צפייה ולשתף את האחר ברגשות
  • מעורבות חברתית – לגבש דעה מנומקת ביחס לסוגיה חברתית ולדון עם חבריו על דרכים לקדם אותה
  • ניהול שיח – להקשיב לאחר, להשתלב בדיבור באופן מוסכם ולהגיב לעניין באופן הולם
  • שיתוף פעולה – לשתף פעולה עם אחרים, לבצע מטלה קבוצתית, ליזום משימה משותפת תוך כדי חלוקת עבודה

מיומנויות תוך אישיות

  • התמדה – לשכתב טקסט שכתב עד אשר הוא שבע רצון מתוכנו ומאיכותו
  • מודעות רגשית – לזהות רגשות של דמויות ספרותיות על סמך משמעות משתמעת וקריאה פרשנית
  • מסוגלות – להאמין ביכולתו לקדם את כישוריו כדובר וכמאזין
  • סקרנות – לגלות חיבור פנימי לנושאים הנלמדים לחקור ולהתעניין ולהרחיב את ידיעותיו


Values.png ערכים