מנהלים יקרים.
ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות
מפת המקצועות:ח/ערבית לדרוזים
מתוך מתנ״ה תש״פ
תוכן עניינים
ערבית לדרוזים
תכנית הלימודים
ידע
- פיתוח כישורי האזנה ודיבורלהאזין ולדבר בהקשרים שונים, חברתיים ולימודיים
- ביסוס הקריאה והבנת הנקראלקרוא טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות (טקסט סיפורי, טקסט טיעוני, שירים, טקסט מידעי, טקסט שימושי)
- טיפוח ההבעה בכתבלכתוב טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים
- אסטרטגיות קריאה בטקסטים דיגיטליים והתמצאות בסביבה הדיגיטלית
- עידוד קריאה להנאהקריאה מודרכת קריאה להנאה
- העשרת אוצר מיליםלהכיר אוצר רחב של מילים וביטויים בערבית
- פיתוח המודעות המורפולוגית והלשוניתלהכיר ולהבין מבנים, תופעות ותהליכים בשפה הערבית
מיומנויות
מיומנויות קוגניטיביות
- הערכה/חשיבה ביקורתית – להביע עמדות אישיות מנומקות על יצירה או על רכיבים בתוכה, בעל פה ובכתב
- חשיבה רפלקטיבית – להתבונן על אופן קריאתו בסביבה הדיגיטלית ולפתח מודעות לקשייו ולכישוריו
- ידע והבנה – לקרוא קריאה קולית מדויקת ומוטעמת של טקסט מנוקד ובלתי מנוקד
- ייצוג ידע – לארגן רעיונות במבנים מתאימים: תיאור והדגמה, סיבה ותוצאה, טיעון והנמקה, שאלות ותשובות, בעיות ופתרונן, השוואה
- סינתזה/אינטגרציה – לדלות מידע מכמה מקורות מידע ולכתוב סיכום בהתאם למטרות הלימודיות
מיומנויות בין אישיות
- אמפתיה – לגלות רגישות לאחר בעקבות חוויה, קריאה או צפייה ולשתף את האחר ברגשות
- מעורבות חברתית – לגבש דעה מנומקת ביחס לסוגיה חברתית ולדון עם חבריו על דרכים לקדם אותה
- ניהול שיח – להקשיב לאחר, להשתלב בדיבור באופן מוסכם ולהגיב לעניין באופן הולם
- שיתוף פעולה – לשתף פעולה עם אחרים, לבצע מטלה קבוצתית, ליזום משימה משותפת תוך כדי חלוקת עבודה
מיומנויות תוך אישיות
- התמדה – לשכתב טקסט שכתב עד אשר הוא שבע רצון מתוכנו ומאיכותו
- מודעות רגשית – לזהות רגשות של דמויות ספרותיות על סמך משמעות משתמעת וקריאה פרשנית
- מסוגלות – להאמין ביכולתו לקדם את כישוריו כדובר וכמאזין
- סקרנות – לגלות חיבור פנימי לנושאים הנלמדים לחקור ולהתעניין ולהרחיב את ידיעותיו