מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ט/אנגלית

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אנגלית

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

Skills.png מיומנויות

מיומנויות  קוגניטיביות

  • אוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שונים
  • הבנה – לקרוא טקסטים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטים
  • הערכה / חשיבה ביקורתית – להבחין בין דעה לעובדה, בין נקודות מבט שונות ולהסיק מסקנות
  • השוואה והסקת מסקנות – להשוות בין מוטיבים ספרותיים, דמויות או פריטים מתוך טקסטים שונים באנגלית ולהסיק מסקנות
  • חקר – לפתח כלי איסוף מידע, כגון סקר, שאלון וריאיון, לעבד את הממצאים ולדווח עליהם תוך כדי הסקת מסקנות והצגתן
  • ידע – לבסס ולהרחיב את אוצר המילים באנגלית (לפי רשימת אוצר המילים המיועדת לרמה זו (BAND 2
  • ייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהלים שונים במגוון אמצעים בצורה בהירה
  • יישום – ליישם את הידע הלשוני בבניית משפטים תקינים באנגלית
  • ניתוח – לנתח טקסטים ספרותיים מבחינת דמויות, אירועים, רקע, אמצעים ספרותיים ורעיונות מרכזיים תוך כדי שימוש במגוון מיומנויות חשיבה
  • סינתזה / אינטגרציה של מידע – למזג נושאים ורעיונות משותפים המצויים בטקסטים שונים באנגלית למטרות כתיבה מגוונות
  • שאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעד

מיומנויות בין אישיות

  • מעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול באנגלית
  • שיתוף פעולה – לתת ולבצע הוראות הניתנות באנגלית תוך כדי שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה
  • ניהול שיח – להגיב לתכנים כתובים או דבורים בהתאמה לסיטואציה ולקהל היעד
  • ייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני קהלים שונים

מיומנויות תוך אישיות

  • הכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה, לדוגמה בקריאת טקסטים ספרותיים ואחרים, כדי לשפר את שטף הקריאה, להרחיב את אוצר המילים תוך כדי הצבת יעדים כמותיים
  • התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע
  • מסוגלות – להאמין בכוחו של הלומד לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה באנגלית
  • סקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע בשפה ולהיות מודע להבדלים בין שפות ותרבויות עם רצון להרחיב את האופקים

Values.png ערכים

אהבת הדעת

גילוי עניין, סקרנות, חדוות למידה ורצון להעשרת הידע בשפה האנגלית תוך כדי התמדה ונכונות למאמץ

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

התייחסות מכבדת לחברים, לקצב ההתקדמות והשליטה בשפה, ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב; רגישות, סובלנות וכבוד כלפי אנשים מרקע שונה ועם מבטא שונה

כיבוד ערכי המורשת והתרבות של מדינת ישראל ושל הקהילות השונות בתוכה

היכרות וקבלה של דוברי אנגלית בישראל ומגוון התרבויות אשר הם מייצגים

מימוש עצמי וניהול חיים בעלי משמעות

מיצוי יכולות ושימוש בשפה תוך כדי תחושת מסוגלות, למשל לנהל שיח באנגלית