מפת המקצועות ט/חינוך גופני

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חינוך גופני

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

א.  מיומנויות גופניות

  1. משחקי כדור קבוצתייםהתלמיד ידע לשחק את משחקי הכדור הבאים: כדורסל, כדורעף, כדוריד, קטרגל וכדורגל, ברמת שליטה המאפשרת בחירה באחד מהמקצועות להתמחות ולעיסוק בחיים.
  2. משחקי מחבט וחבטההתלמיד יכיר ויתנסה במשחקי המחבט: טניס, טניס שולחן, נוצית, סקווש, רקטבול, כדור בסיס.
  3. פעילות גופנית וענפי ספורט אישייםהתלמיד יכיר ויתנסה בענפי האתלטיקה וההתעמלות.
  4. כושר גופניהתלמיד יכיר כלים לפיתוח מרכיבי הכושר הגופני.
  5. משחקי כדור קבוצתייםריקוד ותנועהמשחקי כדור קבוצתייםהתלמיד יתנסה ויכיר ריקודי עם ועמים ומחול אירובי. משחקי כדור קבוצתייםהתלמיד יכיר את הפולקלור של עדות ישראל, שמות יוצרים והתפתחות ריקודי העם בישראל.

ב.   הגינות בספורט

התלמיד יכיר וידע את חוקי הספורט והמשחק.

ג.    ידע והבנה של גוף האדם בתנועה

  • התלמיד יכיר וידע את האנטומיה, השלד והשרירים של גוף האדם.
  • התלמיד יכיר את חוקי הבטיחות, הפציעות בספורט והדרך למניעתן.
  • התלמיד יכיר את ההיסטוריה של הספורט.

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • הבנה – להבין את עקרונות התנועה ואת המרכיבים הנדרשים לביצוע מדויק
  • הערכה – להיות מסוגל לבחון ולהעריך את מידת ההתקדמות ושיפור השליטה בגופו ובאיכות תנועתו
  • יישום – להתאים תנועה וקצב ולפתח יציבה נכונה, שיווי משקל וקואורדינציה

מיומנויות בין אישיות

  • מעורבות – לגלות אכפתיות, רצון לסייע לזולת במהלך פעילות ספורט תוך כדי קבלת השונות
  • שיתוף פעולה – לשתף פעולה ולסייע במילוי תפקידו במהלך משחק קבוצתי

מיומנויות תוך אישיות

  • אחריות – לגלות אחריות לשמירה על הכושר הגופני בשעות הפנאי תוך כדי מיצוי היכולת האישית, ההנאה וראיית התועלת הבריאותית
  • הערכה עצמית – לפתח ביטחון עצמי ודימוי גוף ריאלי עם שמחה וחדוות חיים והבעת רגשות

Values.png ערכים

אהבת הדעת

אהבת הדעת – גילוי סקרנות ועניין בענפי ספורט שונים תוך כדי הבנת משמעות ההתמדה, הדיוק, העמידה בתוכנית עבודה מוגדרת ותרומתם להצלחה

כבוד האדם, אהבת האדם וזכויות האדם

כבוד – מתן כבוד לחברים תוך כדי עבודת צוות יעילה בפעילויות קבוצתיות בספורט

סובלנות – שמירה על חוקי המשחק תוך כדי סבלנות וסובלנות וקבלת האחר

מימוש עצמי, וניהול חיים בעלי משמעות

מימוש עצמי – שאיפה לשיפור אישי של הישגים ולמיצוי היכולות הגופניות תוך כדי טיפוח בריאות הנפש והגוף, פיתוח ביטחון עצמי ושיפור דימוי גוף

צדק חברתי, מעורבות חברתית ואזרחית, ומחויבות לטבע ולסביבה

הגינות – אכפתיות ושמירה על הגינות בפעילות ספורטיבית (כמשתתף וכצופה)

עבודת צוות התחשבות באחרים, שיתוף פעולה בפעילויות ספורטיביות ושוויון הזדמנויות בין המינים