מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

מפת המקצועות:ט/ערבית לדרוזים

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

ערבית לדרוזים

Syllabus.png תכנית הלימודים

קישור לתכנית הלימודים

Knowledge.png ידע

א. אוצר מילים

  • קריאה של מילים (מתוך מאגרי המילים לכיתה ז, לכיתה ח ולכיתה ט( בהגייה ובהטעמה הנכונה
  • הבנת משמען של המילים בבואן בנפרד ובהקשר של צירוף ו/או משפט

ב. נושאים דקדוקיים

קריאה והבנה של משפטים ו/או קטעי קריאה שכוללים את הנושאים הדקדוקיים הנדרשים בכיתה ט (נוסף לנושאים שנלמדו בכיתות ז-ח):

  • כינויי רמז לרחוק (ذٰلِكَ, تِلْكَ)
  • תנועות העזר
  • בניין 1 (فعل) – הפועל בציווי
  • בניין 1 (فعل) – בינוני פועל ופעול
  • בניין 2 (فعّل) – נטיית העבר
  • בניין 3 (فاعل) – נטיית העבר
  • ערך היתרון – נדרשת ידיעה פסיבית
  • כינויי מושא/פעול – נדרשת ידיעה פסיבית
  • יַא א(ל)נִסְבַּה (يّ היחס) – נדרשת ידיעה פסיבית
  • המספר היסודי 10-3 – נדרשת ידיעה פסיבית
  • סדר המילים במשפט הפועלי (הנשוא הפועלי בא בנסתר/נסתרת לפני נושא ברבים) – נדרשת ידיעה פסיבית
  • כינויי הזיקה – נדרשת ידיעה פסיבית

ג. שימוש במילון ערבי-עברי

  • הכרת סדר אותיות הא"ב הערבי ושימוש מושכל במילון ערבי-עברי
  • פענוח מילים לא מוכרות בעזרת המילון
  • הבנת כותרות עיתונים ו/או ידיעות עיתונאיות אותנטיות או מעובדות

ד. שיח בין-אישי

ניהול שיחה בסיסית במגוון נושאים נתונים:

  • ברכות
  • מילות נימוס ופנייה
  • בני המשפחה ועיסוקם
  • צבעים
  • פריטי לבוש בסיסי
  • ארוחת הבוקר
  • המספרים (10-1)
  • פתגמים ומטבעות לשון

ה. עדות ודתות בישראל

תיאור (בעברית) של לפחות אחת מן העדות/הדתות החיות בישראל (מוסלמים, ערבים – נוצרים, דרוזים, בדואים, צ'רקסים) הכולל את:

  • שמות מקומות היישוב של בני הדת/העדה
  • שמות האתרים והמקומות המקודשים לבני הדת/העדה
  • מידע על החגים ו/או המנהגים המיוחדים לבני הדת/העדה

Skills.png מיומנויות

מיומנויות קוגניטיביות

  • הערכה/חשיבה ביקורתית – להביע עמדות אישיות מנומקות על יצירה או על רכיבים בתוכה, בעל פה ובכתב
  • חשיבה רפלקטיבית – להתבונן על אופן קריאתו בסביבה הדיגיטלית ולפתח מודעות לקשייו ולכישוריו
  • ידע והבנה – לקרוא קריאה קולית מדויקת ומוטעמת של טקסט מנוקד ובלתי מנוקד
  • ייצוג ידע – לארגן רעיונות במבנים מתאימים: תיאור והדגמה, סיבה ותוצאה, טיעון והנמקה, שאלות ותשובות, בעיות ופתרונן, השוואה
  • סינתזה/אינטגרציה – לדלות מידע מכמה מקורות מידע ולכתוב סיכום בהתאם למטרות הלימודיות

מיומנויות בין אישיות

  • אמפתיה – לגלות רגישות לאחר בעקבות חוויה, קריאה או צפייה ולשתף את האחר ברגשות
  • מעורבות חברתית – לגבש דעה מנומקת ביחס לסוגיה חברתית ולדון עם חבריו על דרכים לקדם אותה
  • ניהול שיח – להקשיב לאחר, להשתלב בדיבור באופן מוסכם ולהגיב לעניין באופן הולם
  • שיתוף פעולה – לשתף פעולה עם אחרים, לבצע מטלה קבוצתית, ליזום משימה משותפת תוך כדי חלוקת עבודה

מיומנויות תוך אישיות

  • התמדה – לשכתב טקסט שכתב עד אשר הוא שבע רצון מתוכנו ומאיכותו
  • מודעות רגשית – לזהות רגשות של דמויות ספרותיות על סמך משמעות משתמעת וקריאה פרשנית
  • מסוגלות – להאמין ביכולתו לקדם את כישוריו כדובר וכמאזין
  • סקרנות – לגלות חיבור פנימי לנושאים הנלמדים לחקור ולהתעניין ולהרחיב את ידיעותיו

Values.png ערכים