מנהלים יקרים.

ההנחיות המעודכנות לתקופת הקורונה נמצאות באתר לומדים בביטחון המוסיף להתעדכן לפי השינויים וההנחיות

תכנית רב-שנתית:שפת אם: עברית וערבית

מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

שפת אם: עברית וערבית

יעד 1: קידום הידע ומיומנויות החשיבה בכל תחומי הדעת, בדגש על שפת אם, מתמטיקה, אנגלית ומדעים

מדדי תוצאה

יעד 1 עברית ח .pngערבית ח.png

יעד 1 עברית ה.pngיעד 1 ערבית ה.png

משימת מטה: ♠| משימת מחוזות: ♣ משימות אסטרטגיות

11. הרחבת ההכשרה המקצועית וקידום לימודי התמחות בחינוך הלשוני במסלול לחינוך יסודי ובמסלול הגיל הרך במכללות להוראה (בכפיפות להחלטת המל"ג) | מינהל עו"ה, מזכירות פדגוגית ומינהל פדגוגי

12. הכשרת מורה מומחה באוריינות (תואר שני) לבית הספר היסודי והטמעת המהלך בשטח | מינהל עו"ה, מזכירות פדגוגית ומינהל פדגוגי

13. גיבוש מתווה לרצף רכישת הקריאה והכתיבה ביסודי ועדכון תוכנית הלימודים בשפת אם ערבית | מזכירות פדגוגית ומינהל פדגוגי ♠|♣

14. התאמת חומרי ההוראה והנגשתם באמצעים דיגיטליים| מזכירות פדגוגית

15. הפעלת תוכניות לעידוד קריאה ("מצעד הספרים", שמחת הקריאה, ספרייה פיג'מה ו"מכתבת אל-פאנוס") וכתיבה בקרב תלמידים ביסודי וחטיבת הביניים | מינהל עו"ה ומינהל פדגוגי♠|♣

16. הרחבת הפעילות של תוכנית שלהב"ת לטיפוח הכשירות הלשונית וחיזוק מיומנויות הבעה בחטיבות הביניים | מזכירות פדגוגיתי ♠|♣

17. העלאת איכות המתקבלים במכללות להכשרות מורים והמתקבלים להוראה בבתי הספר, בין היתר על ידי פיתוח והטמעת מבחן כניסה בשפת אם ערבית ועברית למורים דוברי ערבית | מינהל עו"ה


תפוקות

ע"ז ע"ח ע"ט פ פ"א פ״ב
מספר בתי הספר המשתתפים בתוכנית שמחת הקריאה
  • יסודי
  • חטיבת ביניים
  • חטיבה עליונה
- 600

360

200

 

1,200

720

400

 

1,800

1,080

600

 

2,400

1,440

800

 

2,400

1,800

1,00

מספר גנים וכיתות א-ב שלקחו חלק בפרויקט

ספרית פיג'מה (דוברי עברית)

  • גנים
  • כיתות א-ב    
8,712

3,000

9,038

3,200

9,038

3,200

9,038

3,200

9,038

3,200

9,038

3,200

מספר גנים וכיתות א-ב שלקחו חלק בפרויקט

"מכתאבת אל פאנוס" (דוברי ערבית)

  • גנים
  • כיתות א-ב    


2,970

-


3,234

2,800


3,234

2,800

3,234

2,800

3,234

2,800

3,234

2,800

מספר חטיבות הביניים המקיימות את עקרונות שלהב"ת 200 200 240 270 300