מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים
יעד גני
1קידום ידע ומיומנויות חשיבה באמצעות תהליכי הוראה-למידה-הערכה איכותיים
تعزيز مهارات تفكير من خلال سيرورات تدريس- تعلّم وتقييم ناجعة
- בעל ידע מגוון בתחומי הדעת הנלמדים ובמושגי יסוד נלמדים.
- חווה ומתנסה בפעילויות העשרה מגוונות ואינטגרטיביות.
- מממש את כישוריו והישגיו הלימודיים בצורה מיטבית.
- מתנסה במיומנויות המאה ה-21: יצירתיות, אינטליגנציה רגשית, עבודה בסביבה משתנה ועבודת צוות.
- להכיר את הילדים ואת אופני למידתם כשלב ראשוני ובסיסי.
- לבנות תוכנית עבודה ממוקדת בתהליכי הוראה ולמידה מגוונים על פי צורכי הילדים בקבוצת הגן.
- להרחיב התנסויות חווייתיות, המגבירות סקרנות ומפתחות מיומנויות חשיבה.
- להעריך תהליכי למידה באמצעות תצפיות, תוך גמישות פדגוגית ואפשרויות לשינוי בהתאם לצורכי הילדים.
- לקדם בקרב ילדים בכל רמות התפקוד מיומנויות חשיבה בהתאם ליכולתם, כחלק מהתוכנית האישית והגנית.
- למפות את תפקוד הילדים בתחומים השונים בהתבסס על ממצאי הערכה, תוך ציון רמות התפקוד השונות בגן, כבסיס לתכנון הוראה מותאמת.
- לקיים תהליכי הוראה למידה ברוח משנת החמ"ד-לב לדעת, ידע מצמיח חינוך.
איך אדע שמתקדמים אל היעד? |
---|
היכרות עם צורכי הלמידה של כל ילדי הגן עד חודש דצמבר. |
קיימת תוכנית לימודים מותאמת לצורכי הגן ובה הלימה בין צורכי למידת הילדים בגן לבין דגשי התכנית. |
תוכנית העבודה האישית והקבוצתית משתנה ומתעדכנת בהתאם לצורכי הגן. |
מעקב אחר יישום התכנית הגנית והאישית על-ידי הגננת. |
- תיק תוכניות לימודים - עברית, ערבית
- עשיה חינוכית בגן הילדים - קווים מנחים לצוות החינוכי - עברית , ערבית
- מבטים - עברית
- מסלולים ללמידה משמעותית בגני הילדים - אוסף פעילויות להעמקת החוויה הלימודית
סרטים באתר גננט-בוסתנט
- מיכאלה מנחה קבוצת ילדים בתחום עניין אישי שבחרה וחקרה - התעניינות של ילדה בנושא האינדיאנים הובילה לחקר ועניין של כל ילדי הגן
- תיאוריות של ילדים – דיון בין ילדים בסוגיה פילוסופית - שאלה פילוסופית מציפה תיאוריות של ילדים ומעודדת שיח עמיתים.
- התבוננות ותיעוד של שינויים בסביבה- ילדי הגן מצלמים את סביבתם הקרובה ומשווים לתמונות שצילמו בזמנים שונים.
- זום על הצילום - ילדי גן מצלמים בשביל לשמור רגע (תיעוד) וליצור רגע (חומר גלם לעיבוד והעברת מסרים)
- מה עושים כשנתקלים בקושי? - ילדים מתכננים ובונים דגמים שונים פרי תכנונם ובחירתם.
חינוך מיוחד
- תל"ם בחנ"מ - תכנון למידה משמעותית והוראה איכותית לתלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות החינוך - פרק קדם יסודי
- אתר "שפינט" - הגישה האקולוגית, מודלים אקולוגיים של התפתחות אנושית
חמ"ד
- אתר לב לדעת חמ"ד
- אתר החמ"ד
- אתר תיק הגננת - תוכניות גני ילדים חמד.
המגזר הערבי:
חוברות ומדריכים לגננת, תוכנית חיבורים תיק תוכניות לימודים בשפה ערבית-تلخيص مواد المناهج المطلوبة للروضات والبساتين باللغة العربية في موقع الوزارة وموقع قسم التعليم ما قبل الابتدائي
{{#tweekihide:firstHeading}}