מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים
יעד גני
2יצירת סביבות למידה חדשניות ומאתגרות, ובכללן סביבות דיגיטליות
بناء حيّزات تعلّميّة عصريّة مليئة بالتحدّيات، وبما في ذلك بيئات رقميّة
- מממש את כישוריו ואת יכולותיו הלימודיות והחברתיות.
- פעיל ולומד במגוון סביבות חינוכיות, לרבות סביבות דיגיטליות במרחבי הגן.
- פועל מתוך סקרנות ורצון ללמידה.
- שותף פעיל ויוזם במרחבי משחק ולמידה, תכנים, אירועים ופעילויות.
- ליצור סביבה חינוכית מותאמת לצורכי ההתפתחות של ילדי הגן.
- לעודד ולפתח יוזמה בהקמה של סביבות משחק, תכנון תכנים, ייזום אירועים ופעילויות ברחבי הגן על ידי הילדים.
- לפתח חשיבה יצירתית וגמישה תוך מתן הזדמנות לעבודת צוות ושיתופי פעולה בין הילדים.
- לאפשר שינויים בסביבות ובתהליכים החינוכיים בהתאמה לצורכי הגן והילדים.
- לקיים למידה במגוון מרחבים בתוך הגן ובסביבתו כחלק מהוראה מותאמת ורלוונטית בנושאי הלימוד בגן.
- להקצות זמן ומקום באופן ייעודי להוראת נושאי הכנה לחיים, תוך קישור מושכל לתחומי הדעת הנלמדים.
- לשלב במרחבי הלמידה כלים דיגיטליים, אמצעי טכנולוגיה מסייעת ועזרי תקשורת תומכת וחלופית, בהתאם למשימה ולמאפייני התלמיד.
- אין משימות ייחודיות לחינוך הממלכתי-דתי ביעד זה.
איך אדע שמתקדמים אל היעד? |
---|
ילדים פועלים בעצמאות בתוך הסביבה הלימודית מתוך סקרנות ועניין. |
ילדים פועלים באינטראקציות בתוך מרכזי הלמידה ומבצעים העברת ידע ומיומנויות בין המרכזים. |
ילדים יודעים להשתמש באמצעים דיגיטליים והם משכללים את מיומנויות השימוש בהם וחיפוש התוכן לפי גילם. |
מדי רבעון נבנים בגן שני מרחבי למידה עם הילדים. |
- תיק תוכניות לימודים - עברית, ערבית
- עשייה חינוכית בגן הילדים - קווים מנחים לצוות החינוכי - עברית , ערבית
- וזוהי רק ההתחלה - תחילת שנת לימודים בגן הילדים - עברית , ערבית
- סביבה והשראה
סרטים באתר גננט-בוסתנט
- שילוב משחקי חשיבה דיגיטליים בגן - הנגשה של משחקי חשיבה דיגיטליים ופיסיים המאפשרים צורות למידה משלימים זה את זה
- יצירה והבעה בסביבת המחשב - שילוב המרחבים הדיגיטליים לפיתוח הבעה, שיתופיות ושיתוף מידע בין ילדים
- שילוב המקרן בגן - ככלי המעודד פיתוח סביבות משחק שונות
- איך צומח מופע? ככה… - יצירת מופע מוזיקלי על ידי ילדי גן תוך שימוש במאגרי ידע דיגיטליים
- חצר פעילה על הבוקר - פותחים את הבוקר בפעילות תנועתית בחצר הגן
- איכות חיים לילדי הגן - שילוב של מרחבים סוציו-דרמטיים במרחבים הטבעיים שבחצר
- ריבוי אוריינויות - מגוון אוריינויות מתחומי הדעת השונים במשחק סוציו-דרמטי
- לגעת בטבע - משחק ויצירה עם חומרים טבעיים בגן ובחצר - ילדי גן הפועלים במגוון פעילויות משחק ויצירה מחומרים טבעיים
- משחקי מים ובנייה בארגז החול- ארגז החול כמקום למשחק, לגילוי ולשיתופי פעולה בין ילדים.
המגזר הערבי:
חינוך מיוחד
{{#tweekihide:firstHeading}}