קדם-יסודי יעד גני 3 קידום הילדים לשליטה בכלל תחומי הדעת בתוכניות הלימודים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד גני

3קידום הילדים לשליטה בכלל תחומי הדעת בתוכניות הלימודים

تعزيز التلاميذ للتمكّن من كافّة مجالات المعرفة في المنهج التعليميّ

  • בעל ידע מגוון בתחומי הדעת הנלמדים ובמושגי יסוד נלמדים.
  • חווה ומתנסה בפעילויות העשרה מגוונות ואינטגרטיביות.

פיתוח חשיבה מתמטית

  • קיימת יכולת שיח וחשיבה מתמטית בגן.
  • מפגין מיומנויות מתמטיות, כגון ספירה, מנייה, השוואה, ייצוג, פתרון בעיות.
  • מכיר צורות וגופים תוך פיתוח חשיבה מרחבית.

קידום ופיתוח שפה ואוריינות בגן הילדים

  • אוהב ספרים ונהנה מהאזנה לסיפורים.
  • בעל שפה עשירה וכישורי שיח מפותחים.
  • מבין ומפיק ייצוגים אורייניים מגוונים.

קידום חינוך לאומנויות בגן הילדים

  • משתמש ומפגין ידע בהשכלתו ובהרחבת אופקיו בתחום האומנותי הנלמד בגן.
  • הילד מפתח את כישוריו בתחום התרבות החזותית.
  • הילד מפתח רגישות אסתטית וטעם אישי.

קידום השימוש וההיכרות במדיה דיגיטלית בגן הילדים

  • נחשף ומכיר שימוש במדיה דיגיטלית.
  • משתמש במרחבי הלמידה הווירטואליים.
  • משכלל מיומנויות דיגיטליות לאורך השנה.

קידום חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים

  • מכיר תופעות יומיומיות שונות ומרחיב את ידיעותיו תוך פיתוח מיומנויות לפתרון בעיות.
  • מתעניין בתופעות בחיי היומיום ופועל מתוך סקרנות ורצון ללמוד.
  • שותף פעיל ויוזם בתכנון ובבנייה של מרחבים בגן.

קידום חינוך סביבתי בגן הילדים

  • פיתוח סקרנות ולמידה בסביבה לימודית דינמית, מאתגרת אינטלקטואלית ושונה.
  • חיזוק תחושת השייכות למקום והזיקה לארץ ולאדמה.
  • חיזוק ערכי בתחום הקהילה.

מוזיקה בגן הילדים

  • יכיר ויתנסה ברפרטואר מוזיקלי איכותי ומגוון.
  • יפתח מיומנויות האזנה לסוגי מוזיקה שונים (שירה, תנועה, נגינה).
  • יפתח אינטראקציות בין-אישיות בסביבה מעודדת פעילות מוזיקלית.
  • יפתח יצירתיות בקול ובכלי.

קידום חינוך גופני בגן הילדים

  • ישכלל את התנועות הבסיסיות: ריצה, טיפוס, איזון, גלגול, ניתור ונחיתה, זריקה ומסירה, רדיפה והתחמקות, חבטה, קליעה ובעיטה.
  • יפתח מודעות לגופו וליכולותיו התנועתיות בהקשר של מרחב, זמן וכוח.
  • יפתח כישורים תנועתיים, הכרתיים וחברתיים בסביבה מעודדת תנועה.
  • יפתח יצירתיות בתנועה.
  • להכיר את תוכניות הלימודים לגן הילדים ולכתוב תוכנית עבודה אינטגרטיבית לכל תחומי הדעת: מתמטיקה, מדעים, טכנולוגיה, חינוך גופני, אומנות, מוזיקה, מדיה דיגיטלית.
  • לתכנן מגוון פעילויות למידה והעשרה בגן ומחוצה לו: ביקור במוזיאון, בקונצרט, צפייה בהצגה (כולל פעילות הכנה בגן לקראת כל פעילות ועיבוד החוויה בעקבותיה).
  • להשתתף בקורסים הדיסציפלינריים לפיתוח המקצועי, המותאמים ליעדי המחוז ולצורכי הגננת.

פיתוח חשיבה מתמטית

  • טיפוח סביבה חינוכית דינמית, מגוונת ועתירת ייצוגים, המקדמת חשיבה מתמטית.
  • היכרות מעמיקה עם יכולות הילדים בתחום המתמטי ובניית תוכנית עבודה הכוללת תכנים ומיומנויות בהתאם לשלב ההתפתחותי ולגיל הילדים.
  • עיסוק בדרכים מגוונות במתמטיקה בחיי היומיום בגן.

קידום ופיתוח שפה ואוריינות בגן הילדים

  • לפעול על פי תוכנית הלימודים "תשתית לקראת קריאת וכתיבה"/"البنية الأساسية للقراءة" בשפה העברית או הערבית לאורך השנה.
  • לקיים שיח והיכרות עם יוצרים כדי לעודד את אהבת הספר.
  • לפעול על פי התוכנית "מילת היום בגן" וללמד לפחות פתגם אחד בחודש.
  • לשלב אביזרים המכילים אותיות במרכזי המשחק הסוציו-דרמטי (עיתונים, מרשמים, שלטים וכדומה), כולל מדיה דיגיטלית.
  • לזמן פעילויות כתיבה פונקציונלית: להכין ברכות, הזמנות, מתכונים, רשימות וכדומה ולקשר בין אותיות לצליליהן ולמוסכמות הכתב.
  • להעשיר את מוקד הספרייה בסוגות (ז'אנר) שונות ומגוונות.
  • להעצים את השימוש בספריית "פיג'מה" לדוברי עברית ובספריית "אל-פאנוס" לדוברי ערבית.
  • לציין את יום הלשון העברית או הערבית ולקיים פעילויות בנושא שפה - לאורך השנה.

קידום חינוך לאומנויות בגן הילדים

  • לשלב באופן אינטגרטיבי את האומנות כאורח חיים בגן הילדים.
  • להנגיש מגוון חומרים להבעה וליצירה במוקדים קבועים ומשתנים בגן.
  • להקים ולהפעיל סדנה פתוחה להבעה וליצירה בחומרים, בדגש סביבתי ויצירתי.
  • להקים ולהפעיל גלריה להצגת יצירות אומנות (מתחלפות) לשם התבוננות, דיאלוג והשראה.
  • לקיים ביקור חווייתי במוסדות תרבות, כגון מוזיאון, גלריה ותערוכת חוצות.
  • להשתתף בתוכניות ארציות של החינוך הקדם-יסודי, כגון "המוזה באה לגן", "גני ילדים שוחרי מוזיאון", "מבקרים בכנסת ישראל", "מתחברים לכנסת".

קידום השימוש וההכרות במדיה דיגיטלית בגן הילדים

  • להשתמש במדיה דיגיטלית כדי לקרב את הרחוק – מראות, אנשים, תובנות.
  • לזמן לילדים שימוש במדיה הדיגיטלית להבעה ויצירה - ציור, צילום והקלטה.
  • להנגיש מידע דיגיטלי (תצלומים, סרטים, הקלטות) מקורי של קהילת הגן לחוויה חוזרת, לשכלול רעיונות.
  • לאפשר לילד בחירה ושילוב כלי מדיה דיגיטלית בחקר, במשחק וביצירה.
  • ללמד שימוש מושכל בטוח ומכבד.

קידום חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים

  • לארגן סביבות למידה מגוונות הכוללות: ספרים, כלים להתבוננות ממוקדת ואמצעי תיעוד לקידום תהליכי חקר בגן באמצעות צילומים וסרטונים.
  • לעודד שיח פתוח ותומך חקר: בעת פעילות בגינה, במהלך טיולים, בזמן עיסוק במלאכות יד.
  • להקים ולהפעיל סדנה פתוחה לבנייה בתלת-ממד בחומרים, בדגש סביבתי ויצירתי.
  • לאתר מצבי שגרה לפתרון בעיות באמצעות חשיבה טכנולוגית ושימוש בחומרים.

קידום חינוך סביבתי בגן הילדים

  • להשתמש בחומרים ובתוכניות בנושא חינוך סביבתי.
  • לקדם תהליכים בגן ובקהילה להובלת "גן ירוק".
  • לקדם תוכניות לחינוך סביבתי בזיקה ליישוב ולסביבתו.
  • לעסוק בנושא מגוון ביולוגי וטבע עירוני.
  • לשלב בסדר היום תוכניות לטיפוח תחושת האחריות של הילדים לסביבתם, לבטיחותם ולבריאותם האישית.

מוזיקה בגן הילדים

  • לשלב באופן אינטגרטיבי את המוזיקה בשגרת הגן ובאירועים מיוחדים.
  • לזמן פעילות עצמאית של ילדים בסביבה מעודדת פעילות מוזיקלית.
  • לאפשר התנסויות שונות על ידי הילדים: התחום הקולי, כלי, תנועתי, גרפי.

קידום חינוך גופני בגן הילדים

  • לארגן את חצר הגן באופן שיאפשר לטפח ולשכלל תנועות ויכולות תנועתיות.
  • לארגן ולטפח מרחב מעודד תנועה בתוך כיתת הגן כחלק ממרכזי הגן.
  • לשלב פעילות גופנית וריקוד מובנה בשגרת הגן.
  • להעשיר את אוצר המשחקים התנועתיים הן בהנחיית הגננת והן ביוזמת הילדים.
  • לשלב את החינוך הגופני בתוכנית השנתית וליישם אותו באופן אינטגרטיבי עם תחומי דעת נוספים.
  • להשתמש בלמידה ובחוויה התנועתית להמחשת נושאים מעולמם של הילדים.
  • לפעול בהלימה מרבית לתוכניות החינוך הרגיל באשכולות הליבה, תוך התאמת ההוראה למאפייני הילדים.
  • לשלב בתוכנית הגנית נושאים רלוונטיים מתחומי ההכנה לחיים לקידום תפקוד עצמאי ואוטונומי בחיי היומיום, כחלק מתחומי הליבה של החינוך המיוחד.

פיתוח חשיבה מתמטית

  • ללמד תכנים מתמטיים בחיבור לנושאי לימוד נוספים ולעולמם של הילדים.

קידום ופיתוח שפה ואוריינות בגן הילדים

  • לבסס תהליכי הוראה והערכה בתחום הכשירות השפתית-תקשורתית על פי הגישה האקולוגית, תוך שיתוף בין הגננת וקלינאית התקשורת.
  • להעצים את השימוש בספריית "פיג'מה" לדוברי עברית ובספריית "אל-פאנוס" לדוברי ערבית בגני ילדים של החינוך המיוחד.
  • להשתמש בתרחיש כמסגרת התערבות מתוכננת או מזדמנת.

קידום חינוך לאומנויות בגן הילדים

  • ללמד תכנים אומנותיים תוך הבחנה בין הוראת אומנות לבין טיפול באומנות.
  • לאתר ממשקים מקדמים בין הוראת אומנויות לבין טיפול באומנות.
  • להעצים כישורים אומנותיים ולזמן ביטוי עצמי והצגת תוצרים אישיים.
  • לזמן פעילויות למידה בכל תחומי הדעת המשלבות שימוש בחמשת החושים ככלי לקידום ההבנה והלמידה.

קידום ההיכרות של מדיה דיגיטלית בגן הילדים והשימוש בה

  • להקנות לילד מיומנויות של שימוש עצמאי ומושכל בכלים דיגיטליים, באמצעי טכנולוגיה מסייעת ובעזרי תקשורת תומכת וחלופית.

קידום חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים

  • לזמן מפגש והתנסות עם חומרים ותהליכים בחיבור לעולמו של הילד, באופן המקדם היכרות עם מצבי חיים שונים ותפקוד עצמאי.

קידום חינוך סביבתי בגן הילדים

  • אין משימות ייחודיות לחינוך המיוחד ביעד זה.

מוזיקה בגן הילדים

קידום חינוך גופני בגן הילדים

  • להנגיש את מרחבי הגן והחצר לצרכים הייחודיים של ילדי הגן.
  • לשתף ולאתגר את ילדי הגן במשימות הקשורות להתמודדות עם קשיים מוטוריים.
  • לקיים תהליכי הוראה-למידה ברוח משנת החמ"ד.
  • ליצור חיבור בין תחומי הדעת לחינוך לאורח חיים של קיום תורה ומצוות.

קידום ופיתוח שפה ואוריינות בגן הילדים

  • לפתח שפה בהלימה לשפת הקודש כפי שנלמד בסיפורי התורה
  • לפעול על פי תוכנית הוראת השפה בספר ללימוד הדמות השנתית הנלמדת בחמ"ד

קידום חינוך לאומנויות בגן הילדים

  • לבסס לימוד זהות ציונית דתית בראי האומנות תוך שימת דגש לימודי ערכי להוראת הדמות השנתית - נושא שנתי.

קידום ההיכרות של מדיה דיגיטלית בגן הילדים והשימוש בה

  • להקנות לילד, בשיתוף ההורים, מיומנויות של צריכה נכונה המותאמות למשנת החמד ואורח חייו.

קידום חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים

  • לטפח זהות ציונית דתית המבוססת על נפלאות הבריאה והיכרות עם הסביבה.

מוזיקה בגן הילדים

  • לטפח זהות ציונית דתית מתוך עולם המוזיקה וערכי המוזיקה היהודית.

קידום הילדים לשליטה בכלל תחומי הדעת בתוכניות הלימודים

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
קיימת תוכנית לימודים שנתית אינטגרטיבית, הבאה לידי ביטוי לאורך חודשי השנה.
מתקיימות פעילויות תרבות והעשרה לאורך השנה.
ילדי הגן מצליחים לקיים העברה מתחום דעת אחד לאחר ומשכללים את מיומנויותיהם בעקבות הנלמד.

פיתוח חשיבה מתמטית

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
הילדים והצוות משתמשים במושגים מתמטיים בחיי היומיום בגן.

בגן מתקיימת פעילות מתמטית הכוללת שירים ומשחקים, כחלק משגרת היום בסביבות הגן ובחצר.

מתקיים חקר צורות, גופים ומרחב - באמצעות משחקים, מפות ומרכז הבנייה בגן.

חינוך מיוחד: שימוש במחוון מותאם להערכה ולתכנון הלמידה בתחום החינוך המתמטי בחינוך המיוחד.

ילדים מתמצאים במרחב, משתמשים בדרכי ייצוג שונות כגון: שימוש במפות והתנסות בהכנת מפות שונות.

חקר ומעקב באמצעות לוחות זמן שונים: לוח חודשי, לוח שבועי.

קידום ופיתוח שפה ואוריינות בגן הילדים

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
ילדים נחשפים לפחות לשלושה ספרים בחודש בקריאה חוזרת בקבוצות קטנות.
ילדים שואלים ספרים מספריית הגן.
ילדים מפענחים טקסטים אורייניים מגוונים.
ילדים מפיקים בעצמם ייצוגים אורייניים במגוון סוגות.
ילדים משוחחים בשפה עשירה בסיטואציות מגוונות עם קבוצת השווים ועם מבוגרים.

קידום חינוך לאומנויות בגן הילדים

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
קיים שימוש באומנויות ובשפת האומנות כחלק משגרת היום בגן.

האומנות משולבת באופן אינטגרטיבי באורח החיים בגן לאורך היום והשנה.

הילדים בוחרים מוקד יצירה באופן עצמאי ויוצרים תוך חדוות יצירה.

הילדים פועלים בתוך המוקדים ונעים ביניהם בד בבד עם בחירת חומרים ואמצעים שונים.

הילדים בוחרים לפעול בסדנה מרצונם החופשי, תוך בחירת המצע, החומרים ואמצעים מחברים.

במשךהתהליך, הילדים מבטאים את עצמם ביטוי אישי, רגשי וייחודי.

ובקבוצה במרחב הגלריה ומחוצה לה בהשראת ההתבוננות ביצירות האומנות.
קיומה של תוכנית עבודה, הכוללת הכנה מטרימה, ביקור והמשך פעילות בגן.

נערך יותר מביקור אחד במוזיאון.

עדויות הילדים וההורים על ביקורים יזומים שלהם במוסדות תרבות.

קידום ההיכרות עם מדיה דיגיטלית בגן הילדים והשימוש בה

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
הגננת משתמשת במדיה דיגיטלית לפיתוח, לניתוח ולעידוד שיח בין הילדים במסגרות למידה שונות (עבודה פרטנית, קבוצה ומליאה).
ארגון תיקיות תצלומים וסרטונים מעולם הילדים בגן ובבית. תיעוד דיגיטלי של תהליכי הלמידה בגן לחזרתיות של הילדים על פי בחירה.
ילדים משתמשים בכלים דיגיטליים פתוחים, המכוונים לעשייה דרך צלמיות. שימוש בתהליכים ובהמשגה של פעולות - שמירה, שליפה, שכפול, שיתוף.
חינוך מיוחד: הילדים משתמשים באמצעי טכנולוגיה מסייעת ובעזרי תקשורת תומכת וחלופית לצורך התמודדות עם משימות ותפקוד במצבים שונים.

קידום חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
ילדים ניגשים בצורה עצמאית למרחבים, כגון גינה, שולחן מים וחול, עוקבים אחרי שינויים ותופעות ומעלים שאלות שמעניינות אותם.
ילדים מציעים דרכים לפתרון בעיות פשוטות, כגון תיקון צעצועים, תליית מעילים או תחפושות, משתמשים בחומרים כדי לבנות את הפתרונות ובודקים את יעילותם.
מדי רבעון, לפחות שני מרחבים בגן נבנים עם הילדים וביוזמתם.
ילדים משוחחים עם ילדים על שאלותיהם ומעלים מגוון השערות ודרכים לבדוק את ההשערות.

קידום חינוך סביבתי בגן הילדים

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
ילדים משחקים בחומרים טבעיים ובמרחבים טבעיים באופן יצירתי ומאתגר.
ילדי הגן מטפחים ומגדלים צמחים בחצר ובתוך הגן מתוך התרבות והמורשת המקומית.
ילדי הגן חווים בקבוצה קטנה לפחות שני תהליכים מעגליים של יצירת תוצרים מהגינה.
כל ילד שותף לפחות פעם בשנה ביצירת מרחב משחק ופעילות מעניין.

ילדים משחקים באופן חופשי משחק סוציו-דרמטי במרחב הפעיל.

כל ילד מטייל לפחות פעם בשבוע בקבוצה קטנה בחצר ופעם בחודש מחוץ לגן.
הילדים מכירים את הסביבה הקהילתית, קיימת תחושת שייכות וגאווה בטיפוח אתר ובתרומה לקהילה.

מוזיקה בגן הילדים

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
בסדירויות הגן תשולב המוזיקה לפחות פעמיים ביום (במפגש בוקר, מליאה, מעברים וכדומה).
היענות הילדים להשתתפות בקבוצה קטנה וביחידות על פי הרפרטואר הנלמד ופיתוח על ידיהם (אלתור).
הילדים מועשרים בשיח ובשירה, מכירים שמות סופרים ומלחינים.

קידום חינוך גופני בגן הילדים

איך אדע שמתקדמים אל היעד?
ילדים פעילים תנועתית בשעת החצר: מטפסים, נתלים, רצים, מנתרים, רודפים ומתחמקים, זורקים ותופסים, מתאזנים ועוד.
ילדים פועלים ויוזמים תנועה במרכז תנועה בזמן הפעילות במרכזים השונים.
הילדים עסוקים בפעילות תנועתית מונחית וספונטנית בסביבות השונות של הגן.
ילדים משחקים מדי יום משחק תנועתי בהנחיית גננת וביוזמה עצמית.
ילדים לומדים תכנים ומושגים מעולמות תוכן שונים תוך כדי התנסות בחוויה חושית-תנועתית.
חינוך מיוחד: כלל הילדים, לרבות ילדים עם קשיים מוטוריים וחושיים, מתנהלים בחצר ובגן ובד בבד מסתייעים בסביבה החינוכית המותאמת.

סרטים באתר גננט-בוסתנט

חינוך מיוחד

חמ"ד

  • אתר החמ"ד- חמדת העיתים בגן הילדים, יוזמות פורחות באוויר, חמשת החכמים, לימוד זהות ציונית דתית לאור דמויות החמ"ד, מתחילים מבראשית ממשיכים בשמות, אשירה לה' בחיי.

מגזר ערבי

פיתוח חשיבה מתמטית

תוכנית לימודים

מדריכים לגננת

כללי

הרצאות מקוונות

חינוך מיוחד

קידום ופיתוח שפה ואוריינות בגן הילדים

אתר האגף לחינוך קדם-יסודי - תחום שפה ואוריינות

תיק תוכניות לימודים - תשתית לקראת קריאה וכתיבה.

תחום שפה ואוריינות באתר גנ-נט & בוסת-נט אתר לפיתוח מקצועי של הגננות בישראל.

תוכנית הלימודים "תשתית לקראת קריאה וכתיבה".

البنية الأساسية للقراءة والكتابة في اللغة العربية كلغة أم: منهج تعليميّ لرياض الأطفال الرسميّة

בואו נדבר על זה - עֲשִיָיה חִנּוּכִית בַּשָפָה הָעִבְרִית בְּגַן הַיְלָדִים.

חוברת "יום הלשון העברית בגן הילדים".

תוכניות לעידוד קריאה ואהבת הספר

מילת היום בגן.

מצעד הספרים על שם מרים רות.

مسيرة الكتاب ومكتبة الفانوس

ספריית פיג'מה

סרטים מתוך אתר גננט-בוסתנט

מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה

פעילות במרכז הדואר

קריאה והפקה של טקסט מדעי

ריבוי אוריינויות ברחוב בן יהודה

ב. כשירות לשונית

תמונות מחפשות סיפור

מכינים פנים לכריכים

הרצאה בנושא התפתחות השפה, חלק א', חלק ב'

ג. מכוונות לספר

הרצאה בנושא קריאה חוזרת כדרך חיים

חינוך מיוחד

מסמך עקרונות לתכנון פדגוגי לתלמידים עם צרכים מיוחדים

עקרונות ודגשים להוראת שפת אם /חינוך לשוני בחינוך המיוחד

מודל עבודה שיתופי למורות שפה ולקלינאיות תקשורת

חמ"ד

בואו לגני - לימוד הפיוט

קידום חינוך לאומנויות בגן הילדים

אתר האגף לחינוך קדם-יסודי - תחום אומנות חזותית

תיק תוכניות לימודים - אומנות חזותית

תחום אומנות והבעה בחומרים באתר גנ-נט & בוסת-נט אתר לפיתוח מקצועי של הגננות בישראל

תוכניות ארציות של האגף לחינוך הקדם-יסודי

"המוזה באה לגן"- הדרכה תוך-גנית

"גני ילדים שוחרי מוזיאון"- הדרכה חוץ גנית בתוך מוזיאונים

" ילדי הגן מבקרים בכנסת ישראל"- הדרכה בכנסת ישראל

"מתחברים לכנסת ישראל"- הדרכה תוך גנית

אתר האגף לחינוך קדם- יסודי – תחום האומנות http://ganenet.cet.ac.il/ItemList.aspx?SubjectID=756dd4a6-d519-4aaf-add2-796f4f9daea2#none= קישור לאתר גנ-נט (אמנויות- אמנות דפים 1-2 )

סרטים באתר גננט-בוסתנט

חינוך מיוחד

חמ"ד

השבת בראי האומנות

קידום השימוש וההכרות במדיה דיגיטלית בגן הילדים

חומרים וכלים

[1]מדיה דיגיטלית בגן הילדים - האגף לחינוך קדם- יסודי

דוגמאות של גננות לשילוב משכל ל מדיה דיגיטלית בן - האגף לחינוך קדם - יסודי

תחום מדיה דיגיטלית באתר גנ-נט & בוסת-נט אתר לפיתוח מקצועי של הגננות בישראל

קידום אינטראקציות באמצעות מדיה דיגיטלית בגן - הרצאה במסגרת אקדמיה ברשת

חינוך מיוחד

קידום חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים

חומרים וכלים

סרטים באתר גננט-בוסתנט

קידום חינוך סביבתי בגן הילדים

חומרים וכלים

חינוך מיוחד

מוזיקה בגן הילדים

חומרים וכלים

אתר האגף לחינוך קדם יסודי - תחום המוזיקה

תיק תוכניות לימודים - תחום המוזיקה

תחום מוזיקה באתר גנ-נט & בוסת-נט אתר לפיתוח מקצועי של הגננות בישראל

[1]זמר לך לגיל הרך – שירים לכל עת

זמר לך לגיל הרך - שירי חגים

זמר לך לגיל הרך – שירי עונות

זמר לך לגיל הרך – שירים לקטנים ולגדולים

זמר לך לגיל הרך - שירים לאירועים מיוחדים

בואו לגני – פיוטים לגנ"י

עלון מקוון "החגיגה בגן"

סרטים מאתר גננט-בוסנט

ילדים בקדמת הבמה ומאחורי הקלעים

יום הולדת בדגש מוזיקלי

מטרייה אחת ואין ספור אפשרויות

חינוך מיוחד

אומנויות בחינוך המיוחד - מתווה ליישום תכנית הלימודים במוסיקה לגיל הרך בגני ילדים של החינוך המיוחד

קידום חינוך גופני בגן הילדים

האתר לחינוך קדם יסודי - תחום החינוך גופני

תיק תוכניות לימוד - תחום חינוך גופני

תוכנית הלימודים בחינוך גופני- עברית , ערבית

التربية البدنية في سنّ الطفولة المبكرة

מידע באתר גנ-net & بستا-نت:תחום חינוך גופני

לא נפסיק לשחק - חוברת משחקים לגן הילדים

חינוך מיוחד

נגישות במערכת החינוך

קידום ופיתוח שפה ואוריינות בגן הילדים

  • חוכמת המשחק: למידה באמצעות משחקי קופסה. גן ניסויי אלאמל, כאבול.
  • גשר וקשר לתרבות עממית: שימור הפולקלור והקשר הבין-דורי באמצעות שילוב סיפורים עממיים בפעילות הלימודית. גן ניסויי אלשמוע, דיר חנא.

קידום השימוש וההיכרות במדיה דיגיטלית בגן הילדים

  • תמונה שווה אלף מילים: מצלמה איכותית ביד כל ילד ושילוב שפת הצילום והפרשנות בתחומי העשייה בגן. גן ניסויי שושנים א', קצרין.

קידום חינוך מדעי-טכנולוגי בגן הילדים

  • ללא

קידום חינוך סביבתי בגן הילדים

  • גן יער: להחזיר לילדים יכולות של דמיון, יצירתיות ועצמאות תוך שימוש בקיים כזירת משחק, בטבע. גן ניסויי קשת, מצפה רמון.
  • מאין מגיעים הדברים? קיום עצמי תוך התנסות במשק במלאכות יד ומחזור. גן ניסויי חלונות אל הגליל, כפר ורדים.
  • חקר העבר למען העתיד: תהליך למידה על הרצף עבר-הווה-עתיד באמצעות התנסות בארכיאולוגיה. גן ניסויי ניצן, ניר דוד.

מוזיקה בגן הילדים

  • גן נושם מוזיקה: פיתוח אוריינות מוזיקלית באמצעות חשיפת הילדים למוזיקה מגוונת, פיתוח יצירה אישית והקשבה. גן ניסויי אטד, עומר.

קידום חינוך גופני בגן הילדים

  • ללא

{{#tweekihide:firstHeading}}