מטרה ב: חינוך לערכים ברוח מגילת העצמאות
יעד גני
5חינוך לערכים יהודיים, דמוקרטיים, ציוניים וחברתיים תוך טיפוח זהות וערכי מורשת ייחודיים בתוך מרחב חיים משותף בחברה הישראלית
تربية لقيم يهوديّة، ديموقراطيّة، صهيونيّة واجتماعيّة، وتعزيز هُويّة وقيم تراث خاصّة، ضمن حيّز حياة مشترك داخل المجتمع الإسرائيليّ
- מכיר את ערכי מולדתו ומורשתו מגבש זהות עצמית, המבוססת על תרבות קהילתו.
- מכיר ופועל לפי ערכים חברתיים המתקיימים בגן, נוהג בכבוד ובנימוס כלפי האחר.
- משפר את יכולתו לעבוד בשיתוף פעולה ובעבודת צוות.
- לחשוף את הילדים להכרות עם התרבות המקומית ומקומות ויישובים שונים ברחבי הארץ.
- לבסס תהליכים חברתיים בפעילויות סביב ספר, יצירה ומוזיקה המושתתים על סובלנות לאחר.
- לזמן מרחבים לפעילויות לקידום שיתופי פעולה עם הקהילה הסובבת.
- החינוך הדרוזי: 1 במרס - "יום הדרוזי" , יוקדש זמן ללמידה על העדה הדרוזית ומורשתה, ועל מטרות חוק גיוס חובה לבני העדה הדרוזית.
- לקיים מפגשים של ילדים מהחינוך המיוחד ומהחינוך הרגיל בד בבד עם תרומה הדדית.
- לקדם השתתפות ילדים בגני חובה בחינוך המיוחד בתוכנית "חוויית דמוקרטיה מיוחדת" - סיורים מותאמים בכנסת ובפעילויות "מתחברים לכנסת" בגן.
- לעודד הטמעת תכנית "יש"י - יחד שבטי ישראל" למפגשים סביב לוח השנה בין גנים ממלכתיים לגנים ממלכתיים-דתיים.
- לקיים תוכנית לימודים לאור חזון החמ"ד, לימוד הדמות השנתית - הרב והרבנית נריה זצ"ל.
איך אדע שהיעד מתקדם? |
---|
בתוכנית העבודה ולאורך השנה משולבים מפגשים בנושא תרבות מקומית, בחירת שירים, סיפורים ומשחקים בהתאם. |
ילדים יוזמים ומעורבים בבחירת פעילויות ברחבי הגן, משתתפים בתכנון וחווים עצמאות. |
מרחב הגן פעיל ומעודד עבודה ושיח משותפים, עבודה בקבוצות מעורבות ומשחקים חברתיים.
בתוכנית העבודה נבחרים סיפורים קצרים ושירים המבליטים ערכי חברות בגן. ילדים פועלים למען חברים בגן. |
- מילת היום בגן
- עלון מקוון ירושלים
- עלונים מקוונים חגים
- חוויה ירושלמית בגן הילדים
- מושיטים יד לשלום - עברית, ערבית
- אתר ייעודי של תוכניות הטלוויזיה החינוכית בנושאי "האחר הוא אני" על פי שכבות גיל
- אתר אגף א' חינוך מיוחד – "האחר הוא אני" - הצעות להפעלות בקרב צוותים ותלמידים
- אתר אגף א' חינוך מיוחד – תוכניות בשיתוף הכנסת
- אתר הכנסת – מרכז המבקרים - פרטים אודות סיורים לתלמידים עם צרכים מיוחדים
המגזר הערבי
סרטים באתר גננט-בוסתנט
- מה עושים כשכועסים - מגוון הדרכים בהן מתמודדים ילדי הגן עם קונפליקטים וכעסים.
- רגע של רוגע - בניית אקלים מיטבי ומקיימים את הפעילות כחלק מאורח חיים בריא.
- באמת ובכאילו - ילדים מפתחים מיומנויות משחק ביחד ולחוד
- יוצאים להרפתקאות עם בובות הגן - משחק סוציו-דרמטי בסביבה טבעית כמרחב לפיתוח מיומנויות רגשיות חברתיות
- איזון בין מרחבי פעילות ורוגע - עיצוב סביבה חינוכית בשיתוף ילדי הגן
- מפגש אישי רגשי - רפרטואר של כלים למפגשים אישיים
- תקשורת עם הורים - סרטון על אודות חשיבות התקשורת בין המערכת המשפחתית למערכת החינוכית
- קשר בית גן באמצעות המצלמה - שימוש בתהליכי צילום לחיזוק הקשר בין גן לבית
- גן אורן, גננת מארחת - ילדים כאחראים על הבטיחות, כמשכיני שלום ומנחי פעילות גופנית
חינוך מיוחד
{{#tweekihide:firstHeading}}